AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Del Skrevet 16 timer siden Jeg har et barn i 8.klasse. Hen har ikke mange venner, og prøver fortsatt å finne sine folk å henge med. Noen av disse «vennskapene» er ustabile, og det varierer fra uke til uke om hen får være med. I en annen vennegruppe er de ikke slemme, de bare inkluderer hen ikke. Barnet mitt har til nå ikke vært invitert i en eneste bursdag dette skoleåret, selv om jeg vet at flere har feiret. Er dette vanlig? Og hva gjør dere andre med ungdommer som ikke blir inkludert, verken i vennegjenger eller bursdager? Anonymkode: 9e378...47e 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden Det merkes her også. Barnet mitt var først ute og vi tenkte å gå foran som gode forbilder med å invitere alle sammen. Det var kjempesuksess, alle skrøt, det samme med foreldrene. "Dette var lurt, det må vi også gjøre" Siden har det ikke vært en eneste bursdag. Anonymkode: 8be88...23f 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Del Skrevet 15 timer siden Vår havnet i en klasse hvor alle de andre av samme kjønn er på samme lag. Vår har heller ikke blitt invitert i bursdag etter oppstart på ungdomsskolen, men i tillegg har vi også opplevd at vår ungdom er den eneste i klassen av sitt kjønn som ikke blir invitert, da de bare inviterer hele laget... Da tok vi det opp med skolen, at de måtte snakke med klassen. For én ting er å ikke invitere alle, men å invitere alle utenom én er ikke ok. For tiden er vi foreldre ungdommens eneste sosiale nettverk. Og det har vært veldig sårt, da det hadde flust av venner frem til de sluttet på barneskolen. Og brått raste alt. Anonymkode: 7b1d9...d4e 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Del Skrevet 15 timer siden Det er jo vanlig at eldre ungdommer ikke inviterer hele klassen i bursdager, og da vil jo mange være utelatt. Det er vel dessverre ikke så mye å gjøre med, annet enn å støtte ungdommen? Hen er nok ikke alene om å ikke ha funnet "sin" gjeng. Det er jo fortsatt mye igjen av skoleåret. Kanskje hen kan delta på noen av de samme fritidsaktivitetene som sine klassekamerater? Det kan jo være en arena for å bli bedre kjent. Anonymkode: e1597...512 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VetAlt Skrevet 15 timer siden #5 Del Skrevet 15 timer siden Var ikke i noens bursdager fra 8 til siste år på vgs. Nå er ikke feiring for gutter så viktig jo eldre man blir. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #6 Del Skrevet 13 timer siden Gjør bsrnet ditt noe for å bli inkludert/få nye venner da, ts? Tenker barnet kanskje må være litt mer frampå og ta initiativ selv i den alderen Anonymkode: 60a39...2bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden Min sønn går i 2. klasse ig har vært i 3 bursdager i sitt liv. Pluss invitert på besøk 2 ganger i sitt liv. I noen områder er dette vanlig. Man feirer kun med familie, f. eks. Anonymkode: 0a08a...f3d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Min sønn går i 2. klasse ig har vært i 3 bursdager i sitt liv. Pluss invitert på besøk 2 ganger i sitt liv. I noen områder er dette vanlig. Man feirer kun med familie, f. eks. Anonymkode: 0a08a...f3d I hvilket område er det vanlig mener du? Anonymkode: ed1c2...82e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden Det er veldig ikke så vanlig med bursdager på uskolen? Finner man ikke på noe litt ekstra stas med et par kompiser/venninner? Anonymkode: 533fd...95d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden Her sluttet de å feire etter 7.klasse, heldigvis. På ungdomsskolen var de 30 stk i klassen så ville blitt meget dyrt med så mange gjester. Trist h×n ikke blir invitert da. Hva med fritidsaktiviteter? Går h×n på det? Anonymkode: b75eb...183 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden Mine barn har feiret med vennegjengen på ungdomsskolen, det er ingen som inviterer hele/halve klassen lenger. Anonymkode: db50f...91d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden Min sønn i 10.klasse har ikke vært i én eneste bursdag på ungdomsskolen. Han er elevrådsformann og populær nok til å bli bedt dersom noe hadde blitt arrangert, men likevel🤷🏼♀️ Datteren min i 8.klasse ble nylig invitert til bursdagsovernatting hos ei ny venninne, og hun skal selv invitere gjengen sin ut på restaurant når hun snart fyller år. De er ni stykker i gjengen, så det er tydelig at flere ikke feirer med venner i det hele tatt i den alderen (for da hadde det vært naturlig at min datter også hadde fått en invitasjon eller tre i løpet av høsten). Anonymkode: 15492...091 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det merkes her også. Barnet mitt var først ute og vi tenkte å gå foran som gode forbilder med å invitere alle sammen. Det var kjempesuksess, alle skrøt, det samme med foreldrene. "Dette var lurt, det må vi også gjøre" Siden har det ikke vært en eneste bursdag. Anonymkode: 8be88...23f I den alderen vil nok folk feire med dem de velger selv, eller ikke feire i det hele tatt. Ikke så viktig hva foreldrene synes er lurt lenger. Anonymkode: 84cd6...5c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): I den alderen vil nok folk feire med dem de velger selv, eller ikke feire i det hele tatt. Ikke så viktig hva foreldrene synes er lurt lenger. Anonymkode: 84cd6...5c8 Nå er det flere foreldre som er sterkt imot inkludering. Barna blir som de er oppdratt. Anonymkode: 6ea8e...66e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden Har det samme her. Han har få venner, og gjerne en her og der. Blir ikke invitert av noen, og vil ikke invitere til noe selv. Syns det er leit at han ikke finner sin plass. Tror desverre at dette er vanlig. Anonymkode: c733c...86a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det merkes her også. Barnet mitt var først ute og vi tenkte å gå foran som gode forbilder med å invitere alle sammen. Det var kjempesuksess, alle skrøt, det samme med foreldrene. "Dette var lurt, det må vi også gjøre" Siden har det ikke vært en eneste bursdag. Anonymkode: 8be88...23f Har det ikke vært en eneste bursdag, eller har ikke datteren blitt invitert i bursdagene som har vært i ettertid? Anonymkode: a519d...ea1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Nå er det flere foreldre som er sterkt imot inkludering. Barna blir som de er oppdratt. Anonymkode: 6ea8e...66e Enig! Vet om flere foreldre (mødre, selvsagt...) som ikke bryr seg om at noen blir holdt utenfor, og har holdninger som "mitt barn skal ikke måtte inkludere alle", "mitt barn gjør som det vil".... Trist, men sant Anonymkode: a519d...ea1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden Det er ikke vanlig med organisert bursdag på u skolen? Så lenge han har noen å være med i skoletiden, så er det vel fint? Og ev en fritidsinteresse? De er så store nå at mor kan ikke diktere hvem som skal inviteres i bursdag. Mange feirer kun med familie. Anonymkode: f52fd...1b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden Når bedre han folk sist i bursdag til han selv? Fra de er 10 år er det ofte at de bare ber 1-3 person når de har bursdag. Er det sånn at alle guttene blir invitert i en bursdag uten ditt barn...eller er det flere som ikke bes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden Jeg feira ikke og var heller ikke i andres bursdager etter barneskolen. Visste ærlig talt ikke at det var en greie så seint. Anonymkode: 4e4bf...a47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå