Gå til innhold

Dødsenglene, Norge bak fasaden

Sovushka

Anbefalte innlegg

Herregud for en syk kaninhull, skikkelig ekkelt at dette skjer i Norge. Heja Janne og Kadafi, alltid spennende å følge med på!

Lurer sånn på hvem vestlandsmannen er.. Det må jo være svært gjennkjenbart. Kadafi nevnte på flyplassen at han er en "stjerne" i bygda si. Man ser de lander på Sola og kjører sannsynligvis nordover, og kanskje noe inn i landet da det er en del høye klipper.. Arbeidsplassen hans er en svær rød blikk-bygning. Han er godt voksen.. man ser bakhodet hans.  Han bruker ord avliving litt for mye. Kan han være en veterinær? Noen andre tanker?

• Liker 7
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke hvem vestlandsmannen kan være, men fy søren!! Syke folk! Jeg er for aktiv dødshjelp innenfor trygge rammer og at det blir gjort på riktig måte, men dette er jo drap! Kan ikke forestille meg hvordan det er å bli drept med en pute over ansiktet 😭 håper Steinar Wangen får straffen han fortjener!

• Liker 13
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der ... er det VERSTE jeg har sett! Fy søren for noen mennesker. 

Sykt bra jobba av tv2! 

• Liker 4
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det sjukeste. Eller sikkert ikke. Men jeg orket nesten ikke mer på et punkt der, når vestlandsmannen begynte å snakke om barnet. Så jævlig. 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og ser på dette nå. Hva er galt med norsk rettsvesen? Her blir han dømt for medvirkning til selvdrap, men må vente såpass lenge på å sone dommen at han kan fortsette i samme tralt uten noen form for overvåkning av internett-aktivitet engang? Hva feiler det Norge!

• Liker 24
  • Nyttig 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hønemoor skrev (5 minutter siden):

Jeg sitter og ser på dette nå. Hva er galt med norsk rettsvesen? Her blir han dømt for medvirkning til selvdrap, men må vente såpass lenge på å sone dommen at han kan fortsette i samme tralt uten noen form for overvåkning av internett-aktivitet engang? Hva feiler det Norge!

Ja det var ille. Men han var vel ute i påvente av at ankesaken skulle opp og ikke soningskø (det var vel han av dem?). Uansett årsak så var det var vel såpass mye historikk her at det neste burde være automatikk i at han ble varetektsfengslet. Jeg vet vi ikke "gjør" automatikk, men etter en rettssak bør de ha nok info til å skjønne at fyren ikke burde gå ute. Helt hårreisende. 

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og ja, håper dette gir politikerne en øyeåpner sånn at tematikken for alvor kommer på agendaen. Nok berøringsangst nå. Ubehaget ved å ikke snakke om det er større enn å snakke om det. 

• Liker 9
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt jævlig. Vestlandsmannen snakket også om en dame i 60 årene som ikke hadde greid å bestemme seg da de møttes, så han måtte "ta styringen" til slutt, og da gikk det "bra", altså han fikk tatt livet av henne. Synes så synd på de pårørende som måtte lese meldingene mellom morderen og mor/bestemor. Alt det snakket om håndjern, bind for øynene (hvorfor skal dette være nødvendig hvis det er så frivillig som de vil ha det til)? Nei fy faen. Forferdelige greier. Og utrolig ekkelt å tenke på at det går sånne syke folk rundt oss uten at vi vet om det. Han ene ønsket jo å ha sex før han drepte, wtf...

• Liker 20
  • Hjerte 4
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sett ferdig serien. Helt sinnsykt. «Vestlandsmannen» sier vel at han og Steinar W. har vært i kontakt med hverandre. Tror derfor at han ikke «finner opp» disse grusomhetene, dessverre 😢

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (12 minutter siden):

Dette er ikke menn som oppriktig ønsker å hjelpe , men menn med syke fetisjer. Helt grusomt.

Ja, Steinar W. er jo åpenbart ikke annet enn en simpel drapsmann som tror han har funnet et smutthull. Han begikk sitt første drap som 15. åring, og man kan jo lure på om han har flere drap på samvittigheten annet en disse drapene han har begått på folk som sier at de ønsker å dø 🤮

• Liker 11
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rufs skrev (10 timer siden):

Det er det sjukeste. Eller sikkert ikke. Men jeg orket nesten ikke mer på et punkt der, når vestlandsmannen begynte å snakke om barnet. Så jævlig. 

Ja, fy faen! Hvis det er sant det med barnet, så burde moren blitt straffet for planlegging av drap på barnet sitt. Helt sykt! 

• Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette ble jeg helt satt ut av! Noe av det værste jeg har sett! Stakkars, stakkars mennesker som er i en så sårbar situasjon at de anser døden som eneste utvei - og så er det slike creeps de treffer på 😩 

For en fantastisk jobb av journalistene som fikk stoppet hele to stk som helt tydelig har gjort virkelig grusomme ting. Iallefall Steinar, vi kan jo bare krysse fingre og tær for at Vestlandsmannen bare har det i kjeften og faktisk ikke har gjort noe 😭

Nå må faktisk Norge ta denne debatten. Det er jo helt tydelig strengt nødvendig!

• Liker 12
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig at det blir en debatt om aktiv dødshjelp. Er bestandig en underverden på alt som er ulovlig. Folk fortjener en verdig død når det er slik. Jeg synes det er så rart at dyr har mere rettigheter med døden enn mennesker har. 

• Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig at aktiv dødshhelp burde absolutt vært på agenda med å få lovlig. Problemet at flere i dette programmet hadde fått avslag. Spesielt kvinne som ble drept i strømstad da hun strengt talt ikke vær dødssyk,selv om hun gjennomgikk flere slag, hun var livredd for å bli grønnsak.. kvinne 40 år med ME har fått avslag i sveits? Da ville jo hun også fått avslag i Norge.  Eutanasi burde ikke være en tilgjengelig til enhvertid lett utvei for mange, men kun for noen få det virkelig gjelder for..

Småbarnspappa gjorde det vondt i sjela av å se gamle og nyere opptakk 😭

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sovushka skrev (1 time siden):

Veldig enig at aktiv dødshhelp burde absolutt vært på agenda med å få lovlig. Problemet at flere i dette programmet hadde fått avslag. Spesielt kvinne som ble drept i strømstad da hun strengt talt ikke vær dødssyk,selv om hun gjennomgikk flere slag, hun var livredd for å bli grønnsak.. kvinne 40 år med ME har fått avslag i sveits? Da ville jo hun også fått avslag i Norge.  Eutanasi burde ikke være en tilgjengelig til enhvertid lett utvei for mange, men kun for noen få det virkelig gjelder for..

Småbarnspappa gjorde det vondt i sjela av å se gamle og nyere opptakk 😭

Enig i absolutt alt du skriver her. Det måtte vært skikkelig strenge regler på hvem som skulle få og ikke få. Det bør overhodet ikke være en enkel utvei, men som en siste utvei der absolutt alt annet er prøvd. Det er så mange moralske og etiske spørsmål inne i dette at denne debatten blir skikkelig, skikkelig vanskelig. Men tror det er på høy tid å ta den 😭

Disse menneskene i denne serien var kanskje ikke syke nok pr i dag, men kanskje det ville være en trøst for dem å vite at dersom formen ble enda værre enn i dag så ville det finnes en utvei i andre ende…… Jeg vet ikke.

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (19 minutter siden):

Enig i absolutt alt du skriver her. Det måtte vært skikkelig strenge regler på hvem som skulle få og ikke få. Det bør overhodet ikke være en enkel utvei, men som en siste utvei der absolutt alt annet er prøvd. Det er så mange moralske og etiske spørsmål inne i dette at denne debatten blir skikkelig, skikkelig vanskelig. Men tror det er på høy tid å ta den 😭

Disse menneskene i denne serien var kanskje ikke syke nok pr i dag, men kanskje det ville være en trøst for dem å vite at dersom formen ble enda værre enn i dag så ville det finnes en utvei i andre ende…… Jeg vet ikke.

Det var en god refleksjon, det kan jo være ja. At man hadde akseptert livet som det er, hvis man visste at man kan si No game på et senere tidspunkt. Men det kan være vanskelig at noen andre skal bestemme når du skal få lov til å slippe :(

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovushka skrev (6 minutter siden):

Det var en god refleksjon, det kan jo være ja. At man hadde akseptert livet som det er, hvis man visste at man kan si No game på et senere tidspunkt. Men det kan være vanskelig at noen andre skal bestemme når du skal få lov til å slippe :(

Jeg har overhodet ikke nok kunnskaper om temaet til å egentlig kunne uttale meg, men jeg ser for meg at det vil være enklere å godta en kjip skjebne dersom man viste at det fantes en løsning andre enden dersom ting ble ille nok. Jeg vet ikke. Dette er rein spekulasjon fra min side. 

Det må være helt forferdelig å sitte i en sånn situasjon. Spesielt når det finnes creeps der ute som utnytter så sårbare mennesker for egen vinning/nytelse eller hva nå i alle dager man skal kalle det.

Hadde disse to mennene om ikke annet sittet å argumentert av hele sitt hjerte om at de gjorde dette av de «rette grunnene», men de gjorde jo ikke engang det! Det var lissom bare: Ja, vi tar livet av de som ber om det. Ferdig snakka. Helt grusomt.

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (5 minutter siden):

Jeg har overhodet ikke nok kunnskaper om temaet til å egentlig kunne uttale meg, men jeg ser for meg at det vil være enklere å godta en kjip skjebne dersom man viste at det fantes en løsning andre enden dersom ting ble ille nok. Jeg vet ikke. Dette er rein spekulasjon fra min side. 

Det må være helt forferdelig å sitte i en sånn situasjon. Spesielt når det finnes creeps der ute som utnytter så sårbare mennesker for egen vinning/nytelse eller hva nå i alle dager man skal kalle det.

Hadde disse to mennene om ikke annet sittet å argumentert av hele sitt hjerte om at de gjorde dette av de «rette grunnene», men de gjorde jo ikke engang det! Det var lissom bare: Ja, vi tar livet av de som ber om det. Ferdig snakka. Helt grusomt.

Det er akuratt dét.. de to gjør det for egen kink og nytelse, er jo helt tydelig.. Og kvinnen som "nølte og nølte og nølte", måtte vestlandsmannen ta mere styring på, "så gikk det bra". Hvis ikke det er tilståelse i drap så vet ikke jeg.. æsj for en kreep han der. Er derfor jeg lagde denne posten, det må jo være en gjennkjennbar person.. håper på en måte at han får "oppmerksomhet" som fortjent.

• Liker 14
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...