Rufs Skrevet 28. januar #121 Del Skrevet 28. januar ~ Ada ~ skrev (4 minutter siden): Det er jammen skremmende mange syke jævler der ute som utnytter sårbare! Tom koffert for å shoppe etterpå, noen piller i lomma som ikke er sterke nok til å ta liv så man må sitte oppå en pute og drikke kaffe mens den andre kveles. Drepe et utviklingshemmet barn, med søsken til stede...😥🤮 Og det ja, med maske, og søsken tilstede. 🤯 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nepped Skrevet 28. januar #122 Del Skrevet 28. januar Er det med søsken virkelig sant? Antar det jobbes på spreng for å verifisere en del fra programmet, men det er noe av det sykeste jeg har hørt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 28. januar #123 Del Skrevet 28. januar Nepped skrev (13 minutter siden): Er det med søsken virkelig sant? Antar det jobbes på spreng for å verifisere en del fra programmet, men det er noe av det sykeste jeg har hørt. Først fikk jeg inntrykk av at han bløffet om hele den historien, men så stod det på slutten at politiet hadde snakket med den aktuelle moren. Så det var iallefall sant at det fantes en mor og et barn. Om hun faktisk hadde bestilt et drap og at søsknene skulle se på håper jeg er løgn. 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 28. januar #124 Del Skrevet 28. januar Babyface skrev (5 timer siden): Nei, han har flere. Jeg ser i hvert fall 5 profiler, mulig han har enda fler (uten bilder) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 28. januar #125 Del Skrevet 28. januar minister-mio skrev (1 time siden): Først fikk jeg inntrykk av at han bløffet om hele den historien, men så stod det på slutten at politiet hadde snakket med den aktuelle moren. Så det var iallefall sant at det fantes en mor og et barn. Om hun faktisk hadde bestilt et drap og at søsknene skulle se på håper jeg er løgn. Hvis det stemmer, så skaper dette enda en debatt. Får foreldre til barn med utfordringer nok hjelp? 15 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sovushka Skrevet 28. januar Forfatter #126 Del Skrevet 28. januar CrazyCatLady2500 skrev (29 minutter siden): Hvis det stemmer, så skaper dette enda en debatt. Får foreldre til barn med utfordringer nok hjelp? Det reagerte jeg også på! At det sto- politiet har pratet med moren.. så moren eksisterer..fysj! men om da i teorien finnes det folk som sliter om de får et barn med utviklingshemning- kan man ikke be barnevernet eller noen tjenester å ta seg av barnet? Ja det er ikke noe å skryte av.. men må da være bedre enn å vurdere å drepe barnet.. 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 28. januar #127 Del Skrevet 28. januar Bacteria skrev (6 timer siden): Hun med ME, hørtes ut for meg som en viktig grunn for at hun ville dø var at hun ikke kunne bidra til samfunnet… jobb? Det er også tankevekkende. Sier litt om hvordan vi ser på arbeidsuføre. Kan jo bare se på hetsen mot uføre her inne. edit: hun hadde sikkert andre grunner også, men dette var den del av begrunnelsen jeg hang meg opp i. Her var det gode tanker og viktig poeng. Jeg tror nok som du skriver at det var totalpakken, men det hjelper jo garantert ikke å føle seg verdiløs i samfunnets øyne. Her burde samfunnet ta seg selv i nakken og se på uføre med andre øyne enn veldig mange gjør i dag. Vi kan jo starte her inne - ved å slå enda hardere ned på den hetsen mot uføre som kommer her inne. Jeg skal iallefall heller stå i den kampen her inne dersom det kan hjelpe noen som ramler over KG og leser all den dritten som blir skrevet. Mrs Robinson skrev (6 timer siden): Jeg tenker også heller i retning personlighetsforstyrrelse i kombinasjon med psykiske lidelser enn PU. Synes han er for kalkulert og kald til å være PU. Hvis man kan slippe unna med flere drap over flere år med en PU, tror jeg vi må revurdere kriteriene for PU Jeg tenkte akkurat det samme som deg: Dette er en mann som er både kald og kalkulert og som ikke er så «dum» som han ser ut som. Han hadde jo tydeligvis også lest seg opp på en del temaer. Men dette har jeg ikke kunnskaper nok om til å uttale meg om, så dette er bare mine egne tanker. Kvinnenavn skrev (5 timer siden): Se på facebookprofilen, skroll forbi alt dramaet med håndballjentene i Tønsberg og se hva og hvordan han skriver om andre politiske og dagsaktuelle saker. En person med lavere intelligens ville ikke formulert seg, brydd seg eller forstått det han viser til der. Jeg tror det var et spill for å slippe straff den gangen og at han lett kan gå tilbake til det spillet når det passer seg. Jeg la merke til det samme. CrazyCatLady2500 skrev (48 minutter siden): Hvis det stemmer, så skaper dette enda en debatt. Får foreldre til barn med utfordringer nok hjelp? Dette burde man absolutt kikke nærmere på ja. Tenk om denne historien er sann og denne moren så på dette som eneste utvei fordi hun kort og greit ikke taklet rollen lenger? Det er jo helt grusomt å tenke på! Men man leser jo stadig i media om foreldre som omtrent ber på sine knær etter hjelp. På tide å ta disse på alvor! 9 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 28. januar #128 Del Skrevet 28. januar Rufs skrev (5 timer siden): Ja, det var der jeg nesten måtte stoppe. Det er så sjukt at jeg har ikke ord. Heldigvis så virket det som politiet ikke trodde det var reelt vel, men igjen, bare det å tenke det. Ja fullstendig galskap! Jeg HÅPER at det stemmer at han ikke trodde at «Anne» var en ekte person og at han på en måte testet henne. Se hvor langt han kunne dra det. Men det er jo helt sinnsykt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet 28. januar #129 Del Skrevet 28. januar Han Steinar ser jo utviklingshemmet ut. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 28. januar #130 Del Skrevet 28. januar Kvinnenavn skrev (6 timer siden): Se på facebookprofilen, skroll forbi alt dramaet med håndballjentene i Tønsberg og se hva og hvordan han skriver om andre politiske og dagsaktuelle saker. En person med lavere intelligens ville ikke formulert seg, brydd seg eller forstått det han viser til der. Jeg tror det var et spill for å slippe straff den gangen og at han lett kan gå tilbake til det spillet når det passer seg. Dette virker sannsynlig, for han formulerer seg bra og har få om ingen skrivefeil av det jeg har sett. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruspus Skrevet 28. januar #131 Del Skrevet 28. januar Babyface skrev (16 minutter siden): Dette virker sannsynlig, for han formulerer seg bra og har få om ingen skrivefeil av det jeg har sett. Ja, synes også han skriver og ordlegger seg bra. Men synes det er noe med han, selv om han kanskje ikke er pu. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 28. januar #132 Del Skrevet 28. januar Sovushka skrev (1 time siden): Det reagerte jeg også på! At det sto- politiet har pratet med moren.. så moren eksisterer..fysj! men om da i teorien finnes det folk som sliter om de får et barn med utviklingshemning- kan man ikke be barnevernet eller noen tjenester å ta seg av barnet? Ja det er ikke noe å skryte av.. men må da være bedre enn å vurdere å drepe barnet.. Jeg tenker at denne moren i så fall var så utslitt og desperat at hun ikke lenger tenkte klart. Kan godt hende hun ville det beste for alle barna. 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 28. januar #133 Del Skrevet 28. januar (endret) CrazyCatLady2500 skrev (1 time siden): Jeg tenker at denne moren i så fall var så utslitt og desperat at hun ikke lenger tenkte klart. Kan godt hende hun ville det beste for alle barna. Slik desperasjon, der barn settes på gata, selges til overgripere ol., er noe jeg knytter til alvorlig levekår- og fattigdomsproblematikk og kulturer der barn med funksjonsnedsettelser utstøtes, ikke til et velferdssystem som Norge. Du dreper ikke barnet ditt i Norge, du ber barnevernet om å overta omsorgen. Men, vi vet ikke om dette stemmer, da. Det vi vet, er at han fortalte en slik historie, og det er sykt nok. Endret 28. januar av ~ Ada ~ 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 28. januar #134 Del Skrevet 28. januar ~ Ada ~ skrev (6 minutter siden): Slik desperasjon, der barn settes på gata, selges til overgripere ol., er noe jeg knytter til alvorlig levekår- og fattigdomsproblematikk og ikke til et velferdssystem som Norge. Du dreper ikke barnet ditt i Norge, du ber barnevernet om å overta omsorgen. Men, vi vet ikke om dette stemmer, da. Det vi vet, er at han fortalte en slik historie, og det er sykt nok. Vi kjenner ikke moren eller hva som ligger til grunn. Ikke sikkert hun har alle fargeblyantene i pennalet hun heller… 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivT Skrevet 28. januar #135 Del Skrevet 28. januar hva var det denne «vestlandsmannen» het? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 28. januar #136 Del Skrevet 28. januar I utgangspunktet må man skille aktiv dødshjelp og de som kjemper for det og de med en syk seksuell fetisj for døden. Men i mangelen på aktiv dødshjelp får disse syke menneskene sitt spillerom 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 28. januar #137 Del Skrevet 28. januar (endret) CrazyCatLady2500 skrev (25 minutter siden): Vi kjenner ikke moren eller hva som ligger til grunn. Ikke sikkert hun har alle fargeblyantene i pennalet hun heller… Nettopp det jeg mener: da må det ligge andre forhold til grunn enn en legitim desperasjon av utslitthet og fortvilelse grunnet f.eks for omfattende omsorgsoppgaver og for lite hjelp fra helse - og omsorgslovgivningen, som f.eks psykiatri, rus og/eller alvorlig kognitiv svikt. Med andre ord, alvorlig svekket funksjon og alvorlig omsorgssvikt. Det er fint å belyse den kamp og motgang mange foreldre til barn med funksjonsnedsettelser opplever i møte med overveldende omsorgsoppgaver og et system som svikter, men jeg tenker ikke at barnedrap er en naturlig del av den debatten I Norge. Hvis intensjonen med noe slikt her i Norge er "barnets beste-hensyn", så er du ikke frisk. Endret 28. januar av ~ Ada ~ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmajunga Skrevet 28. januar #138 Del Skrevet 28. januar I en slik situasjon med en mor som er så langt nede, og har et barn som er så alvorlig syk, at mor også er syk (mest sannsynlig ekstremt deprimert eller noe), at mor går til det skrittet i ren desperasjon og kontakter vestlandsmannen. Jeg kan se for meg at i en grusom situasjon kunne det vært reelt. Overhode ikke greit, men mulig. Det jeg ikke ser for meg er at relasjonen med vestlandsmannen blir holdt og handlingen blir avtalt når han oppfører seg som vi hørte i samtalene . Og det med at de andre barna skulle være der. Det er bare så langt utenfor min fatteevne at to voksne mennesker, hvorav minst en forelder, skulle komme fram sammen til at det var lurest. Det må jo bare være et stykke sykt tankespinn fra en psykopat. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 28. januar #139 Del Skrevet 28. januar Irja skrev (9 timer siden): Du trenger ingen diagnose for å begå drap. Jeg har kompetanse, og ser en person med lettere PU. Blir uansett spekulasjoner. Mens andre tenkte motsatt da vi så innlegget steinar skrev om aktiv dødshjelp i avisen. Formuleringsevnen der peker mot en person som virker intelligent. Han var 15 eller 16 da han drepte en jente på 7år med en stein. Politiet trodde ikke på forklaringen hans. Det viser en kalkulert person. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 28. januar #140 Del Skrevet 28. januar (endret) ~ Ada ~ skrev (23 minutter siden): Nettopp det jeg mener: da må det ligge andre forhold til grunn enn en legitim desperasjon av utslitthet og fortvilelse grunnet f.eks for omfattende omsorgsoppgaver og for lite hjelp fra helse - og omsorgslovgivningen, som f.eks psykiatri, rus og/eller alvorlig kognitiv svikt. Med andre ord, alvorlig svekket funksjon og alvorlig omsorgssvikt. Det er fint å belyse den kamp og motgang mange foreldre til barn med funksjonsnedsettelser opplever i møte med overveldende omsorgsoppgaver og et system som svikter, men jeg tenker ikke at barnedrap er en naturlig del av den debatten I Norge. Hvis intensjonen med noe slikt her i Norge er "barnets beste-hensyn", så er du ikke frisk. Nei, jeg mente SELVFØLGELIG heller ikke at vi skal avlive barn. Men at kanskje foreldre trenger mer støtteapparat. Endret 28. januar av CrazyCatLady2500 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå