Gå til innhold

Glippe mellom to platetopper - list?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to platetopper som står inntil hverandre, den ene med gass den andre med induksjon. Jeg måtte bytte induksjonstoppen og der de to tidligere lå helt kant i kant, er det nå en glippe på kanskje 7 mm mellom dem. Hvordan tette denne? Noen ideer? 

Anonymkode: 5bbf2...a65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ta et bilde av de to platene og den glippen? Litt vanskelig å gi tips uten å se hvordan det ser ut. Er koketoppene fasettslipt, eller er det rett avslutning? Nedsenket?  

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (1 time siden):

Kan du ta et bilde av de to platene og den glippen? Litt vanskelig å gi tips uten å se hvordan det ser ut. Er koketoppene fasettslipt, eller er det rett avslutning? Nedsenket?  

Sånn ser det ut: 

IMG_6552.jpeg

Skrevet (endret)

Om du er heldig finner du en aluminiumslist som er omtrentlig 7mm bred og 1,5mm høy og som passer perfekt oppi der. Bare å lime fast med Tec7 eller noe lignende. 

Husk å rengjøre glippen før du smører på lim, for gammelt fett og lim er ikke bestevenner

Endret av newman01
AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (1 time siden):

Om du er heldig finner du en aluminiumslist som er omtrentlig 7mm bred og 1,5mm høy og som passer perfekt oppi der. Bare å lime fast med Tec7 eller noe lignende. 

Husk å rengjøre glippen før du smører på lim, for gammelt fett og lim er ikke bestevenner

Takk for tips! 😊 jeg får begynne å lete 

AnonymBruker
Skrevet

Aluminiumslist kan fungere, men selv tror jeg bare jeg hadde brukt svart silikon.

Anonymkode: bfcb4...749

AnonymBruker
Skrevet

Få tilpasset en liten eikelist, lik benkeplaten. Det vil bli finest, tror jeg. Alternativt et sort eller stål beslag (tynn list). Hadde ikke begynt å klisse med noe silikon som noen nevner. 

Anonymkode: 7cb2b...deb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for flere tips! 

AnonymBruker
Skrevet

Er lurt å tenke på at det er et sted det lett kan samle seg mye dritt, samtidig som du ikke vil ha mye dritt der. En trelist blir fort et lite mareritt, så slår fremdeles et slag for å en fin avrundet silikon grøft.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Er lurt å tenke på at det er et sted det lett kan samle seg mye dritt, samtidig som du ikke vil ha mye dritt der. En trelist blir fort et lite mareritt, så slår fremdeles et slag for å en fin avrundet silikon grøft.

Ja, det er nettopp det med griset fra matlagingen som man vet kommer dit. Spørsmålet er om det er for stor glippe til å fylle inn med silikon? Men du tror altså at det vil funke bra? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, det er nettopp det med griset fra matlagingen som man vet kommer dit. Spørsmålet er om det er for stor glippe til å fylle inn med silikon? Men du tror altså at det vil funke bra? 

Du skrev at mellomrommet var ca. 7 mm, det går det absolutt fint å fylle med silikon og forme med fingeren for å få en jevn grøft. 

Billigere, lettere og finere er det også. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du skrev at mellomrommet var ca. 7 mm, det går det absolutt fint å fylle med silikon og forme med fingeren for å få en jevn grøft. 

Billigere, lettere og finere er det også. 

Okei, da tror jeg at det er det jeg vil gå for! Takk! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...