AnonymBruker Skrevet 27. januar #1 Skrevet 27. januar Jeg har 300k til bil. Men vil helst ikke bruke mer enn 200k. Men er mest opptatt av verdi for pengene fremfor billigst pris. Jeg trenger en bil de neste 4 årene pga pendling til jobb som er ca 150 km tur-retur. Ingen spesielle behov for last. Det er bare meg som skal flyttes fra A til B. Jeg er aller mest opptatt av billig bilhold og gjensalgspris. Hvilken bil burde jeg gå for? Brukt eller ny? Jeg ser det finnes noen nye til under 300k, men vet ikke om det er gode kjøp med tanke på gjensalgspris om 4 år. Anonymkode: 273bc...312
AnonymBruker Skrevet 27. januar #2 Skrevet 27. januar Nissan Leaf eller Kia Soul høres ut som bilen for deg. Anonymkode: 714d9...b56 1
TBL12 Skrevet 27. januar #3 Skrevet 27. januar Fordelen med ny bil er garanti på 5 år på bilen og lengre i de fleste tilfeller på batteriet. Ulempen er verdifall på bilen. Det er gjerne størst de første årene. Utviklingen på elbiler har gått raskt, det har ført til spesielt biler med kortere rekkevidde har falt en del i pris selv om de ikke er så gamle. Om denne utviklingen vil stabilisere seg fremover kan være. Virker som rekkevidden på mindre biler har stabilisert seg med rimeligere modeller. Det er også viktig å velge en modell en liker, samtidig som det er tilgjengelig verksted. Kan være upraktisk med svært lang reisevei til verksted, selv om en ikke ofte må innom.
Mardina Skrevet 27. januar #4 Skrevet 27. januar (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har 300k til bil. Men vil helst ikke bruke mer enn 200k. Men er mest opptatt av verdi for pengene fremfor billigst pris. Jeg trenger en bil de neste 4 årene pga pendling til jobb som er ca 150 km tur-retur. Ingen spesielle behov for last. Det er bare meg som skal flyttes fra A til B. Jeg er aller mest opptatt av billig bilhold og gjensalgspris. Hvilken bil burde jeg gå for? Brukt eller ny? Jeg ser det finnes noen nye til under 300k, men vet ikke om det er gode kjøp med tanke på gjensalgspris om 4 år. Anonymkode: 273bc...312 Jeg har nettopp kjøpt meg en Opel Corsa e og er veldig fornøyd 😊 Jeg gav nærmere 185 000,- for min. 2021 modell. Rekkevidde på rundt 336 km på ideelle dager. Litt mindre på vinteren, men sånn er det jo med de fleste elbiler. Endret 27. januar av Mardina
AnonymBruker Skrevet 28. januar #5 Skrevet 28. januar Splitter ny bil med 310 km rekkevidde for 199900 kroner: https://www.dong-feng.no/ Ganske uslåelig tilbud. Det trausteste valget er en eldre 60 kWt Leaf som du får for 200k. 39 kWt Leaf kosta 199k ny for ett år siden, usikker på om du fortsatt får slike. Ellers har jo Kia og Hyundai de beste batteriene. Når bilstørrelse ikke betyr noe, er forbruksvidunderet Ioniq kanskje noe for deg, men jeg lurer på om de kun kom med små batterier? Anonymkode: 49a00...baa 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar #6 Skrevet 1. februar BMW i3. Kjøpte en forholdsvis ny til 219 000,- (gått 20 000 km). De holder seg bra i pris, ok å kjøre og perfekt str som pendlerbil. Anonymkode: 2b243...1b0 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar #7 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (På 1.2.2025 den 18.53): BMW i3. Kjøpte en forholdsvis ny til 219 000,- (gått 20 000 km). De holder seg bra i pris, ok å kjøre og perfekt str som pendlerbil. Anonymkode: 2b243...1b0 Bra tips, synes den ser så kul ut! Men er bakdørene irriterende å åpne? Anonymkode: 057d1...11d
AnonymBruker Skrevet 2. februar #8 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Bra tips, synes den ser så kul ut! Men er bakdørene irriterende å åpne? Anonymkode: 057d1...11d Det går helt fint. Uvant, men ikke irriterende. Har den som pendlerbil og kjører nærmere 10 mil hver arbeidsdag. Veldig fornøyd. Anonymkode: c5895...551 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå