29_j Skrevet 29. januar #161 Skrevet 29. januar Sirah skrev (24 minutter siden): Tror de fant ut at det ikke var reelt etter å ha snakket med moren. Men det betyr jo også at de har vært i dialog 😭 Bare det i seg selv sier jo at moren må straffes! 6 1
Raven.Writingdesk Skrevet 29. januar #162 Skrevet 29. januar 29_j skrev (55 minutter siden): Absolutt. Får de vite om det er sant? Jeg ser noen skriver i tråden at tv2 hadde snakket med denne moren, jeg fikk ikke den delen av programmet med meg, så jeg er også usikker på om dette var noe han fant opp eller om det er sant. Uansett er det helt sykt, og ja: hvis det er sant må jo både mor og vestlandsmannen straffes på noen måte men dessverre begynner jeg å bli såpass skeptisk til det norske rettssystem at det kanskje ikke er straffbart en gang å planlegge drapet på sitt eget barn så lenge du ikke gjennomfører det?? 🤷🏼♀️
PusheenPusheen Skrevet 29. januar #163 Skrevet 29. januar Sirah skrev (1 time siden): Tror de fant ut at det ikke var reelt etter å ha snakket med moren. Men det betyr jo også at de har vært i dialog 😭 Herregud, ja, det har du rett i! Raven.Writingdesk skrev (25 minutter siden): Jeg ser noen skriver i tråden at tv2 hadde snakket med denne moren, jeg fikk ikke den delen av programmet med meg, så jeg er også usikker på om dette var noe han fant opp eller om det er sant. Uansett er det helt sykt, og ja: hvis det er sant må jo både mor og vestlandsmannen straffes på noen måte men dessverre begynner jeg å bli såpass skeptisk til det norske rettssystem at det kanskje ikke er straffbart en gang å planlegge drapet på sitt eget barn så lenge du ikke gjennomfører det?? 🤷🏼♀️ Jeg fikk heller ikke dette med meg, så det må jo ha skjedd fort og brutalt rundt samme tid som politiet var hos vestlandsmannen. Da Janne og Kadafi konfronterte vestlandsmannen og spurte om de hadde snakket med ham om dette barnet, sa han nei da? 1
minister-mio Skrevet 29. januar #164 Skrevet 29. januar Raven.Writingdesk skrev (58 minutter siden): Jeg ser noen skriver i tråden at tv2 hadde snakket med denne moren, jeg fikk ikke den delen av programmet med meg, så jeg er også usikker på om dette var noe han fant opp eller om det er sant. Uansett er det helt sykt, og ja: hvis det er sant må jo både mor og vestlandsmannen straffes på noen måte men dessverre begynner jeg å bli såpass skeptisk til det norske rettssystem at det kanskje ikke er straffbart en gang å planlegge drapet på sitt eget barn så lenge du ikke gjennomfører det?? 🤷🏼♀️ Det er politiet som har snakket med moren, ikke tv2 slik jeg forstod det 13 1
Raven.Writingdesk Skrevet 29. januar #165 Skrevet 29. januar minister-mio skrev (1 time siden): Det er politiet som har snakket med moren, ikke tv2 slik jeg forstod det Okey, når kom det frem? Sto det i tekst på slutten av en episode? Fikk det ikke med meg.. PusheenPusheen skrev (2 timer siden): Jeg fikk heller ikke dette med meg, så det må jo ha skjedd fort og brutalt rundt samme tid som politiet var hos vestlandsmannen. Da Janne og Kadafi konfronterte vestlandsmannen og spurte om de hadde snakket med ham om dette barnet, sa han nei da? Jeg leste det brukeren over skriver feil, var politet som var i kontakt med henne sier Minister Mio. 1
PusheenPusheen Skrevet 29. januar #166 Skrevet 29. januar Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden): Okey, når kom det frem? Sto det i tekst på slutten av en episode? Fikk det ikke med meg.. Jeg leste det brukeren over skriver feil, var politet som var i kontakt med henne sier Minister Mio. Åja, det gir mening. Klarer ikke helt å tro på at en mor ønsker å "avlive" barnet sitt på den måten mens de andre skal stå å se på. Naive meg håper det var oppspinn. 2 1
Sirah Skrevet 29. januar #167 Skrevet 29. januar (endret) 29_j skrev (3 timer siden): Bare det i seg selv sier jo at moren må straffes! PusheenPusheen skrev (2 timer siden): Herregud, ja, det har du rett i! Jeg fikk heller ikke dette med meg, så det må jo ha skjedd fort og brutalt rundt samme tid som politiet var hos vestlandsmannen. Da Janne og Kadafi konfronterte vestlandsmannen og spurte om de hadde snakket med ham om dette barnet, sa han nei da? Nå fikk vi ikke med oss mer om dette enn en linje med tekst på slutten av episoden (om jeg ikke har gått glipp av noe), så tror vi skal være forsiktige med å dømme her. Men ja, har de vært i dialog så håper jeg virkelig det har fått konsekvenser… Han var vist ikke avhørt (enda) ang denne saken så ikke sikkert politiet mente at det var reelt. Jeg er usikker på det siste…. Ta alt jeg skriver med en klype salt. Veldig mye mulig jeg ikke husker alle detaljene rett. Endret 29. januar av Sirah 1
Sovushka Skrevet 29. januar Forfatter #168 Skrevet 29. januar Raven.Writingdesk skrev (33 minutter siden): Okey, når kom det frem? Sto det i tekst på slutten av en episode? Fikk det ikke med meg.. Jeg leste det brukeren over skriver feil, var politet som var i kontakt med henne sier Minister Mio. Det sto i tekst etter episode 2 mener jeg. Helt nederst bare 1 setning. Står noe krønglete som at politi avviser at de IKKE har vært i kontakt med mor til barnet. 4 1
Duff Skrevet 29. januar #169 Skrevet 29. januar Sovushka skrev (13 minutter siden): Det sto i tekst etter episode 2 mener jeg. Helt nederst bare 1 setning. Står noe krønglete som at politi avviser at de IKKE har vært i kontakt med mor til barnet. I den saken vil de nok ikke ut med opplysninger, det var nok under etterforskning. Vil tro tv2 er på ballen hvis det kommer en tiltale eller noe. 1
~ Ada ~ Skrevet 29. januar #170 Skrevet 29. januar Sovushka skrev (1 time siden): Det sto i tekst etter episode 2 mener jeg. Helt nederst bare 1 setning. Står noe krønglete som at politi avviser at de IKKE har vært i kontakt med mor til barnet. Det står at politiet har gjennomført omfattende etterforskning mot Vestlandsmannen som ennå pågår. De har avhørt moren og gjort øvrige undersøkelser. Bekymringen knyttet til barnet ble svekket tidlig i etterforskningen. Siktede har blitt avhørt om barnet og moren. 9 3
Ella-2 Skrevet 29. januar #171 Skrevet 29. januar Eva-Lena skrev (På 27.1.2025 den 15.04): Jeg så serien idag og er 100% for aktiv dødshjelp - bare ikke på den måten som i serien. At disse personene ble kvalt med pute og at de visste om det synes jeg ikke var av det verste. Hvis de ble forespeilet disse alternativene, men allikevel godtok det så greit for meg. Det er ikke noe jeg selv ville foretrukket om behovet for å dø var tilstede, men er man desperat nok så gjør man kanskje hva som helst. Det verste var disse meldingene om barnet som skulle «avlives» samt at søsknene skulle få være tilstede og se at barnet fikk en sprøyte. Han er jo sprøyte gæern som synes det ville være fint for søsknene å se 🤮 Snakk om å traumatisere barn, helt forkastelig bare å tenke tanken. Det er helt tydelig at behovet for aktiv dødshjelp er nødvendig i Norge. Det er også på tide at politikerne i Norge skjønner at dette tilbudet kan være positivt for de som ønsker det. Det fungere utmerket i Sveits og Nederland, samt noen stater i USA, så hvorfor skal det ikke fungere her? Spørsmålet om hvem som skal hjelpe til med feks blande giften anser jeg ikke som noe problem å finne. Jeg er helt sikker på at flere helsefag utdannede ville hatt den jobben. Det samme med hvem skal avgjøre hvem som skal få dø eller ikke. Nå håper jeg neste serie fra Norge bak fasaden er om hva som skal om for å få denne hjelpen i Norge. Her håper jeg politikerne, leger og psykologer får være med i serien og at det blir stilt skikkelige spørsmål de må svare skikkelig på. Jo, jeg tror ikke det er lett å finne helsepersonell som vil ha jobben med å blande giften. Det er veldig mange blant helsepersonell som er i mot dette i forhold til resten av befolkningen. For de vet at det er de som må gjøre det…. Det er forståelig. 3
Thildamor Skrevet 29. januar #172 Skrevet 29. januar LivT skrev (15 timer siden): hva var det denne «vestlandsmannen» het? Sjekk Flashback, ikke mye som står i den tråden inne der. Men navnet kommer fram og litt til. 1
Sirah Skrevet 29. januar #173 Skrevet 29. januar Ella-2 skrev (3 minutter siden): Jo, jeg tror ikke det er lett å finne helsepersonell som vil ha jobben med å blande giften. Det er veldig mange blant helsepersonell som er i mot dette i forhold til resten av befolkningen. For de vet at det er de som må gjøre det…. Det er forståelig. Det er veldig fult forståelig at folk ikke ønsker og dette skal og må respekteres. Samtidig finnes det helt sikkert noen der ute som godt kan ha dette som jobb da de ser de, hva skal man si… positive sidene ved det for menneskene dette måtte gjelde. Så klart måtte det vært ekstremt klare retningslinjer og strenge krav. Dette er overhodet ikke noe man kunne tatt lett på. Men de får det til i land som Sveits og jeg er sikker på at man kunne fått det til her også dersom man hadde gått inn for det, 4
Duff Skrevet 29. januar #174 Skrevet 29. januar Ella-2 skrev (1 time siden): Jo, jeg tror ikke det er lett å finne helsepersonell som vil ha jobben med å blande giften. Det er veldig mange blant helsepersonell som er i mot dette i forhold til resten av befolkningen. For de vet at det er de som må gjøre det…. Det er forståelig. Trengs ikke så mange, hvis det blir tillatt så blir det en klinikk man må reise til. 5
Gjessst Skrevet 29. januar #175 Skrevet 29. januar Bacteria skrev (På 28.1.2025 den 11.22): Hun med ME, hørtes ut for meg som en viktig grunn for at hun ville dø var at hun ikke kunne bidra til samfunnet… jobb? Det er også tankevekkende. Sier litt om hvordan vi ser på arbeidsuføre. Kan jo bare se på hetsen mot uføre her inne. edit: hun hadde sikkert andre grunner også, men dette var den del av begrunnelsen jeg hang meg opp i. Jeg er i samme båt som henne og tenker akkurat det samme som henne, at jeg ikke får bidratt til samfunnet og derfor er ingenting. Trist at det er sånn 20
CrazyCatLady2500 Skrevet 29. januar #176 Skrevet 29. januar Gjessst skrev (38 minutter siden): Jeg er i samme båt som henne og tenker akkurat det samme som henne, at jeg ikke får bidratt til samfunnet og derfor er ingenting. Trist at det er sånn Men du er jo DEG 💖 du som menneske har egenverdi. Du er viktig for noen, det er jeg sikker på! Om ikke annet, så må du være glad i deg sjøl ❤️ 2 10 2
Djungelvrål Skrevet 29. januar #177 Skrevet 29. januar Andrea59 skrev (15 timer siden): Han hadde anket. Og de sakkyndige (?) mente det ikke var gjentakelsesfare…. Herregud så dumme og naive norsk rettsvesen er! Så jeg kan potensielt gå å drepe naboen og si at han ville det selv og at jeg bare hjalp, og jeg vil bli satt fri? Da er det jo bare for drapslystne å kjøre på da! 2 8
Djungelvrål Skrevet 29. januar #178 Skrevet 29. januar Ella-2 skrev (3 timer siden): Jo, jeg tror ikke det er lett å finne helsepersonell som vil ha jobben med å blande giften. Det er veldig mange blant helsepersonell som er i mot dette i forhold til resten av befolkningen. For de vet at det er de som må gjøre det…. Det er forståelig. Helsepersonell som har jobbet en stund blir mer hardbarket. Er uansett en lege som vil stå for medikamentadministrasjon. Jeg tror ikke jeg hadde hatt store problemer med det, jeg har virkelig sett lidelse og hva det medfører og har ofte vært lettet på pasientenes vegne når de har gått bort. 9 2
Donpedro Skrevet 29. januar #179 Skrevet 29. januar Djungelvrål skrev (8 minutter siden): Herregud så dumme og naive norsk rettsvesen er! Så jeg kan potensielt gå å drepe naboen og si at han ville det selv og at jeg bare hjalp, og jeg vil bli satt fri? Da er det jo bare for drapslystne å kjøre på da! Nei, slik er det ikke. 3
Sjokoladekake! Skrevet 29. januar #180 Skrevet 29. januar Måtte se siden dere har hauset det sånn opp. Ble egentlig skuffet. Var ingenting som sjokkerte meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå