Gå til innhold

Menn på tinder/datingapper, 30 - 40+ som har vært der flere år eller vender tilbake der ofte:

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Et fenomen jeg må ta opp, som jeg ikke opplever selv, men bevitner.  

Spesielt menn over 40, Er noe av det mest patetiske usexy jeg ser. 

Med tragiske pickup lines, wannabe avslappede bilder, bilder av dyrene sine i et forsk på å sjarmere, osv , listen er lang. 

Helt seriøst, det er stusselig. Uansett om det bare er for uforpliktende sex eller for å lure noen inn i kortvarig "romantikk/flørt". 

De er 40 + liksom, snart 50 år og tror det er attraktivt på noe vis? 

Synes spesielt det er kleint når venninner viser de som liksom er drevet av wanderlust og er så frie. Dette er menn som sliter , som aldri blir voksne og som prøver å booste et herpet  selvbilde. 

Grunnen til at jeg "måtte" skrive dette innlegget  er fordi jeg har venninner som er på datingapper og viser og ler av samme mann/menn (forskjellige venninner til forskjellige tider), der de det gjelder blir latterliggjort.  Og også noen grupper jeg er medlem av på facebook som handler om kvinner som er redd de dater samme type og "outer" alt fra hvem de dater, til hvem de tekster med for å finne ut om flere holder på med samme (jeg er medlem for underholdningsverdiens  skyld, er godt gift😆), der de samme mennene,  fra alle landsdeler går igjen, måned etter måned, år etter år. 

Som om de mennene det gjelder tror de er en slags tidløs gud, som bare kan forsyne seg. Når du nærmer deg 50, og er langt fra aktuell som en brunstig mann på 25. 

Hva tenker dere andre kvinner om dette?😊

(Og til alle kvinner som har blitt såret av en sånn taper, dere kommer til å finne bedre, mye mye bedre og akkurat noe så fint som det du fortjener. Jeg lover❤️)

Anonymkode: 21189...591

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tenker at kvaliteten på norske menn over 40 er så tragisk at jeg heller vil være singel resten av livet.

Anonymkode: 94d7b...6da

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj.

Her lever i alle fall fordommene i beste velgående.

Gjengangere på Tinder kan man selvfølgelig tenke sitt om, men det gjelder vel alle aldre og det kan tenkes at flere enn deg er der "bare for underholdningens skyld"

Tapere finnes også i alle aldre. For eksempel er de som stempler en hel gruppe som tapere fordi de har passert en viss alder. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker at kvaliteten på norske menn over 40 er så tragisk at jeg heller vil være singel resten av livet.

Anonymkode: 94d7b...6da

I alle fall de på tinder osv. Håper det er bedre utvalg i «det virkelige liv»

Anonymkode: a430d...869

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er "wannabe avslappede bilder"? Hvorfor er det galt å ha bilder av seg selv der man er med dyrene sine? Tenker det er helt naturlig å ha med hunden, katten og hesten, sånn med tanke på at en potensiell date kan like eller ikke like dyr.

Jeg skjønner liksom ikke helt problemet her. Tenker du at menn på førti som har prøvd Tinder, skal gi opp etter første forsøk?

Anonymkode: 79c07...2fe

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres barnslig og umodent ut å ha egne Facebook grupper hvor de er redd for at de dater samme menn. Spesielt å sitte og le av profiler osv. Enig det er mye rart der inne, men alle mennesker er forskjellige og det en bare respektere selv om det ikke er mine preferanser.

Anonymkode: 0bfc9...7ef

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ts, du høres ut som et usedvanlig usympatisk menneske. Hvorfor er du så hovmodig og sur? Nå er ikke jeg på tinder, men synes forsåvidt menn i 40-50 årene ofte både er hyggelige og attraktive. Liker de dyr så er det bare ett pluss. 

Anonymkode: 92036...62f

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Erfarenmann skrev (41 minutter siden):

Oj.

Her lever i alle fall fordommene i beste velgående.

Gjengangere på Tinder kan man selvfølgelig tenke sitt om, men det gjelder vel alle aldre og det kan tenkes at flere enn deg er der "bare for underholdningens skyld"

Tapere finnes også i alle aldre. For eksempel er de som stempler en hel gruppe som tapere fordi de har passert en viss alder. 

Oj...traff jeg en nerve? 

Man forventer mer av mennesker som er passert 40 og nærmer seg 50. Suck it in eller gjør noe med det. 

Og ha det finnes tapere i alle aldere, nå snakket jeg om spesifikt tema, så manipulering av narrativ fungerer dårlig på meg. 

jeg forteller hvordan mange kvinner tenker, og snakker om de som holder på sånn, i fora dere ikke har tilgang på. Sånn er det bare. 

Står ved det jeg sa. Det er stusselig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts, du høres ut som et usedvanlig usympatisk menneske. Hvorfor er du så hovmodig og sur? Nå er ikke jeg på tinder, men synes forsåvidt menn i 40-50 årene ofte både er hyggelige og attraktive. Liker de dyr så er det bare ett pluss. 

Snakker ikke om de som er hyggelige og attraktive. De er jo hyggelige og attraktive. 

Igjen, fint forsøk på manipulasjon av narrativ. Beskriver veldig godt hvilken gruppe mennesker jeg sikter til. Det betyr altså at jeg ikke drar alle under samme kam, mem begrenser det til en viss type oppførsel. 

Gift deg gjerne med en av de  du, hvis du er kvinne. 🤷‍♀️

Og vær gjerne fornærmet du, dersom du er mann.🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Høres barnslig og umodent ut å ha egne Facebook grupper hvor de er redd for at de dater samme menn. Spesielt å sitte og le av profiler osv. Enig det er mye rart der inne, men alle mennesker er forskjellige og det en bare respektere selv om det ikke er mine preferanser.

Anonymkode: 0bfc9...7ef

Enig at det er veldig merkelig med sånne grupper  og jeg måper like mye av de kvinnene som tror de eier menn etter tre meldinger, som menn jeg beskriver i ts. 

Men det har en viss underholdningsverdi, litt som kvinneguiden egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hva er "wannabe avslappede bilder"? Hvorfor er det galt å ha bilder av seg selv der man er med dyrene sine? Tenker det er helt naturlig å ha med hunden, katten og hesten, sånn med tanke på at en potensiell date kan like eller ikke like dyr.

Jeg skjønner liksom ikke helt problemet her. Tenker du at menn på førti som har prøvd Tinder, skal gi opp etter første forsøk?

Jeg beskriver det helt tydelig i Ts. Les igjen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Snakker ikke om de som er hyggelige og attraktive. De er jo hyggelige og attraktive. 

Igjen, fint forsøk på manipulasjon av narrativ. Beskriver veldig godt hvilken gruppe mennesker jeg sikter til. Det betyr altså at jeg ikke drar alle under samme kam, mem begrenser det til en viss type oppførsel. 

Gift deg gjerne med en av de  du, hvis du er kvinne. 🤷‍♀️

Og vær gjerne fornærmet du, dersom du er mann.🤷‍♀️

Menn som har bilde av dyrene sine? Wannabe avslappet bilde på Tinder? Nei jeg aner faktisk ikke hva du mener, på lik linje med de fleste andre som har svart her. Godt mulig jeg er gift med en sånn faktisk, skal spørre han om han hadde wannabe avslappet bilde på Tinder før vi møttes..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette var lavmål ja. Av TS. 

Jeg synes folk har kvaliteter på hver sine måter, det kan hende det passer for noen andre enn meg, uten at jeg står i noen posisjon til å rakke ned på andre for det. Det eneste jeg blir sur/irritert på er om de oppfører seg dårlig mot meg, men det er sjelden jeg har opplevd. 

Ellers møtte jeg en fantastisk mann i starten av 40-årene i fjor, og vi holder sammen enda. Kan ikke fatte at ingen plukket han av markedet før jeg fant han ❤️ Han selv mener at noen av hans egenskaper har gjort forhold vanskelig, men for meg er det nettopp de egenskapene jeg falt for, nesten så jeg tror det var en mening i det :) 

Anonymkode: def05...9a6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg beskriver det helt tydelig i Ts. Les igjen😊

Nei, det gjør du ikke, det er jo bare usammenhengende rabling. Hvis du virkelig mener dette er "hvordan mange kvinner tenker", er jo tråden vel så mye et angrep på kvinner som på menn.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Menn som har bilde av dyrene sine? Wannabe avslappet bilde på Tinder? Nei jeg aner faktisk ikke hva du mener, på lik linje med de fleste andre som har svart her. Godt mulig jeg er gift med en sånn faktisk, skal spørre han om han hadde wannabe avslappet bilde på Tinder før vi møttes..

Du velger og ikke forstå. Det får du ta på egen kappe. 

Selvfølgelig må du sette alt i sammenheng. Snakker ikke om brukere med bilde av dyr. Så veldig vanskelig er det ikke😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det gjør du ikke, det er jo bare usammenhengende rabling. Hvis du virkelig mener dette er "hvordan mange kvinner tenker", er jo tråden vel så mye et angrep på kvinner som på menn.

Det er jeg ikke enig med deg i. 

Du må anse det som du vil. De som forstår de forstår. Vi trenger ikke være enig🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette var lavmål ja. Av TS. 

Jeg synes folk har kvaliteter på hver sine måter, det kan hende det passer for noen andre enn meg, uten at jeg står i noen posisjon til å rakke ned på andre for det. Det eneste jeg blir sur/irritert på er om de oppfører seg dårlig mot meg, men det er sjelden jeg har opplevd. 

Ellers møtte jeg en fantastisk mann i starten av 40-årene i fjor, og vi holder sammen enda. Kan ikke fatte at ingen plukket han av markedet før jeg fant han ❤️ Han selv mener at noen av hans egenskaper har gjort forhold vanskelig, men for meg er det nettopp de egenskapene jeg falt for, nesten så jeg tror det var en mening i det :) 

Anonymkode: def05...9a6

Din mann er jo åpenbart ikke som de jeg beskriver. Jeg snakker ikke om menn på 30-40+ generelt på tinder. Men om du ikke ønsker å forstå så har jeg ingen intensjoner om å overbevise deg. 

Glad for at du har dannet lykken med en fantastisk mann😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du velger og ikke forstå. Det får du ta på egen kappe. 

Selvfølgelig må du sette alt i sammenheng. Snakker ikke om brukere med bilde av dyr. Så veldig vanskelig er det ikke😊

Nei, jeg forstår ikke, siden du ikke utdyper, og reagerer med dette her når folk spør.

"wannabe avslappede bilder, bilder av dyrene sine i et forsk på å sjarmere"

Du tenker dette er klart og tydelig?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Oj...traff jeg en nerve? 

Man forventer mer av mennesker som er passert 40 og nærmer seg 50. Suck it in eller gjør noe med det. 

Og ha det finnes tapere i alle aldere, nå snakket jeg om spesifikt tema, så manipulering av narrativ fungerer dårlig på meg. 

jeg forteller hvordan mange kvinner tenker, og snakker om de som holder på sånn, i fora dere ikke har tilgang på. Sånn er det bare. 

Står ved det jeg sa. Det er stusselig. 

Jeg har aldri vært på Tinder, så sånn sett vet jeg ikke hva jeg snakker om. 

Men du forventer mer - hva da? At de ikke skal ha wannabe avslappede bilder? Man skal ikke ha bilder av kjæledyr? 

Hva mener du med "holder på sånn" - hvordan "sånn"? Er problemet kanskje at folk over 40 eksisterer?

Ja, du snakker veldig spesifikt - om menn som har passert 40 - og hvordan disse er tapere etc - så manipulert narrativ sørger du greit for selv.

Endret av Erfarenmann
skrivefeil
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Manipulert narrativ" - sånn formulerer man seg om man skal prøve å lure andre til å tro man er smart. Akkurat som du tråkker på kjærlighetssøkende menn for å framstå bra selv i åpningsinnelgget. 

Hva med å la andre leve og fokusere på deg selv? Få noen nye venner som ikke koser seg med å drite ut folk?

Jeg har vært lenge på Tinder selv, uten at jeg føler det er noe galt med meg. Nå er jeg kvinne, da, men det er da ikke annerledes. Tror du det er som å velge fra en meny?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...