Snabeltann Skrevet 28. januar #61 Del Skrevet 28. januar Glem det, fant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinnenavn Skrevet 28. januar #62 Del Skrevet 28. januar Rufs skrev (5 timer siden): De fjernet den jo senere. Men fra det jeg ser så tenker jeg at den ikke skulle vært fjernet. PU blir jo heller ikke bare borte. Den manglende reaksjonen på bla å bli konfrontert på hotellet, det var ingenting, ikke et hevet øyebryn engang. Han gikk aldri selv om det var tydelig at han kunne gå. Helt sjukt. Jeg tenkte det samme når jeg så serien, men jeg spurte meg også om han spiller og kan ha gjort det samme tidligere. Men, ente som deg på at han ga inntrykk av at det gikk litt tregt der. Men, se på facebooksiden hans og se om du tenker det samme. Må søkes opp via googlesøk. Da fikk jeg frysninger. Stor skuespiller dette! Jeg tror dette er en seriemorder som har gått løs under dekke av å være pu, her i Norge siden hans første drap i 1986. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 28. januar #63 Del Skrevet 28. januar Rufs skrev (8 timer siden): De fjernet den jo senere. Men fra det jeg ser så tenker jeg at den ikke skulle vært fjernet. PU blir jo heller ikke bare borte. Den manglende reaksjonen på bla å bli konfrontert på hotellet, det var ingenting, ikke et hevet øyebryn engang. Han gikk aldri selv om det var tydelig at han kunne gå. Helt sjukt. Akkurat det er ingen av oss i stand til å vurdere. Bedre for samfunnet om han ikke er psykisk utviklingshemmet og kan straffes. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 28. januar #64 Del Skrevet 28. januar Rufs skrev (8 timer siden): De fjernet den jo senere. Men fra det jeg ser så tenker jeg at den ikke skulle vært fjernet. PU blir jo heller ikke bare borte. Den manglende reaksjonen på bla å bli konfrontert på hotellet, det var ingenting, ikke et hevet øyebryn engang. Han gikk aldri selv om det var tydelig at han kunne gå. Helt sjukt. Jeg tolket reaksjonen hans annerledes. Han fremsto sjokkert, nesten i «frys modus» når den mannlige reporteren (som er vesentlig mer høy og mørk enn Steinar selv).. - sto bak Steinar. Jeg tror mennesker som Steinar og Vestlandsmannen har noen helt andre grenser og manglende empati enn vanlige folk. Andre mennesker er ting for dem. De har samme mengde omsorg for ett menneske som jeg og du har for ett bord. Det er jo ingen tvil om at de begge får noe personlig utav drapene, jo mer involvert de er, enten om det er å tilby sex først eller sitte på noen med en pute, jo bedre for dem. At enkelte sier det «spiller ingen rolle» om man dør av at en sosiopat sitter på deg med ei pute eller om du selv trykker på en knapp som injiserer ett dødsdop, med helsepersonell til stede; er for meg en gåte. 13 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruspus Skrevet 28. januar #65 Del Skrevet 28. januar (endret) Rufs skrev (9 timer siden): De fjernet den jo senere. Men fra det jeg ser så tenker jeg at den ikke skulle vært fjernet. PU blir jo heller ikke bare borte. Den manglende reaksjonen på bla å bli konfrontert på hotellet, det var ingenting, ikke et hevet øyebryn engang. Han gikk aldri selv om det var tydelig at han kunne gå. Helt sjukt. Har selv jobbet med folk som er PU, og det er jo mange grader av det. Han her anser jeg for ikke å være helt på "nett", som mange sier. Endret 28. januar av Ruspus 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 28. januar #66 Del Skrevet 28. januar (endret) Raven.Writingdesk skrev (2 timer siden): Jeg tolket reaksjonen hans annerledes. Han fremsto sjokkert, nesten i «frys modus» når den mannlige reporteren (som er vesentlig mer høy og mørk enn Steinar selv).. - sto bak Steinar. Jeg tror mennesker som Steinar og Vestlandsmannen har noen helt andre grenser og manglende empati enn vanlige folk. Andre mennesker er ting for dem. De har samme mengde omsorg for ett menneske som jeg og du har for ett bord. Det er jo ingen tvil om at de begge får noe personlig utav drapene, jo mer involvert de er, enten om det er å tilby sex først eller sitte på noen med en pute, jo bedre for dem. At enkelte sier det «spiller ingen rolle» om man dør av at en sosiopat sitter på deg med ei pute eller om du selv trykker på en knapp som injiserer ett dødsdop, med helsepersonell til stede; er for meg en gåte. Folk tar livet sitt på de mest grufulle måter, så jeg er ikke overrasket over at man kan være desperat nok til å la seg bli drept av en psykisk syk person. Er man desperat nok osv... Man slipper å dø alene f.eks. Og det er bedre å dø slik enn å kjøre over i motgående kjørefelt og treffe en bil full av ungdom eller barn. De fleste velger trailere, men det er også en person det går utover og ulykken kan skape trøbbel som gjør at andre mister livet fordi ambulansen ikke får kjørt hovedveien til sykehuset. Eller andre mennesker mister viktige avtaler på sykehuset. "Hendelse på sporet" vet vi alle hva betyr, når det gjelder t-bane og tog... Det går utover så mange uskyldige... Det beste hadde vært om Norge sluttet å være så feige og la tilrette for døden på en verdig måte. - Hun med ME som ville dø... jeg forstår ikke at man får avslag når man har mistet hele livet og ikke ser bedring i horisonten. Hun er syk, det finnes ikke hjelp. La henne dø hvis hun virkelig vil, hun har tenkt på det lenge nok. Mener jeg. Endret 28. januar av Blåttvann 5 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruspus Skrevet 28. januar #67 Del Skrevet 28. januar Ser begge er aktiv på fb-gruppa: Ja til selvbestemt aktiv dødshjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 28. januar #68 Del Skrevet 28. januar Det er jo helt åpenbart at Steinar Wangen er psykisk utviklingshemmet. Fatter ikke at de kom til konklusjonen under rettssaken at han ikke var det likevel. Toppen av kransekaka er åpen facebookprofil med mye galskap. Siste aktivitet 26. November 2024.. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 28. januar #69 Del Skrevet 28. januar Åpen Facebookprofil på begge to. Wow. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 28. januar #70 Del Skrevet 28. januar Dette programmet må jeg få sett senere i dag; jeg er for aktiv dødshjelp, men det jeg leser her er helt hårreisende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruspus Skrevet 28. januar #71 Del Skrevet 28. januar skruf skrev (5 minutter siden): Dette programmet må jeg få sett senere i dag; jeg er for aktiv dødshjelp, men det jeg leser her er helt hårreisende! Jeg og fruen så to episoder i går. Vi begge gråt, er det sykeste jeg har sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruspus Skrevet 28. januar #72 Del Skrevet 28. januar Irja skrev (8 minutter siden): Åpen Facebookprofil på begge to. Wow. Men var klar over at det er en med samme navn som som den ene, som har fb-profil. Og det er ikke han. Den rette sitter ved et bord i hagen. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 28. januar #73 Del Skrevet 28. januar (endret) Sirah skrev (19 timer siden): Ja helt forferdelig! Ja blir feil at han creepen Steinar skal identifiseres med navn og bilde, mens han andre slipper unna. Tydelig at dette er en slags fetisj for dem ja. Steinar virket jo ikke engang overrasket når han ble tatt. Det er sannsynligvis fordi Wangen har en dom. Det er såvidt jeg har skjønt andre regler for identifisering når noen er dømt, for før det skal de jo anses som uskyldige. Pressen kan også velge å ikke identifisere ganske lenge, særlig etter ønske fra vedkommende. Husker feks fra Orderud-saken at Grønnerud ikke ble identifisert med navn og bilde før etter dommen. Dette er noe av det villeste og sjukeste jeg har sett på tv på veldig lenge! Endret 28. januar av Rainbow Skrivefeil 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 28. januar #74 Del Skrevet 28. januar Rainbow skrev (13 minutter siden): Det er sannsynligvis fordi Wangen har en dom. Det er såvidt jeg har skjønt andre regler for identifisering når noen er dømt, for før det skal de jo anses som uskyldige. Pressen kan også velge å ikke identifisere ganske lenge, særlig etter ønske fra vedkommende. Husker feks fra Orderud-saken at Grønnerud ikke ble identifisert med navn og bilde før etter dommen. Dette er noe av det villeste og sjukeste jeg har sett på tv på veldig lenge! Ja det er helt garantert noe sånt. Jeg ser at folk har funnet ut av hvem han er, jeg håper det er riktig person og at ikke en annen stakkar som tilfeldigvis har en sær fetish og som passer inn i beskrivelsen som er funnet. Det må være grusomt å bli beskyldt for noe slikt dersom det er feil mann. Sånn sett ville det nesten vært bedre om pressen hadde gått ut med navnet hans slik at det ikke ble spekulasjoner. Ja dette er fullstendig sykt. All cred til Janne og Kadafi og resten av teamet som orket å stå i dette og dermed fikk avslørt ikke bare en, men to seriemordere! Håper de får den hjelpen og anerkjennelsen de fortjener! 