Duff Skrevet 28. januar #141 Del Skrevet 28. januar Kanskje det med barnet var hans største fantasi. Hvis ikke så håper jeg virkelig barnevernet er inne i bildet. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 28. januar #142 Del Skrevet 28. januar CrazyCatLady2500 skrev (13 minutter siden): Nei, jeg mente SELVFØLGELIG heller ikke at vi skal avlive barn. Men at kanskje foreldre trenger mer støtteapparat. Jeg mente heller ikke å si at du mente det😊. Det var bare tanker jeg fikk etter noen innlegg fra andre om belastningene det kan være å ha barn med slike utfordringer og deretter ditt innlegg. Var egentlig bare noen generelle innspill og ikke bare til deg, og i alle fall ikke for å sette deg til veggs. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 28. januar #143 Del Skrevet 28. januar Nepped skrev (6 timer siden): Er det med søsken virkelig sant? Antar det jobbes på spreng for å verifisere en del fra programmet, men det er noe av det sykeste jeg har hørt. Jeg tror det dessverre er sant. Det finnes folk der ute som gjør syke syke ting. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 28. januar #144 Del Skrevet 28. januar ~ Ada ~ skrev (28 minutter siden): Jeg mente heller ikke å si at du mente det😊. Det var bare tanker jeg fikk etter noen innlegg fra andre om belastningene det kan være å ha barn med slike utfordringer og deretter ditt innlegg. Var egentlig bare noen generelle innspill og ikke bare til deg, og i alle fall ikke for å sette deg til veggs. 😽💛 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 28. januar #145 Del Skrevet 28. januar Sirah skrev (4 timer siden): Her var det gode tanker og viktig poeng. Jeg tror nok som du skriver at det var totalpakken, men det hjelper jo garantert ikke å føle seg verdiløs i samfunnets øyne. Her burde samfunnet ta seg selv i nakken og se på uføre med andre øyne enn veldig mange gjør i dag. Vi kan jo starte her inne - ved å slå enda hardere ned på den hetsen mot uføre som kommer her inne. Jeg skal iallefall heller stå i den kampen her inne dersom det kan hjelpe noen som ramler over KG og leser all den dritten som blir skrevet. Jeg tenkte akkurat det samme som deg: Dette er en mann som er både kald og kalkulert og som ikke er så «dum» som han ser ut som. Han hadde jo tydeligvis også lest seg opp på en del temaer. Men dette har jeg ikke kunnskaper nok om til å uttale meg om, så dette er bare mine egne tanker. Jeg la merke til det samme. Dette burde man absolutt kikke nærmere på ja. Tenk om denne historien er sann og denne moren så på dette som eneste utvei fordi hun kort og greit ikke taklet rollen lenger? Det er jo helt grusomt å tenke på! Men man leser jo stadig i media om foreldre som omtrent ber på sine knær etter hjelp. På tide å ta disse på alvor! På tide at politikere hører på Løvemammaene 🦁 de jobber vel nettopp for dette, mer støtteapparat og hjelp. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 28. januar #146 Del Skrevet 28. januar LivT skrev (1 time siden): hva var det denne «vestlandsmannen» het? Husker ikke - og hvis jeg hadde gjort det og skrevet det, hadde det sikkert blitt moderert bort. Men - skummelt, så vidt jeg kunne se var det 2 stk som hadde samme navn, en i Bergen og en lenger sør på vestlandet - og den andre (tror jeg) var en lokalpolitiker - må jo være utrolig trasig at ryktene går når man heter det samme… 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 28. januar #147 Del Skrevet 28. januar miss spjåk skrev (1 time siden): Mens andre tenkte motsatt da vi så innlegget steinar skrev om aktiv dødshjelp i avisen. Formuleringsevnen der peker mot en person som virker intelligent. Han var 15 eller 16 da han drepte en jente på 7år med en stein. Politiet trodde ikke på forklaringen hans. Det viser en kalkulert person. Hvor har du lest dette? CrazyCatLady2500 skrev (56 minutter siden): På tide at politikere hører på Løvemammaene 🦁 de jobber vel nettopp for dette, mer støtteapparat og hjelp. Jeg vet ikke hvem Løvemammaene er, men merker jeg heier på dem ❤️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 28. januar #148 Del Skrevet 28. januar (endret) Ævv skrev (På 27.1.2025 den 22.54): Jeg var ikke forberedt på at denne serien skulle være så syk. Begynte å gråte flere ganger, spesielt når han snakket om barnet... Har ikke sett enda. Var dette barnet sykt og var det noe foreldre bestemte? Eller en ungdom som ville dø? Endret 28. januar av Nowayback Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 28. januar #149 Del Skrevet 28. januar Nowayback skrev (2 minutter siden): Har ikke sett enda. Var dette barnet sykt og var det noe foreldre bestemte? Eller en ungdom som ville dø? Barnet var psykisk utviklingshemmet og moren orket ikke ta vare på barnet lenger… korriger meg gjerne om dette ble feil forklaring noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ævv Skrevet 28. januar #150 Del Skrevet 28. januar Nowayback skrev (7 minutter siden): Har ikke sett enda. Var dette barnet sykt og var det noe foreldre bestemte? Eller en ungdom som ville dø? Barnet var psykisk utviklingshemmet og moren ville "avlive det" fordi hun hadde andre barn å ta vare på. De ville gjøre det mens søsknene så på. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
haarklype Skrevet 28. januar #151 Del Skrevet 28. januar Sovushka skrev (På 26.1.2025 den 21.54): Herregud for en syk kaninhull, skikkelig ekkelt at dette skjer i Norge. Heja Janne og Kadafi, alltid spennende å følge med på! Lurer sånn på hvem vestlandsmannen er.. Det må jo være svært gjennkjenbart. Kadafi nevnte på flyplassen at han er en "stjerne" i bygda si. Man ser de lander på Sola og kjører sannsynligvis nordover, og kanskje noe inn i landet da det er en del høye klipper.. Arbeidsplassen hans er en svær rød blikk-bygning. Han er godt voksen.. man ser bakhodet hans. Han bruker ord avliving litt for mye. Kan han være en veterinær? Noen andre tanker? Tenker jo litt sånn at dette er en person som liker og drepe, isteden for å gå rundt og ta liv av folk så er dette en måte han kan gjøre det på uten å ha blitt tatt for det. Nesten laget en liten type business ut av det. Helt syke greier. Når han sa han måtte «ta styringen» med en dame som nølte, da grøssa det nedover ryggen min. 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinnenavn Skrevet 28. januar #152 Del Skrevet 28. januar Angående moren som vil avlive barnet sitt.. Så ønsker man som et vanlig, sympatisk menneske å prøve å forstå og sympatisere med hennes vanskelige situasjon som alenemor til 4 barn, hvor en av dem har ekstra behov. Hvor sliten og deprimert hun kan være. Og vi kan lete etter feil i helse og omsorg. Men, denne moren kunne ha bedt om hjelp fra barnevernet og fått avlastning. Hun kunne som alle andre med ansvar de innser at de ikke makter, ha innsett at hun måtte overlate ansvaret til noen som var bedre egnet. Men, vi vet ikke hele historien hennes og den kan ha andre vinklinger som ikke kommer frem. Jeg trodde også dette bare var hans fantasi frem til rulleteksten hvor den kom frem at moren faktisk eksisterte. En ubehagelig tanke, er at, dersom hun hadde gjort det (overlatt ansvaret til bvr), ville samfunnet og hennes egen familie antagelig dømt henne. Søsknene til barnet også, antagelig med tiden. I motsetning til om barnet hennes dør. Da vil hun få sympati og støtte og være «kvitt problemet». Vi må faktisk ta inn over oss at det finnes mennesker blant oss som tenker annerledes enn vi er komfortable med å godta. Og de kommer i form at Steinar Wangen og en alenemor for 4. Det er dette som var det mest ubehagelige med dokumentaren for min del. Aktiv dødshjelp-debatten havnet på siden. Men, jeg er glad dette belyses og aktiv dødshjelp er jeg for. 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 28. januar #153 Del Skrevet 28. januar Hvorfor satt ikke han de filmet og intervjuet på hotellrommet i fengsel? Han ble jo dømt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 28. januar #154 Del Skrevet 28. januar Djungelvrål skrev (10 minutter siden): Hvorfor satt ikke han de filmet og intervjuet på hotellrommet i fengsel? Han ble jo dømt! Han hadde anket. Og de sakkyndige (?) mente det ikke var gjentakelsesfare…. 6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 28. januar #155 Del Skrevet 28. januar Nå har jeg sett dette. Herregud, jeg måtte ta meg et par pustepauser. Ble fullstendig satt ut. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 28. januar #156 Del Skrevet 28. januar Sirah skrev (1 time siden): Barnet var psykisk utviklingshemmet og moren orket ikke ta vare på barnet lenger… korriger meg gjerne om dette ble feil forklaring noen. Kom det noen gang fram om dette var noe vestlandsmannen fant på, eller om dette var noe reelt? Det hørtes så hinsides absurd ut. De andre ungene skulle liksom stå å se på osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyer Skrevet 28. januar #157 Del Skrevet 28. januar Eva-Lena skrev (På 27.1.2025 den 15.04): Spørsmålet om hvem som skal hjelpe til med feks blande giften anser jeg ikke som noe problem å finne. Jeg er helt sikker på at flere helsefag utdannede ville hatt den jobben. Det samme med hvem skal avgjøre hvem som skal få dø eller ikke. Tror heller ikke det vil være noe problem å finne ansatte til slike klinikker. mulig jeg husker feil, men var det ikke et prosjekt hvor rusmisbrukere fikk utlevert brukerdoser med heroin? På sprøyterom ? Heller husker jeg helt feil. Isåfall så er jo ikke aktiv dødshjelp noe verre syns nå jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 29. januar #158 Del Skrevet 29. januar Andrea59 skrev (2 timer siden): Han hadde anket. Og de sakkyndige (?) mente det ikke var gjentakelsesfare…. Djungelvrål skrev (2 timer siden): Hvorfor satt ikke han de filmet og intervjuet på hotellrommet i fengsel? Han ble jo dømt! Jeg mener dette er minst like forstyrrende som at vi har slike galninger der ute: at systemet som er ment å skulle beskytte samfunnet kan svikte så grovt. Her er det jo noen som åpenlyst har svikta i jobben sin, det er kanskje drygt å si at de også har blod på hendene sine, men konsekvensen av at de har «sakkyndig» vurdert han som «ikke gjentakelsesfare» er jo en av de største skivebom i denne saken her. Mannen selv var forberedt på forvaring. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 29. januar #159 Del Skrevet 29. januar PusheenPusheen skrev (5 timer siden): Kom det noen gang fram om dette var noe vestlandsmannen fant på, eller om dette var noe reelt? Det hørtes så hinsides absurd ut. De andre ungene skulle liksom stå å se på osv. Tror de fant ut at det ikke var reelt etter å ha snakket med moren. Men det betyr jo også at de har vært i dialog 😭 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
29_j Skrevet 29. januar #160 Del Skrevet 29. januar Apekatten skrev (På 27.1.2025 den 8.57): Ja, fy faen! Hvis det er sant det med barnet, så burde moren blitt straffet for planlegging av drap på barnet sitt. Helt sykt! Absolutt. Får de vite om det er sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå