Gå til innhold

Dødsenglene, Norge bak fasaden

Sovushka

Anbefalte innlegg

CrazyCatLady2500 skrev (14 minutter siden):

Den er fjernet 

Jammen... Det hadde de vel neppe gjort om han var uskyldig 🤔 anser det som en bekreftelse 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Duff skrev (15 timer siden):

Jeg har en nabo som i stede for å kjenne på at hun ikke bidrar setter seg ute og snakker med alle som går forbi. Hun bidrar i aller høyeste grad men å løfte dagen for tilfeldige mennesker, noen har gode liv men noen av de hun snakker med trenger den samtalen enten de er syke selv eller narkomane, hun ser ikke ned på noen. Så enkelt kan man være betydningsfull.

Fantastisk! Snakk om å unngå offerrolla fullstendig

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (5 timer siden):

Nei, men søkte på pcn tidligere. Nå søkte jeg på mobilen, kanskje det er en forskjell. Men fant den ikke i loggen min heller, så vet ikke.

Sender deg pm

Endret av BlackLab24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skremmer meg er at det er neppe kun to stykker i landet som tilbyr "hjelp" til å døy. 

Sykaste, trudde virkelig eg hadde høyrd alt...

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BlackLab24 skrev (5 timer siden):

Jammen... Det hadde de vel neppe gjort om han var uskyldig 🤔 anser det som en bekreftelse 

De kan vel ikke vite om han er skyldig... Men skjønner godt de ikke vil assosieres med en som snakker om å avlive barn. Var en tjue år gammel video tror jeg. Men han var veldig gjenkjennelig der. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

idk_ skrev (8 minutter siden):

De kan vel ikke vite om han er skyldig... Men skjønner godt de ikke vil assosieres med en som snakker om å avlive barn. Var en tjue år gammel video tror jeg. Men han var veldig gjenkjennelig der. 

Den jeg så var lagt ut i 2021... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

idk_ skrev (5 minutter siden):

Hvis jeg fant riktig video (og den er der fortsatt på youtube) er datoen der i alle fall bare 3-4 år gammel. Uansett om han er skyldig eller uskyldig er sikkert verken suldal eller han selv interessert i at masse folk søker opp og spekulerer. Så, tror ikke det har noe å si, at det indikerer noe.

Hvis det er riktig navn så må det være veldig kjedelig for han ganske mer kjente politikeren fra Bergen som heter det samme…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea59 skrev (2 minutter siden):

Hvis jeg fant riktig video (og den er der fortsatt på youtube) er datoen der i alle fall bare 3-4 år gammel. Uansett om han er skyldig eller uskyldig er sikkert verken suldal eller han selv interessert i at masse folk søker opp og spekulerer. Så, tror ikke det har noe å si, at det indikerer noe.

Hvis det er riktig navn så må det være veldig kjedelig for han ganske mer kjente politikeren fra Bergen som heter det samme…

Ja. Det er en kokk også som heter det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BlackLab24 skrev (12 minutter siden):

Den jeg så var lagt ut i 2021... 

Jeg kan ha sett feil. Mener det er (minst) to videoer. Men det kan godt være jeg som roter altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idk_ skrev (6 minutter siden):

Jeg kan ha sett feil. Mener det er (minst) to videoer. Men det kan godt være jeg som roter altså.

Den jeg har funnet er ikke 20 år gammel hvertfall, det ser man på kvaliteten 😅 men kan jo selvfølgelig ha vært flere videoer 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea59 skrev (12 minutter siden):

Ja tenkt det samme! Belastet navn nå om dagen 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sett alle tre episodene i kveld. Og ja hvor mange flere er det som tilbyr sånne tjenester her tillands?

At slike folk får gå fri er meg en gåte. Hvordan to sakskyndige kunne si at det ikke var fare for gjentagelse.. gjør at jeg tror noen av disse folkene har juksa seg til stillingene sine. Det der kan jo vi som vanlig dødelige se at han ikke er helt i vater. 

Ja der fikk jeg en grunn til  å tro at norsk rettsvesen er for dårlig. I sverige tok de han med seg med en gang og sitter inne fortsatt.  Sånne burde ikke fått lov å være fri. Han vestlandsmannen.. hva skjedde med han? Tenk å være kona til en slik en som snakker om å avlive funksjonshemmet barn.. jeg ble nesten kvalm av denne serien. 

Jeg trodde faktisk ikke det var mulig i Norge. Men så feil kan man ta. 

Jeg må si Gadaffi og Alme har gjort en kjempe jobb.. at de turte.  

Beste dokumentar så langt jeg har sett. Nå håper jeg aktiv dødshjelp kanskje kan komme på agendaen. Det har jeg etterlyst i mange år. 

Endret av GrønnNellik68
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en sak fra Østlandets Blad fra 2016 om Steinar Wangen. 

Der står det blant annet:

Sitat

Selv har Steinar Wangen en organisk hjerneskade som sitter nederst på hjernestammen ned mot ryggen.

– Mine problemer er ikke-språklige. Jeg klarer fint å regne vanskelige regnestykker i hodet, men ikke be meg om å skrive ned hvordan jeg kommer frem til svaret. Jeg klarer også fint å legge på et laken og legge en pute i et putevar, men å sette på dynetrekk er umulig, sier han.

Altså, dersom dét er tilfellet, hvordan i all verdens land og rike har diagnosen blitt trukket? Dette må vel ha vært påvisbart på noen måte?

Link til artikkelen (ligger dessverre bak betalingsmur)

https://www.oblad.no/nyhet/ski/funksjonshemmede/funksjonshemmede-wangen-lar-seg-ikke-stoppe/s/5-68-149887

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nå sett hele serien og likte den godt, og ble sjokkert som de fleste andre. Men jeg sitter likevel igjen med en liten bismak på hvordan de lurte Steinar inn i en felle, for underholdningens skyld, og journalister skal egentlig være nøytrale, men syns ikke intervjuet med han var spesielt bra, de var allerede forutinntatte og ganske aggressive i måten de gjorde det på, og burde egentlig overlatt disse spørsmålene/ utspørringen til politiet. Jeg håper virkelig ikke dette blir en akseptert måte å gjøre det framover, å lure folk inn i en felle og vise det på tv. 

Når det er sagt, så syns jeg ikke synd på Steinar, men jeg tror på at han selv mener han gjør det for å hjelpe folk, og at det gir han mye glede. Hele situasjonen var egentlig ganske trist og tragisk for både han og ofrene. Han vestlandsmannen, han fikk jeg bare helt grøssninger av, helt åpenbart at det var en seksuell fetisj for han, at han ordnet opp da hun ene tvilte og at han ville ha sex før han tok livet av dem. Fysj. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pluggen skrev (3 minutter siden):

Jeg har nå sett hele serien og likte den godt, og ble sjokkert som de fleste andre. Men jeg sitter likevel igjen med en liten bismak på hvordan de lurte Steinar inn i en felle, for underholdningens skyld, og journalister skal egentlig være nøytrale, men syns ikke intervjuet med han var spesielt bra, de var allerede forutinntatte og ganske aggressive i måten de gjorde det på, og burde egentlig overlatt disse spørsmålene/ utspørringen til politiet. Jeg håper virkelig ikke dette blir en akseptert måte å gjøre det framover, å lure folk inn i en felle og vise det på tv. 

Når det er sagt, så syns jeg ikke synd på Steinar, men jeg tror på at han selv mener han gjør det for å hjelpe folk, og at det gir han mye glede. Hele situasjonen var egentlig ganske trist og tragisk for både han og ofrene. Han vestlandsmannen, han fikk jeg bare helt grøssninger av, helt åpenbart at det var en seksuell fetisj for han, at han ordnet opp da hun ene tvilte og at han ville ha sex før han tok livet av dem. Fysj. 

Jeg ser for meg at den sterke reaksjonen fra dem, og spesielt Janne, kommer av at Steinar plana å drepe henne. Selv om hun utga seg for å være noen andre, og selv om det aldri skulle skje, så sendte han jo de helt sinnsykt forstyrrende meldingene til hennes innboks. Men er enig i at han ble lurt i en felle. Jeg synes ikke det gjorde noe, påtalemyndighetene hadde jo latt ham gå. De hadde ment at det ikke var fare for gjentakelse, og dét er det som er kritikkverdig oppi det hele. 

• Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler podkasten "Tut og mediekjør" hvor Kadafi Zaman og Janne Amble er gjester ❤️. De snakker om hvordan de jobbet, egne refleksjoner og journalistiske grep. Veldig interessant :nikke: 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pluggen skrev (42 minutter siden):

Han er en kriminell! Helt ok å lure ham.

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (På 29.1.2025 den 15.39):

Helsepersonell som har jobbet en stund blir mer hardbarket.  Er uansett en lege som vil stå for medikamentadministrasjon.  Jeg tror ikke jeg hadde hatt store problemer med det, jeg har virkelig sett lidelse og hva det medfører og har ofte vært lettet på pasientenes vegne når de har gått bort.  

Jeg hadde også kunne blande og gi. Men er ikke utdannet innen helse så da er det vel uaktuelt for min del.

Hadde jeg fått sponset utdanningen av staten så kunne jeg tatt jobben etter det, dersom de ikke finner folk nok til jobben. Men selv om bare 0,001% av alle med helsefaglig utdanning kunne tenke seg å gi medisinene så hadde vi hatt overflod av folk til å dekke behovet. I Norge trenger man bare 3-4 stykker, det tviler jeg sterkt på at hadde blitt et problem. Spesielt etter at det ble lovlig og det å jobbe med dette ikke var like tabu som i dag.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pluggen skrev (3 timer siden):

Særlig at Steinar gjør det bare for å hjelpe. Det var derfor han hadde med et par piller i stede for nok piller til å ta livet av et menneske. Da han han sitte på ansiktet deres med en pute og kose seg med en kopp kaffe så han får tilfredsstilt sin kink og ta seg en runk. Men bare for å hjelpe da, gode ærlige mannen.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...