Gå til innhold

Hvorfor får folk lov til å hetse og angripe andre innpå her?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hver gang jeg legger ut min mening om noe andre ikke er enig i, så skal det personangripes og hetses. Hvorfor blir ikke disse trådene stengt ned? Folk skriver de mest grusomme ting som går på meg som person. Tenker de ikke at det de skriver går innpå den andre som får disse stygge meldingene? 

Anonymkode: 695cf...5b8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du må tenke at de personene har det vondt med seg selv, det er ikke du det er de som føler et behov for å si stygge ting til andre mennesker. Det er mennesker som har behov for hjelp. Ikke ta det til deg❤️

Er enig med deg da, mye får stå. Likevel er det jo vanskelig for moderatorer å få med seg alt kanskje? 

Anonymkode: 48ed8...31c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hver gang jeg legger ut min mening om noe andre ikke er enig i, så skal det personangripes og hetses. Hvorfor blir ikke disse trådene stengt ned? Folk skriver de mest grusomme ting som går på meg som person. Tenker de ikke at det de skriver går innpå den andre som får disse stygge meldingene? 

Tror standardvaret på det her inne er «hvis du er så persilleblad at du ikke tåler å bli motsagt, får du la være og skrive her inne.»

Og nei, jeg tror de fleste ikke tenker over at det er mennesker med følelser de snakker til/om. Det er bakdelen med anonyme forum.

Tenker stort sett at de som sitter her og spyr ut eder og galle for å få en «seier», kanskje ikke har så mange andre seire på gang sånn ellers. 

Anonymkode: 34883...eb4

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er alltid noen som ikke tåler svarene de får.

Vi ser tegn på en dårlig kollega, venn, rampunge eller drittpartner lang vei mens den som startet tråden nekter å se det. 

Anonymkode: d07d9...753

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er mye hetsing her inne ja, dessverre. Men hvordan legger du frem dine meninger da, kan jeg spørre om det? Svarer du ts og er uenig med ts i ulike tråder? Jeg syns det må være innafor å være uenig og å dele sin egen mening, men man bør helst gjøre det på en respektfull måte, vise forståelse for det ts skriver, og dele sin mening på en fin måte som ikke tråkker på ts. Det er ofte da hetsen kommer, er det ikke? Hvis noen føler seg tråkket på? Men så har vi også en del av de her inne som elsker å provosere da, som elsker å angripe de som skriver her inne, helt ut av det blå. Tror nesten de gjør det bare for å gjøre det, for å få reaksjoner. De må man nesten bare overse, ikke ta det personlig, og ikke svare de (for de ønsker jo svar og reaksjoner, Å hvis de ikke får det, så slutter de kanskje)

Anonymkode: b0fe1...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tenker stort sett at de som sitter her og spyr ut eder og galle for å få en «seier», kanskje ikke har så mange andre seire på gang sånn ellers. 

Godt sagt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

De har problemer selv. Og når mobbere ser hverandre i en debatt så blir det flokkmentalitet om å angripe ts. Bare be dem bli voksne.

Anonymkode: b18cc...e72

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er mye hetsing her inne ja, dessverre. Men hvordan legger du frem dine meninger da, kan jeg spørre om det? Svarer du ts og er uenig med ts i ulike tråder? Jeg syns det må være innafor å være uenig og å dele sin egen mening, men man bør helst gjøre det på en respektfull måte, vise forståelse for det ts skriver, og dele sin mening på en fin måte som ikke tråkker på ts. Det er ofte da hetsen kommer, er det ikke? Hvis noen føler seg tråkket på? Men så har vi også en del av de her inne som elsker å provosere da, som elsker å angripe de som skriver her inne, helt ut av det blå. Tror nesten de gjør det bare for å gjøre det, for å få reaksjoner. De må man nesten bare overse, ikke ta det personlig, og ikke svare de (for de ønsker jo svar og reaksjoner, Å hvis de ikke får det, så slutter de kanskje)

Jeg er ofte enig med ts men har kanskje meninger som andre da ikke er enig i. Hvis jeg for eks støtter ts i noe som er utroskap. Da mener andre det er feil. Misforstå meg ikke, er jo ts de angriper og. Men tydelig at folk tar det personlig, om de mener noe annet. For da skal de angripe hundre ganger mer og sier de styggeste ting til den andre. Du har nok rett i at mange synes der er morro og å provosere og få reaksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er alltid noen som ikke tåler svarene de får.

Vi ser tegn på en dårlig kollega, venn, rampunge eller drittpartner lang vei mens den som startet tråden nekter å se det. 

Anonymkode: d07d9...753

Er det riktig å bekjempe dårlig oppførsel med dårlig oppførsel? Hva med å gå foran som et godt eksempel på høflighet og dannelse?

Anonymkode: b18cc...e72

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes ofte det er manglende selvinnsikt fra en ts enn hets. En ts blir jo mer motsagt når det kommer flere innlegg med ny informasjon som kommer beleilig for å få støtte og så oppdattes det som forsøk på fisking. 

Jeg er ofte kritisk, eller stiller kritiske spørsmål, får sjelden troverdige svar og dermed kan jeg lett konkludere med manglende selvinnsikt.  Jeg tolker  tekster ut fra ord, setninger og innhold og sier hvorfor jeg tolker innlegg negativt. Er det hets om jeg sier at en ts mangler selvinnsikt, virker aggressiv, mangler impulskontroll ++ basert på hva som står i innlegget. Nei, noen vil nok tro det. Jeg synes altfor mange tror de skal få støtte,

Anonymkode: 30f62...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Min observasjon er at det handler om forskjellige  folk. Noen diskuterer sak, og noen diskuterer ut fra følser 

Så mitt råd er at du ikke tar deg nær av det, men reflekter også litt over hvordan du også utrykker deg. 

Prøver så godt jeg kan, men av og til utrykker jeg meg litt feil, og får litt pes for det.  Men da jobber jeg litt mer med måten jeg skriver på

Men ja, ser det er mye hersketeknikk  her til tider. 

Anonymkode: 66dba...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...