AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Del Skrevet 14 timer siden Har ei frøken som har hatt feber i 5 dager, 6 i morgen, målte henne nettopp til 38.4. Hun er forkjølet som oss andre men vi har ikke feber. Er jeg hysterisk om jeg ringer i morgen? Anonymkode: ba294...ab7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #2 Del Skrevet 14 timer siden Nei, du er ikke hysterisk. Og det beste når det kommer til helserelaterte spørsmål er å spørre faglærte, ikke anonyme forum hvor hvem som helst kan svare. Og siden det er femte dagen med feber så kan det være greit med en kjapp undersøkelse. Ikke utenkelig at hun trenger en antibiotikakur. Anonymkode: c244d...354 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Del Skrevet 14 timer siden Du er ikke hysterisk. Ring alltid en gang for mye enn en gang for lite, det er helt greit Anonymkode: 2816c...c2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #4 Del Skrevet 14 timer siden Eh ja, du er hysterisk, med mindre det er en nyfødt baby? Ringer lege om ungen har 40 i feber over tid, eller om ungen har dårlig allmenntilstand jeg ikke får den under 39 selv med paracet og ibux. Anonymkode: e4de5...49f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Del Skrevet 14 timer siden Aldri 🤔 Ser på allmenntilstanden og ikke selve feberen. Anonymkode: 3fdc8...0ce 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Del Skrevet 14 timer siden Spørs hvor gammelt barnet er? Er det en nyfødd så bestå ringe legen. Hvis det ikke er en nyfødd så er det allmenntilstand du må gå etter Anonymkode: 8c60c...a1b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Del Skrevet 14 timer siden Hvis barnet har feber over 3 dager pleier jeg å ringe. Hvordan er formen ellers? Vondt i halsen? Nakken? Andre symptomer? Anonymkode: 7b76f...7d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #8 Del Skrevet 13 timer siden Noen foreldre ringer kl 08 til legen så fort de våkner med et sykt barn, og peiser på med antibiotika. Noen bare har x antall antibiotika-kurer i året, noen ganger flere kurer på en mnd, jeg syns det er helt horribelt! Men dette ts, syns jeg er helt innafor å gå til lege med. Det er fint å få tatt noen tester og evt få litt hjelp/medisiner. Anonymkode: a3305...cee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #9 Del Skrevet 13 timer siden Feber er ikke en diagnose, men kroppens måte å håndtere en infeksjon,svært få dør i dag av feber, nyt stillheta Anonymkode: e9c7d...701 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Del Skrevet 7 timer siden https://www.helsenorge.no/sykdom/barn/feber-hos-barn/#kontakt-lege Anonymkode: 2f743...9ca 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Del Skrevet 7 timer siden Ved langvarig feber kan det være greit å utelukke feks ørebetennelse. Ring legen. Anonymkode: 62f8c...d7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Del Skrevet 6 timer siden Jeg anser ikke 38,4 som feber. Tror aldri jeg har ringt pga litt forhøyet temp. Har ungen dårlig allmenntilstand? Anonymkode: 2daa0...a09 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #13 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Ved langvarig feber kan det være greit å utelukke feks ørebetennelse. Ring legen. Anonymkode: 62f8c...d7d Men da kan man ringe fastlege. Anonymkode: 2daa0...a09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #14 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Noen foreldre ringer kl 08 til legen så fort de våkner med et sykt barn, og peiser på med antibiotika. Noen bare har x antall antibiotika-kurer i året, noen ganger flere kurer på en mnd, jeg syns det er helt horribelt! Men dette ts, syns jeg er helt innafor å gå til lege med. Det er fint å få tatt noen tester og evt få litt hjelp/medisiner. Anonymkode: a3305...cee Kjøper de antibiotikaen på det svarte markedet? Sånn siden det her fremstilles som at det er foreldrene som gjør feil og ikke fastlegen? Anonymkode: 71e93...2af 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har ei frøken som har hatt feber i 5 dager, 6 i morgen, målte henne nettopp til 38.4. Hun er forkjølet som oss andre men vi har ikke feber. Er jeg hysterisk om jeg ringer i morgen? Anonymkode: ba294...ab7 4-5dager med feber Anonymkode: 12b60...5e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Del Skrevet 5 timer siden Har aldri opplevd å måtte ringe til lege på grunn av feber. Hadde gjort det hvis barnet var medtatt og ikke fikk i seg nok væske. Det er noe virus med langvarig feber som går nå. Dattera mi og flere andre på barneskolen har hatt/har det. Typisk er feber fra fire dager og opptil en uke. Voksne har ikke fått det sånn. Ring lege hvis du er bekymret. Jeg gjorde ikke det og feberen ga seg etter fem dager her. Anonymkode: d61f4...d2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er jeg hysterisk om jeg ringer i morgen? Anonymkode: ba294...ab7 Det er aldri hysterisk å ringe legekontoret når man er usikker på barnet sitt. Anonymkode: 16eff...cfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden Det er lengden på feberen som bekymrer meg, ikke feberen i seg selv. De andre barna i huset har ikke fått feber. Hun er av typen som ikke har tid til å være syk og med høy smerteterskel (adhd) så det er vanskelig å se om det er alvorlig med henne. Hun har ligget på sofaen under et pledd siden hun fikk feberen. Drikker mer enn vanlig. Ser det an til senere i dag. Ts Anonymkode: ba294...ab7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden Ingenting i veien for å ringe, gå ut fra egen magefølelse og ikke hva folk skriver her. Jeg hadde nok også ringt med feber som vedvarer 5 dager, tror ingen av mine noen gang har hatt så langvarig feber. Så må man følge godt med på form og inntak av væske/mat selvfølgelig. Anonymkode: 07e1c...899 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden Min har aldri hatt feber mer enn to dager om gangen, så spør du meg personlig, så ville jeg ha ringt og forhørt meg ja. Anonymkode: 8e9ec...46e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå