Gå til innhold

Står du på faste medisiner og hvor gammel er du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Antidepressiva mot irritabel tarm. Kvinne 38

Anonymkode: a253a...856

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

K48 blodtrykksdempende da jeg er arvelig belastet. I perioder med mye stress sovemedisin. Ofte syk og da går det med litt paracetamol og/eller ibux. 

Anonymkode: 0a899...d36

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stått på medisiner for lavt stoffskifte siden jeg var 14, er 37 nå. Etter jeg ble 30 en gang så fikk jeg også antihistaminer og kortisonkrem som brukes ved behov. Jeg har nevrodermatitt på en legg og et øyelokk som smått blusser opp, og da kan jeg slå det ned med disse medisinene før det blir så ille at det blir vanskelig å behandle. Da jeg først fikk det fikk jeg diagnosen så sent at det var langtkommet, så selv med en hest-dose med antihistaminer, sterk kortisonkrem og injeksjoner, så klødde det så intenst at jeg  var på nippet med å klø meg med et rivjern for jeg var så desperat. Gav seg heldigvis.

Anonymkode: 34f22...0c6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvinne, 48. Har hatt stoffskifteproblemer mesteparten av livet, inkl. kreft i skjoldbruskkjertelen. Siden den er vekk, har jeg ingen "motor" i kroppen og da renner andre autoimmune sykdommer på, noen har jeg medisiner for, andre har ikke legen "oppdaget" enda (og er bare mistanker fra min side). Ca 10 medisiner daglig, halvparten morgen og halvparten kveld.

Anonymkode: cc10a...6e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Står på to typer faste medisiner. Antihistaminer og nesespray mot støvmidd-allergi og en som ligner Somac mot brokk i spiserøret jeg har. Er 34 nå, har gått på antihistaminer lenge og sistnevnte i ca 5 år.

Anonymkode: 507af...a55

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 40 år.

Går på mange faste medisiner.

Går på medisiner hver dag mot: Astma, diabetes 2 (insulin langtidsvirkende og kortidsvirkende), medisiner mot høyt kolesterol. 

I tillegg tar jeg som regel d vitamin tilskudd fra okt - april, da jeg har lavt d vitamin nivå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Doloressa skrev (På 27.1.2025 den 13.37):

34 år. Tar metformin daglig pga. anti aging effekt

Ekspander  

Hæ? Hvem har fortalt deg det/skrevet de ut til deg med den begrunnelsen?

Stått på metformin i 10 år pga pcos og jeg kan garantere at det ikke har noe anti aging effekt... 

Anonymkode: 1b89c...6c9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 55 og bruker ingen medisiner fast.

Anonymkode: dc74c...5ce

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 13.49):

Hæ? Hvem har fortalt deg det/skrevet de ut til deg med den begrunnelsen?

Stått på metformin i 10 år pga pcos og jeg kan garantere at det ikke har noe anti aging effekt... 

Anonymkode: 1b89c...6c9

Ekspander  

Jeg har da selvfølgelig ikke sagt til legen at jeg ønsker å bruke metformin pga. anti aging. Men det har blitt gjennomført studier som viser at metformin kan motvirke aldring.

• Slow aging, prevent age-related disease, and increase lifespan. Preliminary studies suggest that metformin may actually slow aging and increase life expectancy, possibly by improving the body's responsiveness to insulin, antioxidant effects, and improving blood vessel health.

https://www.health.harvard.edu/blog/is-metformin-a-wonder-drug-202109222605

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 år og kvinne. Jeg bruker 4 medisiner fast ("lykkepiller" for angst og depresjon, sovemedisin, da jeg sliter med å få sove og kolesterolsenkende) og 2-3 medisiner ved behov.

Endret av Kittykat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

37 år, ikke brukt antibiotika i voksen alder og går ikke på faste medisiner. Jah føltes bra å si det.  Jeg er veganer da så jeg er jo bedre enn de fleste bare på grunn av det.

Neida. Går på Levaxin på grunn av lavt stoffskifte. 

Anonymkode: 32118...400

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 46 og går på sju ulike, faste medisiner. Har også noen som tas i perioder. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 stykker fast, i tillegg til 2 faste vitamintilskudd jeg får på respekt (som konsekvens av medisinene jeg går på).

Jeg er 38 år.

Endret av SPOCA
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

35 år, bruker fast 3 ulike medikamenter + noen ved behov.

Anonymkode: 2b0c7...525

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne 55, står på syrehemmende, hormoner (overgansalder), allergimedisiner og 2 stk blodtrykksmedisiner. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg er i 40-årene og går på to medisiner av estetiske årsaker: isotretinoin mot akne og vanndrivende mot væskeansamling i legger og rundt midjen.

Anonymkode: a77a8...4ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

51 år gammel, og står fast på allergimedisiner. Det er det eneste. Har også resept på astmamedisiner, men dem bruker jeg så å si aldri lenger.

Sto på blodtrykksmedisiner og kolesterolmedisiner en perioder, men spiste meg fri fra det, samt gikk ned en del kilo.

Har en krem på resept for eksem på hendene, forresten, den holdt jeg på å glemme.

Vil ikke påstå det står så verst til her heller da ;) 

Anonymkode: 251f7...3db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litium og Kvetiapin. Bipolar lidelse. Kvinne 39

Anonymkode: 4d913...96b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvinne, 41 år. 
Bruker blodtrykksmedisiner daglig. 
Angstdempende og beroligende ved behov. 

Anonymkode: c008f...b31

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...