Gå til innhold

Dødsenglene, Norge bak fasaden

Sovushka

Anbefalte innlegg

Tar disse såkalte dødsenglene seg betalt for drapene de gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sovushka skrev (3 timer siden):

Det er akuratt dét.. de to gjør det for egen kink og nytelse, er jo helt tydelig.. Og kvinnen som "nølte og nølte og nølte", måtte vestlandsmannen ta mere styring på, "så gikk det bra". Hvis ikke det er tilståelse i drap så vet ikke jeg.. æsj for en kreep han der. Er derfor jeg lagde denne posten, det må jo være en gjennkjennbar person.. håper på en måte at han får "oppmerksomhet" som fortjent.

Ja helt forferdelig! Ja blir feil at han creepen Steinar skal identifiseres med navn og bilde, mens han andre slipper unna. Tydelig at dette er en slags fetisj for dem ja. Steinar virket jo ikke engang overrasket når han ble tatt.

Kongsberg skrev (1 minutt siden):

Steinar sa han ikke tok betalt.

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så serien idag og er 100% for aktiv dødshjelp - bare ikke på den måten som i serien.

At disse personene ble kvalt med pute og at de visste om det synes jeg ikke var av det verste. Hvis de ble forespeilet disse alternativene, men allikevel godtok det så greit for meg. Det er ikke noe jeg selv ville foretrukket om behovet for å dø var tilstede, men er man desperat nok så gjør man kanskje hva som helst.

Det verste var disse meldingene om barnet som skulle «avlives» samt at søsknene skulle få være tilstede og se at barnet fikk en sprøyte. Han er jo sprøyte gæern som synes det ville være fint for søsknene å se 🤮 Snakk om å traumatisere barn, helt forkastelig bare å tenke tanken.

Det er helt tydelig at behovet for aktiv dødshjelp er nødvendig i Norge. Det er også på tide at politikerne i Norge skjønner at dette tilbudet kan være positivt for de som ønsker det. Det fungere utmerket i Sveits og Nederland, samt noen stater i USA, så hvorfor skal det ikke fungere her?

Spørsmålet om hvem som skal hjelpe til med feks blande giften anser jeg ikke som noe problem å finne. Jeg er helt sikker på at flere helsefag utdannede ville hatt den jobben. Det samme med hvem skal avgjøre hvem som skal få dø eller ikke. 

Nå håper jeg neste serie fra Norge bak fasaden er om hva som skal om for å få denne hjelpen i Norge. Her håper jeg politikerne, leger og psykologer får være med i serien og at det blir stilt skikkelige spørsmål de må svare skikkelig på.

• Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det verste jeg har sett noen gang. Altså, at mennesker skal være overlatt til syke syke drapsmenn som tydeligvis har glede av å gjøre dette er ikke verdig en plass. Jeg stemmer heretter for offentlig tilbud om entuiasi, har man alvorlig sykdom kan man få det innvilget og så leve noen år ekstra i visshet om at når det er nok så er alt klart for å si "kjør".

Det første som slo meg var at vestlandsmannen kanskje måtte være vetrinær siden han hadde tilgang til det som trengs for å gjennomføre dette.

• Liker 13
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongsberg skrev (54 minutter siden):

Nei, det virker som de gjør det for å tilfredsstille egne fetisher 

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenth, mannen med ms som de intervjuet, døde i slutten av november.

• Liker 4
  • Hjerte 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

¤flicka¤ skrev (1 time siden):

Kenth, mannen med ms som de intervjuet, døde i slutten av november.

Når journalisten spurte om dette var siste gangen de snakket sammen, svarte han ja, så da var det nok planlagt hva som skulle skje.

🧡

• Liker 3
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (56 minutter siden):

Når journalisten spurte om dette var siste gangen de snakket sammen, svarte han ja, så da var det nok planlagt hva som skulle skje.

🧡

Nei,  han fikk lungebetennelse eller noe 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grusomt, men aktiv dødshjelp er ikke løsningen. 

• Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (1 time siden):

Hva er løsningen?

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat pga slik at jeg er helt i mot aktiv dødshjelp!

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Matas, mod.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tough cookie skrev (2 timer siden):

🧡

Familien gikk ut offentlig og sa at han døde av sykdom. 

Endret av CrazyCatLady2500
  • Liker 10
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovushka skrev (22 timer siden):

Herregud for en syk kaninhull, skikkelig ekkelt at dette skjer i Norge. Heja Janne og Kadafi, alltid spennende å følge med på!

Lurer sånn på hvem vestlandsmannen er.. Det må jo være svært gjennkjenbart. Kadafi nevnte på flyplassen at han er en "stjerne" i bygda si. Man ser de lander på Sola og kjører sannsynligvis nordover, og kanskje noe inn i landet da det er en del høye klipper.. Arbeidsplassen hans er en svær rød blikk-bygning. Han er godt voksen.. man ser bakhodet hans.  Han bruker ord avliving litt for mye. Kan han være en veterinær? Noen andre tanker?

Hansker, men ingen veterinær.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

refill skrev (22 timer siden):

Og ja, håper dette gir politikerne en øyeåpner sånn at tematikken for alvor kommer på agendaen. Nok berøringsangst nå. Ubehaget ved å ikke snakke om det er større enn å snakke om det. 

Enig!

Jeg skjønner godt at folk både etterspør og tilbyr dette. Det er ikke alle mennesker som ser likt på døden og fantaserer om at det er så ufattelig grusomt og jævelig å dø. For mange er det jævelig å leve.

Vi MÅ få aktiv dødshjelp i Norge!

So what om noen i teorien hadde angret, de er døde og da spiller det ingen rolle. Den sjansen tar man når man velger å dø.

Vi avliver dyr som lider og der har vi en helt annen tankegang, helt merkelig for min del. Hadde jeg sett like ødelagt ut etter en påkjørsel som et vrengt dyr så hadde jeg satt pris på om jeg ble skutt på stedet slik dyrene blir.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff … Hjelpes …

Det er på tide at diskusjonen taes. Selv har jeg sett alt for mye av at hjelpe/pleietrengende mennesker ikke får den hjelpen de trenger her i «rike» Norge. Kommunene har ikke penger nok til å gi disse en verdig alderdom. Hjemmetjenesten har ikke tid nok, ikke er det plass nok på omsorgs/pleiesentrene og mange eldre har det ganske så ille. Mange sitter og gråter av redsel de siste årene. Man må ha pårørende som kjemper men det hjelper virkelig ikke alltid det heller. Det er som å stange mot en vegg hvor ingen har ansvar. Det er fryktelig nedverdigende og vondt for de som ikke får hjelp. Har hørt om flere eldre som tar livet av seg på de grusomste måter pga stor desperasjon … 

Selv ønsker jeg ikke å bli avhengig av den hjelpen som er så alt for dårlig. Når den tiden kommer er jeg åpen for et ryddig opplegg. Ikke som de i serien, men et eller annet … Det er ikke aktuelt nå - men den dagen kommer til oss alle …

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (3 timer siden):

Ikke for deg nei.

For andre kan det være det.

• Liker 21
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (3 minutter siden):

Uff … Hjelpes …

Det er på tide at diskusjonen taes. Selv har jeg sett alt for mye av at hjelpe/pleietrengende mennesker ikke får den hjelpen de trenger her i «rike» Norge. Kommunene har ikke penger nok til å gi disse en verdig alderdom. Hjemmetjenesten har ikke tid nok, ikke er det plass nok på omsorgs/pleiesentrene og mange eldre har det ganske så ille. Mange sitter og gråter av redsel de siste årene. Man må ha pårørende som kjemper men det hjelper virkelig ikke alltid det heller. Det er som å stange mot en vegg hvor ingen har ansvar. Det er fryktelig nedverdigende og vondt for de som ikke får hjelp. Har hørt om flere eldre som tar livet av seg på de grusomste måter pga stor desperasjon … 

Selv ønsker jeg ikke å bli avhengig av den hjelpen som er så alt for dårlig. Når den tiden kommer er jeg åpen for et ryddig opplegg. Ikke som de i serien, men et eller annet … Det er ikke aktuelt nå - men den dagen kommer til oss alle …

🎯

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (12 timer siden):

Det er ulike meninger om dette, men jeg vil tro at de fleste er enige i at Steinar Wangen ikke skal sitte på ansiktet til et menneske han har drept, mens han drikker kaffe.

Endret av Chupacabra
  • Liker 35
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...