Gå til innhold

Menstruasjonsspørsmål

waco

Anbefalte innlegg

Hei

Så langt jeg har fått med meg, så er du en kløpper når det gjelder å teste de drøssenvis med ulike bind, tamponger og andre bleier kvinner bruker for å redusere... eeh... sølet...

Men jeg lurer på, dersom du hadde vært i en robisonøy, laaangt fra always og ultra... ikke et bind utenom andre siden av havet...

Hva gjør en jente da?

Brukere dere sjøgress, tang og tare, - kanskje noen kongler, blader dere fletter sammen eller hvordan ville dere håndtert det nihundre millioner kvinner sliter med.... kvinner som aldri får tilgang til det materialstiske forfølgervanvidd vestlige damer lider av...

Waco

På sin plass å minne norske kvinner over hvor heldige de egentlig er....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Så vidt jeg vet bruker mange kvinner i den 3. verden dyrehud av forskjellige slag. Dette er spesielt vanlig i Afrika. Mose brukes også pga. dens naturlige oppsugningsevne. Man kan også bruke tørkede palmeblader som blir myke når de er tørket.

Mange kler seg også med lange skjørt og lar blodet renne fritt i mensperioden, så vasker de seg heller flere ganger om dagen.

Kreativiteten er nok høy blant dem som ikke kan kjøpe bind- og eller tamponger rundt om i verden.

Det at vi vestlige kvinner kjøper bind og tamponger kan neppe beskrives som "kjøpehysteri".

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var som jeg trodde..... nød lærer naken kvinne å spinne.

I dagens forbrukssamfunn, hvor kvinner kaster og bruker engangsartikler omatt og omatt... er ikke det et hån mot resten av verden?

Jeg vet at kvinner flest er veldig miljøbevisste, men som sagt lurer jeg på om vi kan gjøre noe med sløseriet.

En gang i tiden (en mye mer miljøvennlig tid), var det vanlig at kvinner heklet kluter som kunne resirkuleres.

Waco

Kaster ideballen over til dere =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes tøybind nå også, Waco. Tillater meg å svare, jeg, selv om spørsmålet var rettet til Milla.

Det spørsmålet har vært oppe før. Husker ikke hver det var som brukte det, men det ble rost overraskende opp i skyene. Husker ikke hva det heter, men kanskje andre kan komme på det.

Nå er det vel likevel sånn at vi lever i et bruk og kast-samfunn. Derfor bruker man engangsbleier på barn, selv om mange her inne fikk tøybleier da de var små.

I Robinson-ekspedisjonen, mener jeg at jeg har lest at de får bind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes også en 'kopp' som virker *nesten* som et pessar, bare det tar imot væske istedenfor å avstöte den..

Bruker den ikke selv, men kjenner mange som gjör det og er kjempefornöyde.

Miljövennlig og ökonomisk og alt mulig.

Står mer om den på hjemmesiden:http://www.keeper.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi alle jentene her inne skulle unnvære noen av de nye O.B.'ene (som jeg IKKE liker), eller noen andre sanitær-produkter, og sende dem til de "stakkars" jentene/damene som ikke har noe slikt fra før??? :hoho::hoho::hoho:

Nei da.... Tulla jo selvfølgelig!!!!

Waco: Er det ikke nesten det samme med do-papir også da....

Så vidt jeg vet er det ikke alle her i verden som har muligheten til å bruke det heller, men jeg tviler på at du slutter å bruke det av den grunn :P

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sagt at jeg bruker dasspapir?

Jeg har et håndkle som henger ved doen, og den har jeg bedt alle mine gjester bruke...

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg skal følge Wacos eksempel jeg.

I stedet for å kjøpe tamponger og bind skal jeg bruke et håndkle neste gang. Det bør jo faktisk absorbere ganske mye. Trenger ikke å skifte det ut en gang.

Og skulle jeg savne tamponger, så kan jeg jo bare rulle og vri litt på en vaskeklut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waco:

OK - OK - OK :hoho::hoho:

Men jeg håper jo for all del at du vasker denne håndduken innimellom da... Og da bør du jo heldst bruke vaskepulver/-middel - noe som forurenser miljøet dersom det blir veldig mye av det... (noe det jo kan bli - for din hygienes skyld) :sjarmor:

Og det er jo ikke alle som har vaskepulver/-middel heller, så hva skal vi gjøre med dem da???? :roll::roll:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Milla:

Hvorfor stenge en tråd fordi du synes den er teit????

Så vidt som jeg kan se, så har vi ikke brutt noen lover/regler, så jeg kan ikke se noen grunn til at tråden skal stenges.....

Litt uskyldig morro må en da få lov til å ha på en mandags kveld :sjarmor:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Litt uskyldig morro må en da få lov til å ha på en mandags kveld

Jeg liker ikke at Waco bruker mitt navn i overskriften til ett så latterlig tema.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig ikke dette er noe å "hisse seg opp" over....

Tar jeg ikke feil, så kan du jo litt for det du også, Milla, som la ut den store tampongtesten her inne for noen dager siden.... (eller flere dager, kanskje - husker ikke så godt)

Jeg tror da at du må "tåle" en liten "spøk" om dette emnet....

Jojo - kanskje Waco skulle sløyfet ditt navn i overskriften, men det er jo ikke så mye å gjøre noe med nå....

Hvorfor kan du ikke bare overse det???

Det er jo ikke SÅÅÅ farlig da...

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Minnie Emmerdale

Jeg liker ikke at Waco gjør narr av tampongtesten min. Jeg gjorde det faktisk i beste mening, og jeg synes ikke det er noe å gjøre narr av.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klasker meg i panna*

Meeeen naaaaaai!!!!!!! :sjokk::ler2::ler:

Nå gir jeg meg ende over! La nå Waco få kose seg med mensenprat og bind/tampongprat...

Jeg skal forøvrig begynne å bruke de Saba-bindene, jeg, har hørt de er så sinnsykt bra og behagelige! :hoho:

La oss slå til med tampongfest i kveld, hva?? :hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Jeg håper Waco går foran med et godt eksempel når han en gang tida får barn. Bruk tøybleier Waco! Litt ekstra klesvask tåler du vel? Så kan du vaske din kones tøybind i samme slengen! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...