AnonymBruker Skrevet 27. januar #1 Del Skrevet 27. januar For mange år siden så mistet jeg en tann. Dette har plaget meg i mange år nå. Og tenker det er på tide å sette inn en ny Min tannlege skal ha mellom 30 000-40 000,- for dette. Så da lurer jeg på hva har dere måtte betale for å få satt inn ny tann? Synes liksom 40 000 høres helt horiblet ut 🤪 Anonymkode: e7722...5c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #2 Del Skrevet 27. januar Tja, jeg fikk en bro på to implantater for noen år siden, og jeg husker ikke hva det kom på til sammen, men rundt 30 000,- i hvertfall. Jeg fikk satt inn implantatene et halvt år etter at tennene var trukket og alt var veldig ukomplisert. Dersom du har gått lenge uten tann kan det hende du har hatt en del tap av kjevebein, og da kommer jo den behandlinga i tillegg. Anonymkode: d26f4...044 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 27. januar #3 Del Skrevet 27. januar I 2020 fikk jeg satt inn 3 tannimplantanter. Da hadde jeg manglet 3 tenner i mange år. Jeg betalte 25 000 kr pr tann (inkludert feste, krone, og arbeid). Min faste tannlege henviste meg til en spesialist på dette. Om jeg hadde tap av kjevebein, vet jeg ikke, for det ble aldri diskutert. Men tannlegen sa at det var litt trangt i kjeven min der det ene implantantet skulle, så kanskje kjevebeinet var litt mindre enn det det skulle vært. Hvor mye det koster å få en ny tann, varierer jo fra tannlege til tannlege. Noen er kanskje litt billigere enn andre, men 30 000 kr for en tann med alt inkludert høres ikke så veldig ille ut. Går det opp mot 40 000 kr så kan jeg være enig i at det er dyrt. Kanskje du kan forhøre deg med andre tannleger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #4 Del Skrevet 27. januar Jeg fikk en implantattann i fjor (erstatning for en av de store jekslene). Kostet meg i overkant av 30.000 kr. Et annet alternativ for deg kan kanskje være bro? Det koster jo bare halvparten. Anonymkode: dc7f9...ac7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #5 Del Skrevet 28. januar Er I lignende situasjon selv, har måttet trekke en tann, og står nå med valget mellom bro og implantat. Planen var stift og krone, men dessverre var tannen for skadet viste det seg. Usikker på om det er dyrere eller billigere generelt i Oslo, men fra det jeg har funnet ut fra prislister, så ligger det på ca 30 000, eller litt over. Men 40 000 høres mye ut. Vet ikke enda hva implantat koster på odontologisk fakultet, men det er det jeg vurderer. Føles litt utrygt på en så stor 'operasjon', men 30 000 for en tann blir rett og slett for dyrt for meg. Anonymkode: b1e40...20f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #6 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (20 timer siden): For mange år siden så mistet jeg en tann. Dette har plaget meg i mange år nå. Og tenker det er på tide å sette inn en ny Min tannlege skal ha mellom 30 000-40 000,- for dette. Så da lurer jeg på hva har dere måtte betale for å få satt inn ny tann? Synes liksom 40 000 høres helt horiblet ut 🤪 Anonymkode: e7722...5c5 Skal du ha bro så koster det en pris, skal du til kirurgisk tannlege og få implantat så koster det en annen pris. Spørsmålet er hvor i munnen tannen er borte og hva som er mulig å gjøre for å få ny tann på plass. 25 - 30 000 er vel mer i rette gaten for en ny tann. Men står roten igjen og må trekkes så koster det lett kr. 4 000 i tillegg. Skal du ha implantat og må forsterke kjevebeinet på grunn av lang tid siden tannen er trukket/ute av munnen og implantat er vanskelig å sette rett ned på grunn av beintap, så koster det ekstra. Be om pris fra flere tannleger. Anonymkode: fd6f4...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå