PusheenPusheen Skrevet 31. januar #261 Del Skrevet 31. januar Duff skrev (Akkurat nå): Politiet hadde han på blokka men de hadde ikke nok til å aksjonere, det fikk de når tv2 ringte. Ære være tv2. Ikke sikkert det hadde blitt noe av hvis det ikke hadde vært for dem. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 31. januar #262 Del Skrevet 31. januar PusheenPusheen skrev (Akkurat nå): Ære være tv2. Ikke sikkert det hadde blitt noe av hvis det ikke hadde vært for dem. Det hadde nok gått flere liv før de hadde fått tak i han. At journalister går undercover er gull verdt. 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 2. februar #263 Del Skrevet 2. februar Igjen lurer jeg på om det er noe elementært jeg ikke forstår. Er det ikke viktigere at påtalemyndigheten har alt av tilgjengelig bevismateriale for å dømme drapsmenn, enn å "opprettholde" skillet mellom presse og politi? Og hvor mye bryr de seg egentlig om dette skillet? De har gått undercover og bokstavelig talt fått en gjerningsmann til å tilstå drap. Det er en imponerende jobb de har gjort, men også uten tvil en jobb som egentlig tilhører politiet sitt domene. Hva har de egentlig å tape på å samarbeide med politiet. Jeg kan ikke forestille meg det ville svekket deres tillit som journalister blant befolkningen. Spent på om politiet kan finne på å legge beslag på materialet de sitter på. https://www.nettavisen.no/kjendis/norge-bak-fasaden-og-tv-2-nekter-a-gi-ut-materiale-til-svensk-og-norsk-politi/s/5-95-2263889 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buskerudjenta23 Skrevet 2. februar #264 Del Skrevet 2. februar Snabeltann skrev (På 28.1.2025 den 2.40): Glem det, fant Hvilket forum?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampyrina Skrevet 2. februar #265 Del Skrevet 2. februar Video av Steinar Wangen som deltar på noe mgp for pu, fra tiktok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 2. februar #266 Del Skrevet 2. februar Anonymbruker*** skrev (8 timer siden): Igjen lurer jeg på om det er noe elementært jeg ikke forstår. Er det ikke viktigere at påtalemyndigheten har alt av tilgjengelig bevismateriale for å dømme drapsmenn, enn å "opprettholde" skillet mellom presse og politi? Og hvor mye bryr de seg egentlig om dette skillet? De har gått undercover og bokstavelig talt fått en gjerningsmann til å tilstå drap. Det er en imponerende jobb de har gjort, men også uten tvil en jobb som egentlig tilhører politiet sitt domene. Hva har de egentlig å tape på å samarbeide med politiet. Jeg kan ikke forestille meg det ville svekket deres tillit som journalister blant befolkningen. Spent på om politiet kan finne på å legge beslag på materialet de sitter på. https://www.nettavisen.no/kjendis/norge-bak-fasaden-og-tv-2-nekter-a-gi-ut-materiale-til-svensk-og-norsk-politi/s/5-95-2263889 Pressen har et veldig sterkt kildevern. Det kan hende de sitter på opplysninger som kilden har gitt mot at pressen har lovet å ikke gi informasjonen videre. Dersom det ikke er direkte fare for liv eller helse så står dette løftet ekstremt sterkt hos pressen. Jeg er helt enig med deg i at de burde gi absolutt all informasjon videre, men jeg kan tenke meg at det er noe slikt som er årsaken. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 2. februar #267 Del Skrevet 2. februar Buskerudjenta23 skrev (4 timer siden): Hvilket forum?? Svenske flashback, om det er lov å si. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 3. februar #268 Del Skrevet 3. februar (endret) https://www.dagbladet.no/bok/god-tur-sov-godt-jenta-mi/82571133 Vet ikke om denne er lagt ut her før. I denne artikkelen ligger mange av argumentene for aktiv dødshjelp og at mennesker som rammes av alvorlige sykdommer som gir et forløp hvorpå man mister seg selv som person, kontrollen over egen kropp, livskvaliteten og et liv i store smerter og som da med faglig kompetent helsepersonell og et helsefaglig team bak seg godkjenner valget etter mange runder. Dette er en verdig måte å dø på med familie rundt seg. Nå tyr noen til drapsmenn som Steinar Wangen og "Vestlandsmannen" mens andre må punge ut hundretusener for å dra til Sveits. Kontrasten er veldig stor. Sveitsklinkk er profesjonell og hår gjennom flere helsemedisinske instanser, men det er kostbart, mens SW og lignende gjør dette gratis for å drepe og da gjennom å manipulere mennesker som føler at de ikke har et valg og nærmest blir groomet til å bli drept. Dog forstår jeg også problemstillingene rundt det i forhold til hvor grensene skal gå juridisk og helsepersonells rett til å avstå. Det er mange etiske og juridiske dilemmaer som må gjennomgås. Endret 3. februar av K_mb 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 4. februar #269 Del Skrevet 4. februar BlackLab24 skrev (Akkurat nå): Men er dette 100 prosent sikkert? Vet det bare er det navnet som er nevnt.. men syns dialekten i youtube video og på tv 2 virket litt ulik? Etter hva jeg har sett på facebook må også den personen være i 60 åra nå, ikke 50 åra? Jeg kan ikke gå god for noe av dette, jeg bare sier hvor opplysningene kan finnes for den som leter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 4. februar #270 Del Skrevet 4. februar (endret) Ga en bruker samme info som vedkommende allerede har gitt meg. Slettet Endret 4. februar av PusheenPusheen Feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsvin Skrevet 4. februar #271 Del Skrevet 4. februar Har sett ferdig dokumentaren og må si jeg ble helt kvalm 😟 Så jævlig at det finnes helt tilsynelatende normale familiefedre (ref vestlandsmannen) som tenner på å «avlive» mennesker. De bildene han sendte og hele fetisheringen rundt dette er jo helt sykt mørkt. Håper politiet er på og at det ender med at mye blir avdekket og at han får fengselsstraff 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 4. februar #272 Del Skrevet 4. februar BlackLab24 skrev (7 timer siden): Men er dette 100 prosent sikkert? Vet det bare er det navnet som er nevnt.. men syns dialekten i youtube video og på tv 2 virket litt ulik? Etter hva jeg har sett på facebook må også den personen være i 60 åra nå, ikke 50 åra? Beskrives vestlandsmannen som en 50-åring av tv2, i programmet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 4. februar #273 Del Skrevet 4. februar Sett 2 av 3 episoder i dag siden jeg ligger syk. Det er tydelig at legalisert aktiv dødshjelp er noe som må komme. Fikk veldig vondt av MS-syke Kent. Det så ikke ut som noe særlig til liv. Visste for øvrig ikke at MS kunne være så ille! 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 4. februar #274 Del Skrevet 4. februar Nowayback skrev (3 timer siden): Sett 2 av 3 episoder i dag siden jeg ligger syk. Det er tydelig at legalisert aktiv dødshjelp er noe som må komme. Fikk veldig vondt av MS-syke Kent. Det så ikke ut som noe særlig til liv. Visste for øvrig ikke at MS kunne være så ille! Døde han med MS en naturlig død da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 4. februar #275 Del Skrevet 4. februar Jeg er for aktiv dødshjelp. Jeg ser for meg at det kan utdannes personer som allerede jobber palliativt og at det kan innføres fx på hospice. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 4. februar #276 Del Skrevet 4. februar Djungelvrål skrev (5 minutter siden): Døde han med MS en naturlig død da? Ja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 4. februar #277 Del Skrevet 4. februar Djungelvrål skrev (4 minutter siden): Døde han med MS en naturlig død da? Ja, det kom frem i programmet. https://www.tv2.no/underholdning/god-morgen-norge/kenth-ville-do-pa-en-verdig-mate-ma-torre-a-ta-debatten/17400582/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 4. februar #278 Del Skrevet 4. februar Stor pike skrev (1 minutt siden): Jeg er for aktiv dødshjelp. Jeg ser for meg at det kan utdannes personer som allerede jobber palliativt og at det kan innføres fx på hospice. Utfordringa er at mange flere enn døende har lyst til å dø. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsa84 Skrevet 4. februar #279 Del Skrevet 4. februar Virrevirrevapp skrev (12 minutter siden): Utfordringa er at mange flere enn døende har lyst til å dø. det må jo selvfølgelig lages strenge kriterier for hvem som får dette innvilget. Du må ha en diagnose som ikke kan helbredes og har fått "dødsdommen" samtidig som man har store plager pga. dette. Rett å slett la folk slippe å pines til døde. Men sikkert mange andre som vil prøve seg vil jeg tro. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 4. februar #280 Del Skrevet 4. februar Vimsa84 skrev (54 minutter siden): det må jo selvfølgelig lages strenge kriterier for hvem som får dette innvilget. Du må ha en diagnose som ikke kan helbredes og har fått "dødsdommen" samtidig som man har store plager pga. dette. Det er sånn det starter, men så vil folk som har store smerter uten dødsdom dø, så kommer de med mentalt problemer osv. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå