AnonymBruker Skrevet 27. januar #1 Skrevet 27. januar Ser det stadig dukker opp temaer der folk (mest menn) sier de er ensomme og vil ha sex. Som om sex er svaret på ensomhet. Skjønner jo at vi lever i en tid der folk ikke naturlig trenger å bli kjent med andre. Man kan sitte på et hjemmekontor 24/7. Autogiro i nettbank. All underholdning på skjerm. Foodora levert hjem (eller Oda). Sosialisere via KG, chat eller spill på nett. Hvis man da aldri har snakket med ei kvinne, og bare sett samleie på skjerm, hvordan har man tenkt at sex skulle foregå? Og dere mødre/fedre som ikke sparker guttungen ut i livet (idrett eller noe som er utenfor komfortsonen) … hvordan tenker dere han skal kunne bli kjent med en potensiell partner i framtiden? Sex er ikke mekanisk, det er ikke som å onanere. Man må kommunisere for å finne kjemi og lyst sammen med en annen person… Anonymkode: fa383...dec 7 7
AnonymBruker Skrevet 27. januar #2 Skrevet 27. januar Sex som distraksjon/midlertidig lindring av ensomhet forsterker bare ensomheten. I tillegg er det patetisk og pinlig. Folk må ta seg til helvete sammen, bli voksne og slutte å jage sex med kvinner/menn med fullstendig mangel på selvrespekt. 🤮 Helt enig med deg angående oppdragelse også. Anonymkode: 93447...b99 5 6
Topper og daler Skrevet 27. januar #3 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ser det stadig dukker opp temaer der folk (mest menn) sier de er ensomme og vil ha sex. Som om sex er svaret på ensomhet. Skjønner jo at vi lever i en tid der folk ikke naturlig trenger å bli kjent med andre. Man kan sitte på et hjemmekontor 24/7. Autogiro i nettbank. All underholdning på skjerm. Foodora levert hjem (eller Oda). Sosialisere via KG, chat eller spill på nett. Hvis man da aldri har snakket med ei kvinne, og bare sett samleie på skjerm, hvordan har man tenkt at sex skulle foregå? Og dere mødre/fedre som ikke sparker guttungen ut i livet (idrett eller noe som er utenfor komfortsonen) … hvordan tenker dere han skal kunne bli kjent med en potensiell partner i framtiden? Sex er ikke mekanisk, det er ikke som å onanere. Man må kommunisere for å finne kjemi og lyst sammen med en annen person… Anonymkode: fa383...dec Hvorfor er premisset ditt at foreldre er skyld i at mennene er ensomme? Her var det mange fordommer i spill. 5
Topper og daler Skrevet 27. januar #4 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Folk må ta seg til helvete sammen, bli voksne og slutte å jage sex med kvinner/menn med fullstendig mangel på selvrespekt TS handlet vel om ensomme menn, ikke folk som har mange partnere. 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar #5 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ser det stadig dukker opp temaer der folk (mest menn) sier de er ensomme og vil ha sex. Som om sex er svaret på ensomhet. Skjønner jo at vi lever i en tid der folk ikke naturlig trenger å bli kjent med andre. Man kan sitte på et hjemmekontor 24/7. Autogiro i nettbank. All underholdning på skjerm. Foodora levert hjem (eller Oda). Sosialisere via KG, chat eller spill på nett. Hvis man da aldri har snakket med ei kvinne, og bare sett samleie på skjerm, hvordan har man tenkt at sex skulle foregå? Og dere mødre/fedre som ikke sparker guttungen ut i livet (idrett eller noe som er utenfor komfortsonen) … hvordan tenker dere han skal kunne bli kjent med en potensiell partner i framtiden? Sex er ikke mekanisk, det er ikke som å onanere. Man må kommunisere for å finne kjemi og lyst sammen med en annen person… Anonymkode: fa383...dec Her er menn og kvinner forskjellige. Du er sannsynligvis kvinne som ikke ser dette fra mannens perspektiv. Jeg er mann som også er tidvis ensom. Litt sex og intim kontakt med en kvinne ville lindret dette til en viss grad. Anonymkode: ca602...987 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #6 Skrevet 27. januar Folk vil gjerne ha det de ikke kan få. For kvinner flest er sex med en på egen alder/bmi/attraksjonsnivå ofte lett tilgjengelig og derfor mindre savnet. For mange menn er det ikke like lett, og derfor noe man savner. Både som singel og i forhold. Kvinner har også savn. Jeg nedvurderer ikke deres lengsler og bitterhet. Anonymkode: 1850c...20f 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #7 Skrevet 27. januar Hele premisset om at menn og kvinner er like i seksualitet er ikke riktig, vi er tross alt pattedyr. Anonymkode: a1585...066 5 1
Trolltunge Skrevet 27. januar #8 Skrevet 27. januar (endret) AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Her er menn og kvinner forskjellige. Du er sannsynligvis kvinne som ikke ser dette fra mannens perspektiv. Jeg er mann som også er tidvis ensom. Litt sex og intim kontakt med en kvinne ville lindret dette til en viss grad. Anonymkode: ca602...987 Ja, men hvorfor søke det som lindrer litt, til en viss grad og absolutt midlertidig, istedenfor å søke det som virkelig lindrer dette fullt og helt? Joda jeg er kvinne, og jeg setter ikke et lite plaster på åpne brudd. Slike løsninger finnes ikke logisk for meg. Endret 27. januar av Trolltunge 4 6
AnonymBruker Skrevet 27. januar #9 Skrevet 27. januar Trolltunge skrev (5 minutter siden): Ja, men hvorfor søke det som lindrer litt, til en viss grad og absolutt midlertidig, istedenfor å søke det som virkelig lindrer dette fullt og helt? Joda jeg er kvinne, og jeg setter ikke et lite plaster på åpne brudd. Slike løsninger finnes ikke logisk for meg. Svært mange menn ser det som nærmest umulig å få tak i kjærester. Det er avslag på avslag på avslag enten de er på byen eller på sjekkeapper. Jeg har hørt om menn som har vært på byen omtrent hver helg i flere år uten å ha klart å etablere kontakt med damer. Menns mulighet på tinder er jo debattert mange ganger og når vi vet hvor utrolig vanskelig det er for de aller fleste menn å få respons av kvinner der så gir de til slutt opp. Når en kjæreste og en forhold er så langt unna så vil litt hudkontakt og intimitet lindre en god del. Anonymkode: ca602...987 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #10 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Svært mange menn ser det som nærmest umulig å få tak i kjærester. Det er avslag på avslag på avslag enten de er på byen eller på sjekkeapper. Jeg har hørt om menn som har vært på byen omtrent hver helg i flere år uten å ha klart å etablere kontakt med damer. Menns mulighet på tinder er jo debattert mange ganger og når vi vet hvor utrolig vanskelig det er for de aller fleste menn å få respons av kvinner der så gir de til slutt opp. Når en kjæreste og en forhold er så langt unna så vil litt hudkontakt og intimitet lindre en god del. Anonymkode: ca602...987 Ærlig talt. Se deg rundt! Se på alle mennene som er i forhold! De er tykke, de er stygge, de er 165 cm høye, de er uføre og de har måne. Utseende er aldri problemet! Problemet er når man på død og liv insisterer på å velge partner fra en hylle langt over sin egen! Hvis du er ufør, tykk og stygg så finn deg en ufør, tykk og stygg kone. For det er faktisk hun som er i din liga! Anonymkode: 80cc6...fee 13 6
AnonymBruker Skrevet 27. januar #11 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Svært mange menn ser det som nærmest umulig å få tak i kjærester. Det er avslag på avslag på avslag enten de er på byen eller på sjekkeapper. Jeg har hørt om menn som har vært på byen omtrent hver helg i flere år uten å ha klart å etablere kontakt med damer. Menns mulighet på tinder er jo debattert mange ganger og når vi vet hvor utrolig vanskelig det er for de aller fleste menn å få respons av kvinner der så gir de til slutt opp. Når en kjæreste og en forhold er så langt unna så vil litt hudkontakt og intimitet lindre en god del. Anonymkode: ca602...987 TS her. Enten man nå ønsker kjæreste eller litt midlertidig lindring/hudkontakt/ONS så må man evne å etablere en sosial relasjon eller kontakt. At noen feiler på byen betyr ihvertfall at de har forsøkt, selv om forsøket var «for dårlig». Det at mange menn lykkes i å få seg ei dame er et tegn på at det går an. Hadde jeg vært mann ville jeg gjort mer for å finne ut hva som skal til, blant annet ved å snakke med venner og venninner om hva som er attraktivt: 1.Hva kan jeg gjøre for å få venner og bli kjent. 2. Hva kan jeg gjøre for å få draget på ei i bekjentskapskretsen eller på byen. 3. Hva gjør jeg feil? Hva kan jeg øve på? Jo yngre man er når man starter med å skaffe seg sosiale antenner og ferdigheter, jo bedre. Mener derfor også at sosialisering og det å skaffe venner bør være et tema i barneoppdragelsen ja. Så foreldre må sørge for at barn trener på å skaffe venner og ta kontakt selv om de er sjenerte. Ikke plassere barna foran en skjerm og la det stå til… Anonymkode: fa383...dec 5 3
Trolltunge Skrevet 27. januar #12 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Svært mange menn ser det som nærmest umulig å få tak i kjærester. Det er avslag på avslag på avslag enten de er på byen eller på sjekkeapper. Jeg har hørt om menn som har vært på byen omtrent hver helg i flere år uten å ha klart å etablere kontakt med damer. Menns mulighet på tinder er jo debattert mange ganger og når vi vet hvor utrolig vanskelig det er for de aller fleste menn å få respons av kvinner der så gir de til slutt opp. Når en kjæreste og en forhold er så langt unna så vil litt hudkontakt og intimitet lindre en god del. Anonymkode: ca602...987 Ja, men uforpliktende sex er ikke noe som er så mye lettere tilgjengelig for slike menn at de da heller bør satse på at de reddes ut av ensomhet ved å ha tilfeldig sex. Hadde menn i situasjonen skrevet at de føler seg ensomme og savner/trenger kjærlighet, "i det minste litt kroppslige nærhet", så hadde det hele vært mer forståelig, men "jeg trenger sex/fitte, menns ensomhet er et stort problem"- koblinger skurrer forferdelig for oss kvinner. Sex kurerer ikke ensomhet mer enn et øyeblikk, men det finnes en virkelig kur mot ensomhet. Dersom ensomhet er problemet så si det da. Det vil være betydelig mer forståelse å få fra kvinner da. Noen menn skriver forøvrig rett ut at de ikke ønsker forhold, men de forbanner likevel kvinner for å ikke gi dem sex. Sex kommer aldri til å bli noe kvinner deler ut for å være grei mot menn. 8 6
Erfarenmann Skrevet 27. januar #13 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ser det stadig dukker opp temaer der folk (mest menn) sier de er ensomme og vil ha sex. Som om sex er svaret på ensomhet. Skjønner jo at vi lever i en tid der folk ikke naturlig trenger å bli kjent med andre. Man kan sitte på et hjemmekontor 24/7. Autogiro i nettbank. All underholdning på skjerm. Foodora levert hjem (eller Oda). Sosialisere via KG, chat eller spill på nett. Hvis man da aldri har snakket med ei kvinne, og bare sett samleie på skjerm, hvordan har man tenkt at sex skulle foregå? Og dere mødre/fedre som ikke sparker guttungen ut i livet (idrett eller noe som er utenfor komfortsonen) … hvordan tenker dere han skal kunne bli kjent med en potensiell partner i framtiden? Sex er ikke mekanisk, det er ikke som å onanere. Man må kommunisere for å finne kjemi og lyst sammen med en annen person… Anonymkode: fa383...dec Mannens kjærlighetsspråk er ofte fyisk. Det er igjennom fysisk berøring og sex at en mann knytter seg til et annet menneske følelsesmessig. Så jo, sex kan være veien ut av ensomhet for en mann. Dype samtaler - uten fysisk berøring - fungerer best for kvinner. Derfor kan en mann fort føle seg enda mer ensom hvis han er med en kvinne som bare vil snakke. Ja, det finnes forskjeller. Nei dette er ikke en universell sannhet. Men ganske ofte tror jeg det er sånn. 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #14 Skrevet 27. januar Erfarenmann skrev (17 minutter siden): Mannens kjærlighetsspråk er ofte fyisk. Det er igjennom fysisk berøring og sex at en mann knytter seg til et annet menneske følelsesmessig. Så jo, sex kan være veien ut av ensomhet for en mann. Dype samtaler - uten fysisk berøring - fungerer best for kvinner. Derfor kan en mann fort føle seg enda mer ensom hvis han er med en kvinne som bare vil snakke. Ja, det finnes forskjeller. Nei dette er ikke en universell sannhet. Men ganske ofte tror jeg det er sånn. For å komme nær nok til fysisk kontakt må man lære seg å flørte, for å lære å flørte kan det hjelpe å ha venner som er gode på det eller observere folk som er gode på det - IRL. Flørting er vennskapelig og tullete, det krever litt trening i det sosiale spillet. Det krever at man blir kjent med hva det motsatte kjønn liker, og hva som fungerer for at man skal kunne bli likt. Gode samtaler kan man gjerne ha, men da må man først bli kjent med folk, og ha en etablert relasjon. Det kan man ha med venner. Anonymkode: fa383...dec 5 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar #15 Skrevet 27. januar Trolltunge skrev (24 minutter siden): Ja, men uforpliktende sex er ikke noe som er så mye lettere tilgjengelig for slike menn at de da heller bør satse på at de reddes ut av ensomhet ved å ha tilfeldig sex. Hadde menn i situasjonen skrevet at de føler seg ensomme og savner/trenger kjærlighet, "i det minste litt kroppslige nærhet", så hadde det hele vært mer forståelig, men "jeg trenger sex/fitte, menns ensomhet er et stort problem"- koblinger skurrer forferdelig for oss kvinner. Sex kurerer ikke ensomhet mer enn et øyeblikk, men det finnes en virkelig kur mot ensomhet. Dersom ensomhet er problemet så si det da. Det vil være betydelig mer forståelse å få fra kvinner da. Noen menn skriver forøvrig rett ut at de ikke ønsker forhold, men de forbanner likevel kvinner for å ikke gi dem sex. Sex kommer aldri til å bli noe kvinner deler ut for å være grei mot menn. Kun sex er ikke mye mer tilgjengelig, men det kan likevel føles litt mer realistisk enn et forhold som for mange menn virker helt fjernt. Du foreslår at menn har mer sjans om de skriver ( i en profil, regner jeg med) at de er ensomme. Det tror jeg nok er tidenes dårligste sjekketriks. Om det da ikke finnes kvinner kvinner for har sex av barmhjertighetshensyn. At sex kurerer ensomhet i kun et øyeblikk tror jeg de fleste menn er uenige i. Det er klart at i lengden blir det litt tomt, men det er likevel et substitutt mange lever på i dager og uker. At mange menn har en håpløs sjekkestil overfor kvinner er jeg klar over, men det er ikke poenget her. Poenget er at for mange menn som ikke føler at de har nubbesjans til å få til et forhold med en dame så kan sex lindre ensomheten. Anonymkode: ca602...987
Trolltunge Skrevet 27. januar #16 Skrevet 27. januar (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Kun sex er ikke mye mer tilgjengelig, men det kan likevel føles litt mer realistisk enn et forhold som for mange menn virker helt fjernt. Du foreslår at menn har mer sjans om de skriver ( i en profil, regner jeg med) at de er ensomme. Det tror jeg nok er tidenes dårligste sjekketriks. Om det da ikke finnes kvinner kvinner for har sex av barmhjertighetshensyn. At sex kurerer ensomhet i kun et øyeblikk tror jeg de fleste menn er uenige i. Det er klart at i lengden blir det litt tomt, men det er likevel et substitutt mange lever på i dager og uker. At mange menn har en håpløs sjekkestil overfor kvinner er jeg klar over, men det er ikke poenget her. Poenget er at for mange menn som ikke føler at de har nubbesjans til å få til et forhold med en dame så kan sex lindre ensomheten. Anonymkode: ca602...987 Jeg refererte ikke til sjekking, men til diskusjon og dialog mellom kvinner og menn her på kg og tilsvarende. Kvinner verken kan eller vil være imøtekommende angående at menn vinkler slike diskusjoner til at det kun er sex de vil ha av oss. Det blir drittdialog av å ha fokuset på det, for vi kvinner finner det både nedverdigende og som urimelig å kreve av oss kvinner. Vi nekter å bli betraktet som hull menn liksom skal ha tilgang på, samtidig som de gjerne slenger på dritt om kvinner utover at vi duger til sex. Vi kvinner kan være imøtekommende og vise forståelse angående ensomhet, som ikke er ukjent for oss kvinner heller, men når menn legger fokuset på tilgang til kvinner som rene hull å tømme seg i, fordi det behovet fremmes over mellommenneskelige faktorer, så bare steiler vi kvinner angående å ha konstruktive dialoger med menn om kjerneproblemet. Så om menn ønsker konstruktive dialoger med kvinner om utfordringene de føler på, fra sjekking til sex, er det å fremholde tilgang på fitte først og fremst noe som garanterer at det ikke blir god dialog med kvinner. Vi er ikke vandrende fitter, vi er mennesker, og krever selvfølgelig å bli omtalt og tiltalt som mennesker, og ikke som hull å stikke pikken i. Dessverre er det en kjensgjerning at mange menn ikke ønsker konstruktiv dialog med kvinner, men ønsker drittdialog der kvinner omtales og tiltales som hull først og fremst, og da blir det bare drittdialog også. Menn hadde nok ikke blitt positive til dialog med kvinner heller dersom vi kvinner omtalte menn generelt negativt, men som vandrende lommebøker vi kan ha nytte av rent praktisk, for eksempel. Mennesker er generelt negative til å omtales og tiltales som noe som tar bort at vi er personer med egne følelser, tanker og behov, og bare anses som en ting mer eller mindre. Ensomhet er forøvrig et økende problem generelt. Også for kvinner. Det er godt grunnlag for å diskutere utfordringene rundt dette, menn til kvinner, kvinner til menn, men ikke så lenge kvinner ikke anses som mennesker med egne tanker, følelser og behov som må møtes likeverdig, men det fremstår som at det kun er sprekken vi har mellom bena som er hva menn er ute etter. Vi kvinner kan ikke engang klare å møte slikt med vennlighet og velvilje om vi prøver, fordi det er nedverdigende. Mange menn har til og med denne tilnærmingen akkurat for å nedverdige kvinner til hull, og kun det. Vi kvinner kan ikke møte kravet om å få fitte, men vi kan så absolutt møte menn med forståelse angående ensomhet og savn etter nærhet og sex, samt i konstruktive diskusjoner om hvordan menn og kvinner bør tilnærme seg hverandre. Altså vi kunne det, om vi fikk muligheten, men det er ikke slik vinkling det blir på slike diskusjoner. Endret 27. januar av Trolltunge 5 4
Topper og daler Skrevet 27. januar #17 Skrevet 27. januar Trolltunge skrev (6 minutter siden): Mange menn har til og med denne tilnærmingen akkurat for å nedverdige kvinner til hull, og kun det. Ja, hvor mange, undres jeg? Er det virkelig så vanlig blant menn å anse kvinner som «vandrende fitter», slik du skriver. Jeg prøver å se rundt meg, på mine mannlige kolleger, på mine mannlige venner og på min sønn og hans kamerater. Jeg kan ikke kjenne meg igjen, jeg tror ingen av disse ser på kvinner som hull, eller sprekk eller vandrende fitter som de kan tømme seg i. Det finnes menn som ytrer seg slik på anonyme forum, men dette er en marginalisert gruppe menn. Og de ytrer seg på en slik måte fordi de har gitt opp - ikke fordi er egentlig mener at kvinner er hull. Jeg sier ikke at det er ok at de skriver slikt, men jeg tror ikke det fører til noe godt å blåse problemet helt ut av proporsjoner. Vi bør bestrebe nettikette, og det hender derfor at jeg sier fra til de verste av disse. Jeg ser sjelden kvinner gjøre tilsvarende når deres «medsøstre» går over streken. For en tid tilbake var det ei som skrev at menn med små peniser burde sellekteres bort av kvinner, fordi de ikke burde få spre genene sine. Mange kvinner gav dette innlegget både tomler og stjerner og hjerter. Ingen sa fra! I motsetning til de marginaliserte mennene som skriver at kvinner er hull, så var dette helt vanlige kvinner med kjæreste, mann og barn. 1 1
Erfarenmann Skrevet 27. januar #18 Skrevet 27. januar Trolltunge skrev (38 minutter siden): Menn hadde nok ikke blitt positive til dialog med kvinner heller dersom vi kvinner omtalte menn generelt negativt Heldigvis omtaler du menn veldig positivt da 😏
AnonymBruker Skrevet 27. januar #19 Skrevet 27. januar Topper og daler skrev (26 minutter siden): Ja, hvor mange, undres jeg? Er det virkelig så vanlig blant menn å anse kvinner som «vandrende fitter», slik du skriver. Jeg prøver å se rundt meg, på mine mannlige kolleger, på mine mannlige venner og på min sønn og hans kamerater. Jeg kan ikke kjenne meg igjen, jeg tror ingen av disse ser på kvinner som hull, eller sprekk eller vandrende fitter som de kan tømme seg i. Det er ikke ideer som diskuteres åpent blant menn som jeg kjenner til. Hva vi tenker inni oss vet en bare selv, men ingen rundt meg sier noe sånt til hverandre. Anonymkode: 1850c...20f 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #20 Skrevet 27. januar Trolltunge skrev (2 timer siden): Sex kommer aldri til å bli noe kvinner deler ut for å være grei mot menn. Jeg har hørt mye rart, og noen kvinner har nok noen ganger samtykket til «sympati-sex». Som mann så er det ikke den slags sex jeg søker etter. En kvinne som sprer beina fordi hun synes du er stakkarslig (eller av plikt-følelse) er ikke noe å hige etter. Jeg opplever at kulturen vår fører oss litt bak lyset ved å late som om kvinner og menn er ganske så like, og at romantikk, berøring og seksualitet er noe begge kjønn ønsker like mye - hele livet. Når vi vet at 50% av kvinner ikke tenner på partneren etter 10 år så er det god grunn til å tenke over hva vi egentlig vil med relasjoner, det å stifte familie, og A4-løypa. Anonymkode: 1850c...20f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå