AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:49 #41 Del Skrevet torsdag kl 18:49 Tabris skrev (1 time siden): 1. Man kan spekulere så mye man vil om det paret, men det vil aldri bli noe mer enn spekulasjoner til man prater med dem og finner ut hva som skjer. 2. Siter meg gjerne der jeg sier at det ikke finnes evidensbasert forskning. 3. "Klar parallell" - jeg viser til det jeg skrev om confirmation bias, som du ikke kommenterte i det hele tatt. 4. Ja, man har empiri. Så kommer det an på hvordan denne tolkes. Og man har i hvert fall ikke mye tillit hos meg når man har et standpunkt fra før og bare viser til observarsjoner som støtter ens standpunkt uten å vise at man er i stand til å være nyansert eller selvkritisk på noe som helst plan. Da heller jeg - igjen - til confirmation bias. Fordi utfra slik man skriver, så virker det som om man mangler selvinnsikt om denne svakheten som vi alle har. Tror ikke det tema jeg snakker om eller bevitner noen gang vil bli gjenstand for forskning. Ligger nok ingen penger i det. Jeg ser det jeg ser og har et relativt våkent blikk. Og det interesserer meg. Sjelden ser jeg altså hunder som fremstår utagerende. Jeg har ikke én eneste gang sett en eier som fremstår like hysterisk som det jeg ofte ser her i Norge. Og jeg har vært lenge og mye i Frankrike. Jeg ser mange av de samme flere ganger i uken. Ja, jeg danner meg et inntrykk fra det. Fordommer eller ei. Om jeg blir trodd er i grunn ikke det viktigste, jeg har flere bekjente som har det samme inntrykket. Det finnes kurs i øst og i vest. I lengre tid er man så oppslukt av å vise parallellene til ulv. Oj oj, det er altså såå viktig å vite at en miniatyrhund i Gucci veska egentlig er en ulv. Jeg har vært på kurs i Norge én gang. Det fikk jeg faktisk 0 ut av. Til tross for evidensbasert forskning. Anonymkode: 383ac...889 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VisningsnavnPÅKREVD Skrevet torsdag kl 19:01 #42 Del Skrevet torsdag kl 19:01 AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 23.48): Jada, ser det jeg ser. Og statistikken er klar. En personlig en. Ikke noe hundtreningsfilosofi med godbiter både foran og bak. Helt normal kommunikasjon og samarbeidet mellom hund og eier er mer enn tilstrekkelig. Og altså Frankrike. Hvor mye som finnes av tv-program og kurs er én ting, hvor mange som føler behovet er en annen. Og at Frankrike som du sier ikke er noe særegent land for dyrehold tror jeg på. Det trenger de ikke heller. Anonymkode: 383ac...889 Én ting er å se, en helt annen er å forstå hva man ser.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet torsdag kl 19:08 #43 Del Skrevet torsdag kl 19:08 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Tror ikke det tema jeg snakker om eller bevitner noen gang vil bli gjenstand for forskning. Ligger nok ingen penger i det. Jeg ser det jeg ser og har et relativt våkent blikk. Og det interesserer meg. Sjelden ser jeg altså hunder som fremstår utagerende. Jeg har ikke én eneste gang sett en eier som fremstår like hysterisk som det jeg ofte ser her i Norge. Og jeg har vært lenge og mye i Frankrike. Jeg ser mange av de samme flere ganger i uken. Ja, jeg danner meg et inntrykk fra det. Fordommer eller ei. Om jeg blir trodd er i grunn ikke det viktigste, jeg har flere bekjente som har det samme inntrykket. Det finnes kurs i øst og i vest. I lengre tid er man så oppslukt av å vise parallellene til ulv. Oj oj, det er altså såå viktig å vite at en miniatyrhund i Gucci veska egentlig er en ulv. Jeg har vært på kurs i Norge én gang. Det fikk jeg faktisk 0 ut av. Til tross for evidensbasert forskning. Anonymkode: 383ac...889 Du viser egentlig ikke noe her som forteller meg at du skjønner hva confirmation bias er. Og dette med at en hund er ulv er heldigivis noe de fleste har gått bort fra for lenge siden i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå