Gå til innhold

Hvordan se yngre ut? (nei, det er ikke snakk om mye yngre enn sin egen alder)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er veldig lei meg fordi jeg blir oppfattet som eldre enn jeg er. MYE eldre også. Jeg er 42, men de fleste tror jeg er mellom 48 og 55. Dette selv om jeg smiler, har ungdommelig fremtoning, kler meg alt annet enn kjerring, er slank og aktiv. Hva kan jeg gjøre for å se ut som min egen alder, altså yngre enn jeg ser ut nå? Har noen hatt utfordringer med det?

Anonymkode: a76a3...e64

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

For å bremse videre aldringstegn: Sunn livsstil og gode hudpleierutiner. Sola er vel det som aldrer oss aller mest, så bruk alltid solfaktor 50. Bruk retinol, peptider og growth factor i hudpleien. 

Reversering er nok vanskeligere, men sikkert ikke umulig. Jeg ville bestilt en konsultasjon hos en kosmetisk klinikk for å se hvilke alternativer som finnes. Kanskje sculptra, skinboosters eller lignende kunne vært noe? Ellers er jo microneedling med eksosomer det store nye, kanskje det er et alternativ?

Anonymkode: 80829...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg er veldig lei meg fordi jeg blir oppfattet som eldre enn jeg er. MYE eldre også. Jeg er 42, men de fleste tror jeg er mellom 48 og 55. Dette selv om jeg smiler, har ungdommelig fremtoning, kler meg alt annet enn kjerring, er slank og aktiv. Hva kan jeg gjøre for å se ut som min egen alder, altså yngre enn jeg ser ut nå? Har noen hatt utfordringer med det?

Kan du si noe konkret om hva du tror - eller eventuelt vet - er årsaken til at du blir oppfattet som eldre? Hudkvalitet kan, som AB over her er inne på, ha betydning. Hud som er matt, gusten, har ujevn hudtone osv. ser eldre ut enn en hud som er godt fuktet, "plump" og har jevn hudtone og glød. 

Vi blir også litt blassere i hud og hår etterhvert som vi blir eldre, så litt lett sminke kan gjøre stor forskjell. Noe jeg tror en del kvinner i førtiårsalderen ikke tar med i betraktning, er faktisk betydningen av øyebryn, så rart det enn kan høres. Blasse, ustelte bryn er en umiddelbar aldringsfaktor, også fordi det antyder at du er i en alder der du ikke bryr deg om slikt. Unge kvinner i dag har ofte velstelte bryn.

Hår har betydning - dessverre, vil jeg nesten si. Jeg ble tatt for å være eldre enn jeg er når jeg hadde kort hår, nå har jeg spart ut til skulderlangt hår, og blir tatt for å være yngre enn min alder. 

Og så det med å kle seg "kjerring"....vi som er 40+ har nok en annen definisjon av hva som er "kjerring" enn hva de yngre har, så vi er nok på mange måter pr. definisjon "kjerring" uansett, fordi vi er i en viss alder. Det er nok også slik at det er visse plagg eller stiler som plasserer oss i en alderskategori, som betyr at det ikke trenger å være "kjerring" i den forstand, det handler bare om at det er plagg eller stiler som du ikke ser på yngre kvinner. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (3 minutter siden):

Kan du si noe konkret om hva du tror - eller eventuelt vet - er årsaken til at du blir oppfattet som eldre? Hudkvalitet kan, som AB over her er inne på, ha betydning. Hud som er matt, gusten, har ujevn hudtone osv. ser eldre ut enn en hud som er godt fuktet, "plump" og har jevn hudtone og glød. 

Vi blir også litt blassere i hud og hår etterhvert som vi blir eldre, så litt lett sminke kan gjøre stor forskjell. Noe jeg tror en del kvinner i førtiårsalderen ikke tar med i betraktning, er faktisk betydningen av øyebryn, så rart det enn kan høres. Blasse, ustelte bryn er en umiddelbar aldringsfaktor, også fordi det antyder at du er i en alder der du ikke bryr deg om slikt. Unge kvinner i dag har ofte velstelte bryn.

Hår har betydning - dessverre, vil jeg nesten si. Jeg ble tatt for å være eldre enn jeg er når jeg hadde kort hår, nå har jeg spart ut til skulderlangt hår, og blir tatt for å være yngre enn min alder. 

Og så det med å kle seg "kjerring"....vi som er 40+ har nok en annen definisjon av hva som er "kjerring" enn hva de yngre har, så vi er nok på mange måter pr. definisjon "kjerring" uansett, fordi vi er i en viss alder. Det er nok også slik at det er visse plagg eller stiler som plasserer oss i en alderskategori, som betyr at det ikke trenger å være "kjerring" i den forstand, det handler bare om at det er plagg eller stiler som du ikke ser på yngre kvinner. 

Jeg har tatoverte bryn med microblading (siden mine egne er ikke-eksisterende), null rynker og fin hud, ganske så naturlig. Håret er pistrete og tynt, men det har alltid vært slik - også da jeg var 18. Har langt hår (lengre enn skulder), som er farget i en naturlig farge. 

Og som sagt, jeg kler meg ikke kjerring. Har ingen blomstrete plagg med rett snitt, ingen fotformssko, ingen kjedelige, beige gensere eller Marie-bukser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva gjør du for å ta vare på huden din? Hva slags produkter bruker du osv osv.

Anonymkode: 062d6...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har tatoverte bryn med microblading (siden mine egne er ikke-eksisterende), null rynker og fin hud, ganske så naturlig. Håret er pistrete og tynt, men det har alltid vært slik - også da jeg var 18. Har langt hår (lengre enn skulder), som er farget i en naturlig farge. 

Og som sagt, jeg kler meg ikke kjerring. Har ingen blomstrete plagg med rett snitt, ingen fotformssko, ingen kjedelige, beige gensere eller Marie-bukser. 

Da er det kanskje volumtap som får deg til å se eldre ut? Isåfall kan behandlinger som stimulerer kollagenproduksjon hjelpe, evt. fillers hvis du ser hul ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvem er alle disse folkene som gjetter på alderen din? For en merkelig og sosialt lavintelligent ting å gjøre?

Huden trenger masse fukt. Få deg en god hudpleierutine, så ser huden mer fresh og "plump" ut, som allerede nevnt. 

Ikke smink deg med mye tung foundation. Det gjør ofte at man ser eldre ut enn man er. 

Hva er uansett din definisjon på "kjerring" i klesveien? 

Anonymkode: 6ed92...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Skjønner, men har du ingen formening om hva det er de sikter til, de som tar deg for å være eldre? Og hvordan er klesstilen din? Som sagt, det vi kvinner på 40+ definerer som "kjerring" eller ikke, er nok noe annerledes enn det yngre mennesker definerer som kjerring. Jeg er 54 år, og har både blomstrete plagg og beige gensere i garderoben, men har aldri blitt tatt for å være eldre enn jeg er, bortsett fra den perioden med kort hår ;) 

Endret av Roci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg får ofte høre at jeg ser yngre ut enn jeg er. Når jeg har spurt hvorfor, så er det gjerne ansiktstrekkene mine og kroppsfasongen min de nevner. Jeg har et veldig rundt ansikt, med runde kinn og kjeve, og nese med rund tupp. Jeg har fått et mer markert ansikt enn jeg hadde da jeg var ung, men jeg hadde så mye padding å gå på. Nå har jeg trekk som jeg godt kunne ønske meg da jeg var 20. I tillegg er jeg liten og slank, altså ikke tynn, men normalt slank. Jeg har også på kroppen padding der man godt kan ha litt padding, så jeg blir ikke mager og ser eldre ut på grunn av det.

Noen sa til meg en gang at det å ha små, men litt runde trekk, både i ansikt og kropp, ofte får en til å se yngre ut. Jeg vet ikke om det stemmer for alle, men det fungerer visstnok for meg.

Jeg fyller 43 snart. 

Anonymkode: c05d3...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Da er det kanskje volumtap som får deg til å se eldre ut? Isåfall kan behandlinger som stimulerer kollagenproduksjon hjelpe, evt. fillers hvis du ser hul ut.

Nei, har faktisk et rundt ansikt. Ønsker ikke plastisk kirurgi, da det både er forbundet med risiko, og ser jævlig ut med tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir en liten digresjon (og burde muligens flyttes til Klær og mote) men i jobben min omgås jeg og ser mye unge mennesker i alderen 18-30 år, og det er faktisk en del plagg som jeg ser at jenter/kvinner i dette alderssegmentet sjelden eller aldri kler seg i, men som er ganske vanlig blant mine kvinnelige kollegaer i alderen 40+. Må understreke at dette kun er en observasjon. 

Stretchbukse Angelina 180ABukse JennyECCO® Soft 7 Tred dame halvhøy støvel nubuk - brun - OHovedbilde 3, ForstørreHoka Arahi 7 Str. 38 Dame - Lett og Støttende Hvit Løpesko for Optimal KomfortNorna denim bukseimage.gif.f551cfbb61d85bfc7fa9f7b723284a2a.gifGreenbriarTwentyfour Mode Thermal Jakke - Blå - Dame - Jakker - HøstjakkerBlazer i imitert skinn - svart - størrelse 38 - bonprixTindra bukse sort med ruter - MioTrendb.young Poinsettia BYACOM Yttertøy - Kjøp Poinsettia BYACOM Yttertøy fra størrelse 34-46 her

Pulz Jeans Medium Blue Denim PZFENYA Langermet bluse - Kjøp Medium Blue Denim PZFENYA Langermet bluse fra størrelse XS-XXL herKaffe Spring Bouquet KAmira Bluse - Kjøp Spring Bouquet KAmira Bluse fra størrelse 34-46 herFransa Navy Blazer AOP SO25 01C FRFLOWY Langermet bluse - Kjøp Navy Blazer AOP SO25 01C FRFLOWY Langermet bluse fra størrelse XS-4XL her

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...