Anonym-bruker Skrevet 14 timer siden #1 Del Skrevet 14 timer siden Føler meg så elendig hele tiden.. trøtt, sliten, vondt i ledd, særlig fingrene.. ikke direkte kvalm, sliter mye med IBS, magen er i ulage hver dag. Tar imodium når jeg skal noe som hjelper noe, men kan jo ikke ta det hver dag.. Sover dårlig om natten, våkner flere ganger, som gjør at jeg er mye trøtt på dagen. Føler meg bare så dårlig hele tiden! Ikke overskudd til noe, bare trøtt og blææhh rett og slett.. Bruker mye energi på å bekymre meg for magen, at den skal slå seg vrang.. Jobber som nattevakt, det kan jo ha noe å si. Men jeg sover godt på dagtid, sliter mer med nattesøvn. Andre som har det sånn? Hva hjalp dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #2 Del Skrevet 13 timer siden Ville begynt med å ta skikkelig tak i kostholdet hvis du ikke allerede gjør det. Forsøk å kutte ut alt av melk og gluten i en periode. Finn evt en dyktig biopat og få hjelp der. Anonymkode: 4eb37...b93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #3 Del Skrevet 13 timer siden Sånn har jeg det hver januar, men nå er det merkbart lysere ute og sola varmer! Anonymkode: 4b5ce...2c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #4 Del Skrevet 13 timer siden Det er ikke alle som tåler nattarbeid, da vi er ment å sove på natten. Hormoner og andre signalstoffer forstyrres. Man kan tåle det en periode, men kanskje få symptomer etter hvert. Noen tåler det bra, andre ikke. Da jeg jobbet natt, fikk jeg sykdomstegn som du beskriver, i tillegg til konstant influensa-følelse uten at jeg hadde influensa. Det gikk over da jeg fikk ny jobb og livsstil. Anonymkode: 93fc8...ab2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amy71 Skrevet 13 timer siden #5 Del Skrevet 13 timer siden IBS sliter mye på kroppen. Har du prøvd å ta Vi-Siblin? Eller prøvd FOOD MAP dietten? Å kutte ut gluten uten at man har cøliaki er ganske drastisk og et dyrt grep. Jeg blir bedre av å bruke laktosereduserte produkter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #6 Del Skrevet 13 timer siden Amy71 skrev (6 minutter siden): IBS sliter mye på kroppen. Har du prøvd å ta Vi-Siblin? Eller prøvd FOOD MAP dietten? Å kutte ut gluten uten at man har cøliaki er ganske drastisk og et dyrt grep. Jeg blir bedre av å bruke laktosereduserte produkter. Hvis man kutter gluten skal man selvfølgelig ikke erstatte med såkalte glutenfrie varer. Disse erstatningene er veldig ultraprosesserte og fulle av tilsetninger som kan være skadelige. De har dessuten null næringsverdi. Har man cøliaki må man kanskje bruke noe av dette innimellom, men hvis man kutter gluten for å se om det kan ha effekt på helsen er det svært uklokt å bruke glutenfrie alternativer. Ja det krever mer å lage alt fra bunnen, men ønsker man å bli frisk kan det faktisk være løsningen. Anonymkode: 4eb37...b93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym-bruker Skrevet 13 timer siden Forfatter #7 Del Skrevet 13 timer siden Amy71 skrev (9 minutter siden): IBS sliter mye på kroppen. Har du prøvd å ta Vi-Siblin? Eller prøvd FOOD MAP dietten? Å kutte ut gluten uten at man har cøliaki er ganske drastisk og et dyrt grep. Jeg blir bedre av å bruke laktosereduserte produkter. Ts her. Har ikke prøvd det, prøvde alflorex en periode, syns det hjalp litt. Kutte ut gluten er litt vanskelig.. men jeg kan jo kutte ned, knekkebrød istedenfor brød. Laktoseredusert skal jeg absolutt prøve. Vet jeg reagerer på noen oster og yoghurt, så kan være det hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amy71 Skrevet 13 timer siden #8 Del Skrevet 13 timer siden Anonym-bruker skrev (11 minutter siden): Ts her. Har ikke prøvd det, prøvde alflorex en periode, syns det hjalp litt. Kutte ut gluten er litt vanskelig.. men jeg kan jo kutte ned, knekkebrød istedenfor brød. Laktoseredusert skal jeg absolutt prøve. Vet jeg reagerer på noen oster og yoghurt, så kan være det hjelper. Jeg mente at det er unødvendig å kutte ut gluten uten å ha prøvd andre råd først. Jeg har vært på sykehus for min IBS og de anbefaler Vi-Siblin. Det er ikke melkesyrebakterier. Det er pulver fra frø som binder til seg væske i tarmen. Kan ta noen dager før det gir effekt. Jeg starter med 2 poser om dagen og så tar jeg 1 om dagen når avføringen er fastere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #9 Del Skrevet 12 timer siden De fem vanligste symptomene på D-vitaminmangel er muskelsmerter, tretthet, beinsmerter, lavt immunforsvar og depresjon. Et symptom på lavt immunforsvar er IBS, der lavt D-vitamin kan forverre plagene ved å bidra til økt tarmbetennelse, endret tarmflora og svekket immunregulering i tarmveggen. Tørr hud, neseblod, håravfall og floaters kan være mindre plager som gir seg hos folk som øker D-vitaminnivået. Nå er det snart et halvt år siden sist sola her i Norge sto høyt nok på himmelen til at noen av oss har laget D-vitamin selv. Hos de som ikke tar D-vitamintilskudd, betyr det at lageret fra i fjor sommer er tomt. Da blir immunforsvaret hissig og dårlig regulert: Det skaper betennelser istedenfor å kurere dem. Helsemyndighetene i Norge anbefaler alle nordmenn å ta D-vitamintilskudd. Til og med kostholdsekspert Tine Sundfør, som er fanatisk motstander av kosttilskudd, anbefaler at aller tar D-vitamin og understreker at at D-vitamin er det eneste kosttilskuddet hun tar sjøl. https://www.tv2.no/underholdning/god-morgen-norge/tine-sundfor-det-eneste-kosttilskuddet-jeg-tar/16442198/ https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/mangelsykdommen-du-ikke-merker-disse-er-utsatt/16380213/ Anonymkode: ed748...cd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå