Gå til innhold

Er privatisteksamen den eneste veien til matematikk R1 før høsten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen jeg kjenner ønsker å studere bioingeniør, helst til høsten. Vedkommende er på utenlandsopphold frem til sommerferien og kunne tenke seg å ta R1 som privatist frem til da, men rekker dessverre ikke å komme hjem til privatisteksamen som er i mai. Vi er klar over at man også kan ta eksamen i høstsemesteret, men så vidt jeg har skjønt så er det i november/desember, som jo blir for sent. Forkurs er utelukket, siden det ikke er godt nok for opptak til dette studiet. Finnes det noen annen måte, eller må man fint belage seg på å vente? 

Anonymkode: 06b82...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler å kontakte eksameskontoret der vedkommende bor.

Slik du beskriver situasjonen ville jeg anbefale en tur til Norge for å ta eksamen. Det er billigere enn å vente et år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stan skrev (5 timer siden):

Anbefaler å kontakte eksameskontoret der vedkommende bor.

Slik du beskriver situasjonen ville jeg anbefale en tur til Norge for å ta eksamen. Det er billigere enn å vente et år. 

Takk for svar. Reiser hun hjem tidligere får hun ikke fullført det hun studerer i utlandet, så det er dessverre ikke et alternativ. Burde nevnt at utenlandsoppholdet er i forbindelse med andre studier.

Anonymkode: 06b82...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det ikke mulig å ta tilsvarende matte i det landet vedkommende er i? Og så få det godkjent i Norge. Man kan jo se på samordna hva som er godkjent tilsvarende i forskjellige land. 

Anonymkode: 28b36...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...