Gå til innhold

Dødsenglene, Norge bak fasaden

Sovushka

Anbefalte innlegg

Jeg synes programmet viste at vi må jobbe for å få et bedre psykiatrisk tilbud, samt bedre støttesystem rundt mennesker med alvorlige diagnoser. Det er altfor mange gærninger der ute som trenger psykiatrisk helsehjelp. Dessuten synes jeg det er en farlig vei å gå å ta livet av mennesker som føler seg som en belastning for samfunnet.

Å åpne for aktiv dødshjelp vil være å bekrefte for lidende og syke at vi gjerne ser at de ikke er her mer. Det vil være billigst for samfunnet å slippe å gi dem mange år med trygd og avansert helsehjelp. Da er det «bedre for alle» å la dem slippe. Og hvem kommer til frivillig å søke seg i retning slike «avlivningsstillinger»? Jo, nettopp slike gærninger som vi så i programmet.

Ja takk til livshjelp for syke, nei takk til aktiv dødshjelp! 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

MalloryK skrev (5 timer siden):

Det ble putselig veldig stille om denne saken?

Har den blitt vist i Sverige enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (2 timer siden):

Har den blitt vist i Sverige enda?

Ligger ute på SVT Play i hvertfall

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg så denne nettopp.

er det tilfeldig at det kun er kvinner de "hjelper" ?

det virker ikke slik. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

megda skrev (57 minutter siden):

jeg så denne nettopp.

er det tilfeldig at det kun er kvinner de "hjelper" ?

det virker ikke slik. 

Han Vestlandsmannen virket å ha en syk fetisj tilknyttet dette. Spurte om Janne ville ha sex først, og sendte bilder av nakne damer til henne. Dette med hanskene. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (21 timer siden):

Han Vestlandsmannen virket å ha en syk fetisj tilknyttet dette. Spurte om Janne ville ha sex først, og sendte bilder av nakne damer til henne. Dette med hanskene. 

ja, jeg tenker jo at det er en seksuell nevrose det er snakk om for begge disse mennene. det virker å handle om både kontroll og makt over andre mennesker. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RedLights skrev (20 minutter siden):

Er ikke det litt rart at NRK sladder og anonymiserer Steinar Wangen? Det er jo åpenbart hvem saken handler om.

https://www.nrk.no/norge/drapssiktet-nordmann-utleveres-fra-sverige-1.17330341

Vet ikke om det har noe med at det er en pågående sak? I forbindelse med NBF fikk jeg inntrykk av at både SW og Vestlandsmannen fikk velge selv om de ville stå frem eller anonymiseres. Men det gjelder vel kun i dokuserien. Alt som kommer i ettertid har vel et slags vern.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkelia skrev (På 17.2.2025 den 9.17):

Jeg synes programmet viste at vi må jobbe for å få et bedre psykiatrisk tilbud, samt bedre støttesystem rundt mennesker med alvorlige diagnoser. Det er altfor mange gærninger der ute som trenger psykiatrisk helsehjelp. Dessuten synes jeg det er en farlig vei å gå å ta livet av mennesker som føler seg som en belastning for samfunnet.

Å åpne for aktiv dødshjelp vil være å bekrefte for lidende og syke at vi gjerne ser at de ikke er her mer. Det vil være billigst for samfunnet å slippe å gi dem mange år med trygd og avansert helsehjelp. Da er det «bedre for alle» å la dem slippe. Og hvem kommer til frivillig å søke seg i retning slike «avlivningsstillinger»? Jo, nettopp slike gærninger som vi så i programmet.

Ja takk til livshjelp for syke, nei takk til aktiv dødshjelp! 

Hva tenker du om de pasientene som har så store lidelser at livskvaliteten er på 0, og alt de ønsker er å slippe å lide noe mer?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Podcasten ''På innsiden av psykohoder'' har lagt ut ny episode idag som handler om Steinar Wangen. Interessant podcast der en rettspsykolog analyserer hvordan gjerningspersoner tenker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...