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 28. januar #75 Del Skrevet 28. januar Ruspus skrev (36 minutter siden): Men var klar over at det er en med samme navn som som den ene, som har fb-profil. Og det er ikke han. Den rette sitter ved et bord i hagen. Fb profilen til Wangen er borte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ævv Skrevet 28. januar #76 Del Skrevet 28. januar Dette tror jeg er det beste tv2, og de Norske kanalene generelt, noen gang har klart å få til når det kommer til gravejournalistikk. Og for Janne må det ha vært helt grusomt å stå i. Det er lenge siden jeg har blitt så grepet og overrasket og sjokkert av en historie. Det får meg også til å tenke på saken på Ørland hvor en mann skaffet narkotika til sin syke kone som tok overdose og ble dømt for det. Også en tung sak med mange nyanser. Hadde forventet at denne skulle nevnes, men det er vel først og fremst en utrolig tung familietragedie og ikke noe som brer seg utover. Likevel en form for hjelp til selvmord som må ha vært utrolig tung for alle parter. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruspus Skrevet 28. januar #77 Del Skrevet 28. januar Tough cookie skrev (4 minutter siden): Fb profilen til Wangen er borte Nei, ser på den nå. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet 28. januar #78 Del Skrevet 28. januar Ruspus skrev (1 time siden): Har selv jobbet med folk som er PU, og det er jo mange grader av det. Han her anser jeg for ikke å være helt på "nett", som mange sier. Har også jobbet med PU i mange år, tenker fortsatt han har det. Han sier det egentlig selv og på fb profilen sin. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 28. januar #79 Del Skrevet 28. januar Ævv skrev (6 minutter siden): Dette tror jeg er det beste tv2, og de Norske kanalene generelt, noen gang har klart å få til når det kommer til gravejournalistikk. Og for Janne må det ha vært helt grusomt å stå i. Det er lenge siden jeg har blitt så grepet og overrasket og sjokkert av en historie. Det får meg også til å tenke på saken på Ørland hvor en mann skaffet narkotika til sin syke kone som tok overdose og ble dømt for det. Også en tung sak med mange nyanser. Hadde forventet at denne skulle nevnes, men det er vel først og fremst en utrolig tung familietragedie og ikke noe som brer seg utover. Likevel en form for hjelp til selvmord som må ha vært utrolig tung for alle parter. De sa i begynnelsen av programmet at de hadde sett seg ut hvordan programmet skulle bli og så endte det opp med å bli noe helt annet. Jeg har sett flere programmer om aktiv dødshjelp, og de fleste drar opp noen sånne historier og så tar de en tur til Sveits for å vise hvordan ting er der. Vil tro det var planen bak dette også - og så dro det bare skikkelig avgårde i en helt annen retning. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 28. januar #80 Del Skrevet 28. januar Irja skrev (1 time siden): Det er jo helt åpenbart at Steinar Wangen er psykisk utviklingshemmet. Fatter ikke at de kom til konklusjonen under rettssaken at han ikke var det likevel. Toppen av kransekaka er åpen facebookprofil med mye galskap. Siste aktivitet 26. November 2024.. Det er ikke helt åpenbart nei. Vi som bare har sett han i Norge bak fasaden kan ikke bedømme det. Ut fra hvordan han formulerer seg, både muntlig og skriftlig, tyder det på at han ikke er psykisk utviklingshemmet. Jeg vil tro han har en diagnose av noe slag, siden han er i stand til å drepe, men akkurat pu tror jeg ikke det er. Men jeg vet ikke, jeg har verken observert han nok eller kompetanse til å gjøre det. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå