Gå til innhold

Dødsenglene, Norge bak fasaden

Sovushka

Anbefalte innlegg

minister-mio skrev (41 minutter siden):

Særlig at Steinar gjør det bare for å hjelpe. Det var derfor han hadde med et par piller i stede for nok piller til å ta livet av et menneske. Da han han sitte på ansiktet deres med en pute og kose seg med en kopp kaffe så han får tilfredsstilt sin kink og ta seg en runk. Men bare for å hjelpe da, gode ærlige mannen.

Å fytti h.. 🤮

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Motbydelige typer som gjør dette som en «hobby». Utrolig trist for de pårørende å vite at det var sånne mennesker som var den siste de var sammen med. 
I serien «På tirsdag skal jeg dø», som gikk på dansk tv for et par år siden, følger man en mann som skal til Belgia for å få hjelp til å dø. Veldig sterkt å se. Han måtte presse seg selv gjennom voldsomme smerter for å fly til Belgia. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pluggen skrev (4 timer siden):

Jeg har nå sett hele serien og likte den godt, og ble sjokkert som de fleste andre. Men jeg sitter likevel igjen med en liten bismak på hvordan de lurte Steinar inn i en felle, for underholdningens skyld, og journalister skal egentlig være nøytrale, men syns ikke intervjuet med han var spesielt bra, de var allerede forutinntatte og ganske aggressive i måten de gjorde det på, og burde egentlig overlatt disse spørsmålene/ utspørringen til politiet. Jeg håper virkelig ikke dette blir en akseptert måte å gjøre det framover, å lure folk inn i en felle og vise det på tv. 

Når det er sagt, så syns jeg ikke synd på Steinar, men jeg tror på at han selv mener han gjør det for å hjelpe folk, og at det gir han mye glede. Hele situasjonen var egentlig ganske trist og tragisk for både han og ofrene. Han vestlandsmannen, han fikk jeg bare helt grøssninger av, helt åpenbart at det var en seksuell fetisj for han, at han ordnet opp da hun ene tvilte og at han ville ha sex før han tok livet av dem. Fysj. 

Nei, de kriminelle skal ikke beskyttes først! Du mener politiet skulle tatt seg av dette, vel det gjorde de. Og de anså han ikke som noen trussel for andres liv og helse, så de lot han gå. Hva skjedde da? 

Det er helt åpenbart at han ikke har gjort dette kun for å hjelpe. Dette er en svært forstyrret mann. Han liker å drepe mennesker, han kaller seg selv for en seriemorder. Han drepte ei 7 år gammel jente som 15 åring. Aldri fått noen straff. 

Siden politiet ikke klarer å gjøre jobben sin er det faen meg på tide at ihvertfall noen tar seg av dette.

Heia TV2 her!

• Liker 18
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pluggen skrev (5 timer siden):

Jeg har nå sett hele serien og likte den godt, og ble sjokkert som de fleste andre. Men jeg sitter likevel igjen med en liten bismak på hvordan de lurte Steinar inn i en felle, for underholdningens skyld, og journalister skal egentlig være nøytrale, men syns ikke intervjuet med han var spesielt bra, de var allerede forutinntatte og ganske aggressive i måten de gjorde det på, og burde egentlig overlatt disse spørsmålene/ utspørringen til politiet. Jeg håper virkelig ikke dette blir en akseptert måte å gjøre det framover, å lure folk inn i en felle og vise det på tv. 

Når det er sagt, så syns jeg ikke synd på Steinar, men jeg tror på at han selv mener han gjør det for å hjelpe folk, og at det gir han mye glede. Hele situasjonen var egentlig ganske trist og tragisk for både han og ofrene. Han vestlandsmannen, han fikk jeg bare helt grøssninger av, helt åpenbart at det var en seksuell fetisj for han, at han ordnet opp da hun ene tvilte og at han ville ha sex før han tok livet av dem. Fysj. 

På hvilken måte tenker du at å legge en pute over ansiktet på et neddopet menneske for å deretter sette seg oppå og nyte en kopp kaffe er gjort for å hjelpe? Det er en nedverdigende måte å dø på, og det er tragisk for offeret og de pårørende som må leve med tapet og også viten om den grufulle måten deres nære ble drept på. Steinar Wangen fortjener verken sympati eller forståelse for sine handlinger. Han har aktet helt bevisst for å tilfredstillelse sitt syke behov for å ta liv. 

Helt på sin plass med konfrontasjonen på hotellet. Han er en morder som har sluppet unna alt for lenge!

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å ser på serien nå. Herregud. Blir litt uvell av hele opplegget til Steinar Wangen. Han gjør ikke dette utav sitt gode hjertet, det er helt klart.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (2 timer siden):

Sitter å ser på serien nå. Herregud. Blir litt uvell av hele opplegget til Steinar Wangen. Han gjør ikke dette utav sitt gode hjertet, det er helt klart.

Helt klart en eller annen psyk fetisj.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tough cookie skrev (På 28.1.2025 den 10.41):

Fb profilen til Wangen er borte

Neida, han har bare byttet profilbilde (som sikkert er gammelt). 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her mener jeg at de to sakkyndige burde etterforskes..jeg blir nok en gang blåst av banen over hvor enkelt det er å gjøre forbrytelser i «verdens beste land». 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (18 minutter siden):

Her mener jeg at de to sakkyndige burde etterforskes..jeg blir nok en gang blåst av banen over hvor enkelt det er å gjøre forbrytelser i «verdens beste land». 

Absolutt. Her er det fagfolk som har et oppdrag i skåne samfunnet fra farlige forbrytere, og når de gjør en så grov feilvurdering at det koster liv så mener jeg helt klart det burde få konsekvenser. 

Endret av K_mb
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer å hva politiet gjorde med denne kvinnen som ville ha barnet sitt drept?  Håper hun er fratatt ungene

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er store mørketall her, vi har bare touchet overflaten... det er jo flere syke folk som livnærer seg på svake uskyldige mennesker. Veldig vondt å se på, sint på hvor hvor enkelt egoistisk, hjerterått og brutalt noen kan utnytte situasjonen.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

makkapakka skrev (4 minutter siden):

Tipper det er store mørketall her, vi har bare touchet overflaten... det er jo flere syke folk som livnærer seg på svake uskyldige mennesker. Veldig vondt å se på, sint på hvor hvor enkelt egoistisk, hjerterått og brutalt noen kan utnytte situasjonen.

Enig, det er skummelt. Vestlandsmannen virket jo tilsynelatende helt normal og oppegående, sånn bortsett fra at de var i kontakt nettopp pga det de fant ut om han. Hadde de skulle snakket om et annet tema med akkurat han, hadde han jo neppe avslørt seg. Tror ikke noen ville mistenkt ham ellers heller. Sånn er det nok med de fleste som driver på med lugubre aktiviteter. Skikkelig ubehagelig å tenke på.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Enig, det er skummelt. Vestlandsmannen virket jo tilsynelatende helt normal og oppegående, sånn bortsett fra at de var i kontakt nettopp pga det de fant ut om han. Hadde de skulle snakket om et annet tema med akkurat han, hadde han jo neppe avslørt seg. Tror ikke noen ville mistenkt ham ellers heller. Sånn er det nok med de fleste som driver på med lugubre aktiviteter. Skikkelig ubehagelig å tenke på.

Politiet hadde han på blokka men de hadde ikke nok til å aksjonere, det fikk de når tv2 ringte.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duff skrev (Akkurat nå):

Politiet hadde han på blokka men de hadde ikke nok til å aksjonere, det fikk de når tv2 ringte.

Ære være tv2. Ikke sikkert det hadde blitt noe av hvis det ikke hadde vært for dem. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Ære være tv2. Ikke sikkert det hadde blitt noe av hvis det ikke hadde vært for dem. 

Det hadde nok gått flere liv før de hadde fått tak i han. At journalister går undercover er gull verdt.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igjen lurer jeg på om det er noe elementært jeg ikke forstår. Er det ikke viktigere at påtalemyndigheten har alt av tilgjengelig bevismateriale for å dømme drapsmenn, enn å "opprettholde" skillet mellom presse og politi? Og hvor mye bryr de seg egentlig om dette skillet? De har gått undercover og bokstavelig talt fått en gjerningsmann til å tilstå drap. Det er en imponerende jobb de har gjort, men også uten tvil en jobb som egentlig tilhører politiet sitt domene. Hva har de egentlig å tape på å samarbeide med politiet. Jeg kan ikke forestille meg det ville svekket deres tillit som journalister blant befolkningen. Spent på om politiet kan finne på å legge beslag på materialet de sitter på. 

https://www.nettavisen.no/kjendis/norge-bak-fasaden-og-tv-2-nekter-a-gi-ut-materiale-til-svensk-og-norsk-politi/s/5-95-2263889

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymbruker*** skrev (8 timer siden):

Igjen lurer jeg på om det er noe elementært jeg ikke forstår. Er det ikke viktigere at påtalemyndigheten har alt av tilgjengelig bevismateriale for å dømme drapsmenn, enn å "opprettholde" skillet mellom presse og politi? Og hvor mye bryr de seg egentlig om dette skillet? De har gått undercover og bokstavelig talt fått en gjerningsmann til å tilstå drap. Det er en imponerende jobb de har gjort, men også uten tvil en jobb som egentlig tilhører politiet sitt domene. Hva har de egentlig å tape på å samarbeide med politiet. Jeg kan ikke forestille meg det ville svekket deres tillit som journalister blant befolkningen. Spent på om politiet kan finne på å legge beslag på materialet de sitter på. 

https://www.nettavisen.no/kjendis/norge-bak-fasaden-og-tv-2-nekter-a-gi-ut-materiale-til-svensk-og-norsk-politi/s/5-95-2263889

Pressen har et veldig sterkt kildevern. Det kan hende de sitter på opplysninger som kilden har gitt mot at pressen har lovet å ikke gi informasjonen videre. Dersom det ikke er direkte fare for liv eller helse så står dette løftet ekstremt sterkt hos pressen.

Jeg er helt enig med deg i at de burde gi absolutt all informasjon videre, men jeg kan tenke meg at det er noe slikt som er årsaken.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...