Gå til innhold

Burde det gjøres mer for å redde single og ensomme kvinner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når spørsmålet gjaldt menn svarte de fleste nei, men hva om det gjeldet kvinner? For lang tid i ensomhet, så kan de bli syke, skade seg selv og bli en potensiell belastning på forskjellige måter. Kanskje organisasjoner og offentlige etater kan gjøres mer? 

Anonymkode: 134c2...c8e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forsåvidt interessant at "ensomme menn" genererer så mye interesse. Det tyder kanskje på at disse ideene om at det finnes så mange ensomme og ufrivillig single kvinner (det Mads Larsen og et par andre har døpt såkalte "insings") egentlig bare er tull, og noe man har funnet på for å kritisere kvinners datingadferd.

Jeg kan godt si "ja", men jeg hiver samtidig ballen videre til engasjerte privatpersoner. Ser ikke helt hva skattepengene skulle gått til her, men om folk i lokalsamfunnet vil lage singelgrupper og prøve å spleise menn og kvinner er jo det et greit tiltak.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne igrunnen limt inn innlegget jeg skrev i den andre tråden. Skjønner jo at dette er trolling, men problemstillingen er reell, selv om den er mindre når det gjelder menn. Ensomhet og lediggang er et problem, både for samfunn og individ, uansett alder og kjønn.

knooters skrev (5 minutter siden):

Jeg kan godt si "ja", men jeg hiver samtidig ballen videre til engasjerte privatpersoner. Ser ikke helt hva skattepengene skulle gått til her, men om folk i lokalsamfunnet vil lage singelgrupper og prøve å spleise menn og kvinner er jo det et greit tiltak.

Skattepengene trengs først til å holde kulturinstitusjoner som biblioteker, grendehus og lignende på beina. I tillegg trenger man politikere som forstår effekten byplanlegging har på samfunnsdeltakelse og inkludering.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en mye mindre gruppe enn tilsvarende menn, la oss være ærlige.

Kvinner er flinkere til det sosiale, knytte bånd til mennesker uten at det er romantikk eller seksuelle motiver. Single og ensomme kvinner kan som oftest få seg barn om de vil. Det kan menn bare glemme. Å leve uten sex er for mange menn veldig vanskelig. Kvinner er ikke like avhengig av det, men kan mye lettere få tilgang om de ønsker. Det er liksom ikke noe stressmoment for kvinner.

På sidetmedord.no chattet jeg med noen kvinner. Alle kunne relatere til problemene jeg hadde, ensomheten, tunge tanker osv. Men hver eneste gang fikk jeg høre "hadde det ikke vært for mannen og barna mine, vet jeg ikke hva jeg hadde gjort". Da forsvant min relevans til den jeg chattet med, da de hadde det jeg savnet. Det som gjorde at jeg følte meg ensom.

Ensomme kvinner med partner og barn kan umulig relatere til dem som ensomme UTEN partner og barn. Det er som natt og dag. De har folk som er glad i dem, og som er glad i deg, de får nærhet og sex (med mindre forholdet er dødt).

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Ænema skrev (25 minutter siden):

Vi kjøper oss womanizer og en hund/katt og holder kjeft vi. Lite sutring fra vår kant

Jepp! 👏 

Anonymkode: 841a1...0a0

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nowayback skrev (22 minutter siden):

Kvinner er flinkere til det sosiale, knytte bånd til mennesker uten at det er romantikk eller seksuelle motiver. Single og ensomme kvinner kan som oftest få seg barn om de vil. Det kan menn bare glemme. Å leve uten sex er for mange menn veldig vanskelig. Kvinner er ikke like avhengig av det, men kan mye lettere få tilgang om de ønsker. Det er liksom ikke noe stressmoment for kvinner.

På sidetmedord.no chattet jeg med noen kvinner. Alle kunne relatere til problemene jeg hadde, ensomheten, tunge tanker osv. Men hver eneste gang fikk jeg høre "hadde det ikke vært for mannen og barna mine, vet jeg ikke hva jeg hadde gjort". Da forsvant min relevans til den jeg chattet med, da de hadde det jeg savnet. Det som gjorde at jeg følte meg ensom.

Ensomme kvinner med partner og barn kan umulig relatere til dem som ensomme UTEN partner og barn. Det er som natt og dag. De har folk som er glad i dem, og som er glad i deg, de får nærhet og sex (med mindre forholdet er dødt).

Hvem har skapt dette samfunnet der menn ikke kan få sine sosiale behov dekket av venner, søsken og øvrig familie? Kan det ha vært menn? 

Anonymkode: 0d05f...33e

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje organisasjoner og offentlige etater kan gjøres mer? 

Anonymkode: 134c2...c8e

Kanskje staten burde bygge et slags resort på en av de titusenvis av øyene vi har. Alle menn og kvinner som identifiserer seg som «ufrivillig barnløs» eller i «ufrivillig sølibat» sendes dit, og siden alle vet at alle er single og i samme båt, så øker kanskje oddene for at de får seg noe, også hører vi forhåpentligvis mindre om temaet i fremtiden. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvem har skapt dette samfunnet der menn ikke kan få sine sosiale behov dekket av venner, søsken og øvrig familie? Kan det ha vært menn? 

Anonymkode: 0d05f...33e

Naturen

Anonymkode: aaed0...1d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

All denne sutringen.

Hva blir egentlig bedre av å gnåle og sutre? Hvis situasjonen er uunngåelig, så får man bare avfinne seg med den.

Anonymkode: 137b1...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Hva skal vi med et voksent barn? Bedre å være alene 😄 Vi trenger ingen konemor som mannfolk gjør. Vask klea deres sjøl 😄

Anonymkode: 9d1d7...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke singel, men har ingen familie her jeg bor, og mannen jobber borte halve uka. Jeg følte meg ensom de dagene jeg er alene hjemme. Jeg meldte meg inn i et idrettslag og engasjerte meg der. Fikk meg venner og masse sosialt. Problemet løst.

Anonymkode: dbf9b...c59

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Nowayback skrev (6 timer siden):

Mange enslige kvinner har familie og venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nowayback skrev (6 timer siden):

Menn kan runke. Når dere slutte å fokusere så mye på sex og forsøker å løse ensomhet ved å få dere venner og nettverk - da snakkes vi. Dere blir ikke mindre ensomme av en one night stand.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Absolutt, vi trenger flere møteplasser og aktiviteter man kan gjøre alene for å møte andre

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei. Hva skal vi med et voksent barn? Bedre å være alene 😄 Vi trenger ingen konemor som mannfolk gjør. Vask klea deres sjøl 😄

Anonymkode: 9d1d7...80b

f.eks denne personen her ville hatt veldig godt av å møte flere menn i trygge omgivelser. Isolering skaper frykt og hat.

Anonymkode: e3075...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det er vel antagelig flere kvinner som kjenner på ensomhet i forhold, enn blandt de som er single. 

Anonymkode: 303b9...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er en av de "ensomme" kvinnene. Jeg bor for meg selv i en leilighet, går til og fra jobb hver dag, kommer hjem, lager middag til meg selv, vasker litt, koser med kattene og ser på tv. 

Jeg har ikke et stort nettverk med mennesker men sosialiserer meg på jobb. Har også 4 venninner som jeg sosialiserer med 1-2 ganger i året.  Flyttet også nettopp i ny leilighet litt mer sentralt og har blitt kjent med ei dame som bor over meg. Vi har dratt litt på kafe og vært litt på middag hos hverandre. Kan vel kalle henne for en venninne. 

Jeg kan til tider føle på en ekstrem ensomhet. Om det skjer noe så har jeg KUN meg selv. Ingen jeg kan lene meg på. Det er vel det jeg tenker mest på. I den usikre verdenen vi lever i i dag er det litt ekkelt å ikke ha noen. 

Men jeg forventer ikke at staten skal ta seg av meg. Jeg har satt meg i denne situasjonen selv. Jeg forsøker å sosialisere meg der jeg kan. Og finner noen ganger kortvarige og andre ganger langvarige vennskap langs min vei. 

Jeg tror heller ikke at jeg hadde vært så mye lykkeligere i et ekteskap. Jeg har hatt noen venninner som har virket mer ensomme i ekteskapene sine enn jeg noen gang har vært. Jeg savner ikke mann og barn men noen ganger savner jeg mer mennesker. Som f.eks søsken flere venninner osv. Men jeg har et nyttårsforsett som jeg allerede har begynt på og det er å skape et større nettverk for meg selv. Jeg har meldt meg på 3 kurs i kommunen og har også bestilt en reise i sommer som jeg gleder meg til. 

Det jeg tenker kanskje kan gjøres mer fra organisasjoner og offentlige etater er å lage mer arenaer rettet mot ensomme mennesker. Et sted man kan mingle og bli kjent med andre. Jeg har blitt kjent med noen jenter via disse eventene. Men jeg ser også tendensene på disse treffene at det KUN kommer kvinner. Menn uteblir. Jeg vet ikke helt hvorfor det er sånn. 

Anonymkode: 4afdb...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er vel antagelig flere kvinner som kjenner på ensomhet i forhold, enn blandt de som er single. 

Anonymkode: 303b9...fb8

I såfall skal de ikke klage, for de kan gå ut av forholdet om de ikke finner andre løsninger. Er det sånn at kvinner i forhold mister en del av selvstendig tenking også? I såfall ser jeg det ikke som noe mål å være i forhold. 

Anonymkode: 5fdbe...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg er en av de "ensomme" kvinnene. Jeg bor for meg selv i en leilighet, går til og fra jobb hver dag, kommer hjem, lager middag til meg selv, vasker litt, koser med kattene og ser på tv. 

Jeg har ikke et stort nettverk med mennesker men sosialiserer meg på jobb. Har også 4 venninner som jeg sosialiserer med 1-2 ganger i året.  Flyttet også nettopp i ny leilighet litt mer sentralt og har blitt kjent med ei dame som bor over meg. Vi har dratt litt på kafe og vært litt på middag hos hverandre. Kan vel kalle henne for en venninne. 

Jeg kan til tider føle på en ekstrem ensomhet. Om det skjer noe så har jeg KUN meg selv. Ingen jeg kan lene meg på. Det er vel det jeg tenker mest på. I den usikre verdenen vi lever i i dag er det litt ekkelt å ikke ha noen. 

Men jeg forventer ikke at staten skal ta seg av meg. Jeg har satt meg i denne situasjonen selv. Jeg forsøker å sosialisere meg der jeg kan. Og finner noen ganger kortvarige og andre ganger langvarige vennskap langs min vei. 

Jeg tror heller ikke at jeg hadde vært så mye lykkeligere i et ekteskap. Jeg har hatt noen venninner som har virket mer ensomme i ekteskapene sine enn jeg noen gang har vært. Jeg savner ikke mann og barn men noen ganger savner jeg mer mennesker. Som f.eks søsken flere venninner osv. Men jeg har et nyttårsforsett som jeg allerede har begynt på og det er å skape et større nettverk for meg selv. Jeg har meldt meg på 3 kurs i kommunen og har også bestilt en reise i sommer som jeg gleder meg til. 

Det jeg tenker kanskje kan gjøres mer fra organisasjoner og offentlige etater er å lage mer arenaer rettet mot ensomme mennesker. Et sted man kan mingle og bli kjent med andre. Jeg har blitt kjent med noen jenter via disse eventene. Men jeg ser også tendensene på disse treffene at det KUN kommer kvinner. Menn uteblir. Jeg vet ikke helt hvorfor det er sånn. 

Anonymkode: 4afdb...d33

har du prøvd hey girl eller hey woman på facebook

Anonymkode: 00c59...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...