Gå til innhold

Rådgiver i forsikringsbransjen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en venninne som nettopp har fått seg jobb i et forsikringsselskap etter noen år i butikkbransjen. 

For en del år siden jobbet hun i bank og gjennom banken ble hun autorisert fondsmegler. Tror ikke dette eksisterer nå lenger, men det gjorde det den gang. 

Selv jobber jeg som sykepleier, og trives godt med det. Men venninnen min, med  jobben hun har fått nå, virker å se ned på meg og kan ikke skjønne at jeg «orker» å jobbe for småpenger som hun kaller det.

Jeg vet ingenting om hva hun gjør på jobb, om den er givende, betaler godt osv. Eneste er at jeg er glad for at hun har fått seg en jobb hun virker å være stolt av.

Jeg kunne bare ønske hun kunne være glad på mine vegne også. 

Er det virkelig slik at en rådgiverjobb i et forsikringsselskap er så «mye bedre» enn andre jobber? 

Vet ikke hva jeg vil med dette, tror jeg bare ble litt såret. 

Anonymkode: fe5ec...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er det så viktig da? Uansett: forsikringsrådgivere jobber ofte helt eller delvis provisjonsbasert. Dvs., selger de ingenting så får de heller i verste fall ingen lønn den måneden. De driver i mange tilfeller med mye oppsøkende salg over telefon, rett og slett telefonselgere, og er lønna hundre prosent provisjonsbasert så er de helt avhengige av at mange nok biter på. Det er utmattende.

Anonymkode: 8ac2d...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres helt merkelig ut. Hun er selger, det er ikke akkurat noen høystatusjobb det heller. Å jobbe i butikk og å jobbe i forsikringsselskap vil jeg si er helt likeverdig. 

Anonymkode: 3d8b2...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...