CrazyCatLady2500 Skrevet 27. januar #41 Del Skrevet 27. januar Chupacabra skrev (8 minutter siden): Det er ulike meninger om dette, men jeg vil tro at de fleste er enige i at Steinar Wangen ikke skal sitte på ansiktet til et menneske han har drept mens han drikker kaffe. Nettopp derfor må det komme skikkelige tilbud. Om det så var bare én lovlig klinikk i Norge med skikkelig helsepersonell. 12 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 27. januar #42 Del Skrevet 27. januar Det var jo en dokumentar fra en slik klinikk for noen år siden. Der viste de rommet, gikk gjennom prosessen i forkant med leger og psykologer, fortalte at de på klinikken satte inn nåla og forlot rommet. Den som ønsket å dø måtte selv trykke på en knapp for å aktivere injeksjonen. Det var rom for å angre seg i siste øyeblikk, det var bare å la vær å trykke. Det var bare hjelp, tilrettelegging. 30 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
botnlaus Skrevet 27. januar #43 Del Skrevet 27. januar Verken leger eller psykologer har noen makt til å bestemme at vi skal ha aktiv dødshjelp i norge. Det må det politiske krefter til. Her er det noen sjuke mennesker som utnytter mennesker på sitt svakeste. Utrolig fælt å se. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 27. januar #44 Del Skrevet 27. januar ¤flicka¤ skrev (6 timer siden): Kenth, mannen med ms som de intervjuet, døde i slutten av november. Jeg forstår godt hans ønske om å dø, for han led virkelig. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 27. januar #45 Del Skrevet 27. januar Jeg begynte å gråte av han MS-syke, Kenth. For en jævlig skjebne! Sakte seigpining i et konstant smertehelvete til du dør. 😭 Ingen annen utvei enn døden og så finnes det ingen lovlig måte å slippe unna på. Så uverdig! Det er akkurat skjebner som hans som gjør at jeg mener vi MÅ tillate aktiv dødshjelp, selvsagt i regulerte former. En løsning kan være at man selv trykker på overdoseknappen, men det må også være muligheter for å kunne sikre seg på forhånd med en typ erklæring om at man kan motta dødshjelp dersom man havner i en livssituasjon hvor man er ute av stand til å gjøre noe aktivt selv. F eks at man havner i koma man likevel aldri vil våkne av, man blir hardt skadet, f eks fullstendig lammet eller hjerneskadet. Vi bør til en viss grad selv kunne bestemme hva som er er verdig liv. For min egen helse er det to ting jeg er livredd for og det ene er nettopp dette; å havne i et smertehelvete det ikke er noe vei ut av og sakte pines til døden. Det andre er å bli sterkt dement og en byrde for familien. Jeg vil ikke dette og hadde skrevet under, uten å nøle, papirer på at jeg vil hjelpes inn i døden hvis jeg havner i en slik situasjon. 19 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine40 Skrevet 27. januar #46 Del Skrevet 27. januar Justlooking skrev (1 time siden): Uff … Hjelpes … Det er på tide at diskusjonen taes. Selv har jeg sett alt for mye av at hjelpe/pleietrengende mennesker ikke får den hjelpen de trenger her i «rike» Norge. Kommunene har ikke penger nok til å gi disse en verdig alderdom. Hjemmetjenesten har ikke tid nok, ikke er det plass nok på omsorgs/pleiesentrene og mange eldre har det ganske så ille. Mange sitter og gråter av redsel de siste årene. Man må ha pårørende som kjemper men det hjelper virkelig ikke alltid det heller. Det er som å stange mot en vegg hvor ingen har ansvar. Det er fryktelig nedverdigende og vondt for de som ikke får hjelp. Har hørt om flere eldre som tar livet av seg på de grusomste måter pga stor desperasjon … Selv ønsker jeg ikke å bli avhengig av den hjelpen som er så alt for dårlig. Når den tiden kommer er jeg åpen for et ryddig opplegg. Ikke som de i serien, men et eller annet … Det er ikke aktuelt nå - men den dagen kommer til oss alle … Desse tingene burde bedres, forjævligt at mangel på hjemmehjelp, mat, stell osv bidrar til dødsønske. Men jeg er for aktiv dødshjelp. Og selv om jeg har stor respekt for opiodkrisen, så tenker jeg at det er bedre at syke mennesker med store smerter er avhengige av det og klarer hverdagen, enn at de tar livet sitt. Burde ikke pri 1 være å ruste opp helsevesenet? deretter eldreomsorg, kommunale tjenester osv. Har ikke sett programmet ennå, men skal gjøre det💔 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ævv Skrevet 27. januar #47 Del Skrevet 27. januar Jeg var ikke forberedt på at denne serien skulle være så syk. Begynte å gråte flere ganger, spesielt når han snakket om barnet... 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 27. januar #48 Del Skrevet 27. januar (endret) Duff skrev (1 time siden): Det var jo en dokumentar fra en slik klinikk for noen år siden. Der viste de rommet, gikk gjennom prosessen i forkant med leger og psykologer, fortalte at de på klinikken satte inn nåla og forlot rommet. Den som ønsket å dø måtte selv trykke på en knapp for å aktivere injeksjonen. Det var rom for å angre seg i siste øyeblikk, det var bare å la vær å trykke. Det var bare hjelp, tilrettelegging. En verdig måte å dø på med kvalifisert fagpersonell og familie rundt seg. Det luktet fetisj lang vei av "dødsenglene". Begge likte å drepe og begge nøt å ta liv. De utnyttet og manipulerte sårbare mennesker for egen tilfredstillelse. Mennesker med alvorlige sykdommer, men også mennesker som ikke led av store somatiske smerter eller var døden nær og som kunne fått hjelp som ikke innebærte døden. For en fryktelig måte å dø på, alene med en fremmed som kun ønsket å få utløp for sine syke fantasier og fetisjer, istedenfor under trygge forhold med pårørende og helsepersonell rundt seg. På tide at det betente temaet aktiv dødshjelp blir aktuelt til diskusjon igjen. Endret 27. januar av K_mb 15 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruspus Skrevet 27. januar #49 Del Skrevet 27. januar Denne Steinar W er jo vel diagnostisert som psykisk utviklingshemmet. Men hvor i helvete sitter ikke dette monsteret inn på sikringsdom??? 18 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ævv Skrevet 27. januar #50 Del Skrevet 27. januar Ruspus skrev (1 minutt siden): Denne Steinar W er jo vel diagnostisert som psykisk utviklingshemmet. Men hvor i helvete sitter ikke dette monsteret inn på sikringsdom??? De tok en ny vurdering av han under den siste rettsaken og erklærte han frisk. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruspus Skrevet 27. januar #51 Del Skrevet 27. januar Ævv skrev (7 minutter siden): De tok en ny vurdering av han under den siste rettsaken og erklærte han frisk. Ævv skrev (7 minutter siden): De tok en ny vurdering av han under den siste rettsaken og erklærte han frisk. Ok, skal ikke krangle på det. Men han burde nå i hvert fall sitte inne. Han er jo seriemorder. 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Babyface Skrevet 27. januar Populært innlegg #52 Del Skrevet 27. januar Denne Steinar da... Som kom med tom koffert for å kunne harryhandle mat etter drapet. 😱 Så absurd! 46 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 27. januar #53 Del Skrevet 27. januar Gagaen skrev (3 timer siden): Akkurat pga slik at jeg er helt i mot aktiv dødshjelp! Akkurat pga slik skulle vi nettopp hatt aktiv dødshjelp - slik at mennesker ikke trengte å komme i kontakt med slike syke jævler 21 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet 27. januar #54 Del Skrevet 27. januar Ruspus skrev (27 minutter siden): Denne Steinar W er jo vel diagnostisert som psykisk utviklingshemmet. Men hvor i helvete sitter ikke dette monsteret inn på sikringsdom??? De fjernet den jo senere. Men fra det jeg ser så tenker jeg at den ikke skulle vært fjernet. PU blir jo heller ikke bare borte. Den manglende reaksjonen på bla å bli konfrontert på hotellet, det var ingenting, ikke et hevet øyebryn engang. Han gikk aldri selv om det var tydelig at han kunne gå. Helt sjukt. 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 28. januar #55 Del Skrevet 28. januar 000VF000 skrev (På 27.1.2025 den 1.19): Ja, Steinar W. er jo åpenbart ikke annet enn en simpel drapsmann som tror han har funnet et smutthull. Han begikk sitt første drap som 15. åring, og man kan jo lure på om han har flere drap på samvittigheten annet en disse drapene han har begått på folk som sier at de ønsker å dø 🤮 Topper det hele med at han Steinar er psykisk funksjonshemmet, med aktiv FB profil, som virkelig ikke kan rett og galt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 28. januar #56 Del Skrevet 28. januar Maestro skrev (1 minutt siden): Topper det hele med at han Steinar er psykisk funksjonshemmet, med aktiv FB profil, som virkelig ikke kan rett og galt. Wow Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 28. januar #57 Del Skrevet 28. januar 000VF000 skrev (1 minutt siden): Wow Ai ja ikke sant? Han henger ut en eller annen som driver idrettslaget som han gikk på, men som da ble kasta ut fra, da de så på han som en trussel. Vel, utifra innleggene hans, så virker det ikke som han her Steinar helt skjønner det sjøl om hvorfor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plomman Skrevet 28. januar #58 Del Skrevet 28. januar Navnet til denne såkalte Vestlandsmannen ligger ute i andre forum, er det ikke lov å dele det her? Ser tråden har blitt moderert allerede.. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest431 Skrevet 28. januar #59 Del Skrevet 28. januar plomman skrev (17 minutter siden): Navnet til denne såkalte Vestlandsmannen ligger ute i andre forum, er det ikke lov å dele det her? Ser tråden har blitt moderert allerede.. Nei, det at vedkommende er identifisert i andre forum er ikke ensbetydende at det er fritt frem for å legge ut navnet hams. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 28. januar #60 Del Skrevet 28. januar Hvilket forum? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå