AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Del Skrevet 16 timer siden Hvordan gjør man det dersom man skal gjennomføre assistert befruktning ved inseminasjon med donorsæd? Må reise med fly til klinikken, så ikke bare å "stikke innom i lunsjen". Er vel kanskje vel pliktoppfyllende da dette med jobb og assistert befruktning er noe som bekymrer meg. Vet heller ikke om jeg ønsker å fortelle det til sjefen.. Tar imot alle råd på veien mot ønskebarnet PS: Ønsker ingen meninger om valget om å få barn med donor i denne tråden. Anonymkode: adb2a...a67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 15 timer siden #2 Del Skrevet 15 timer siden Blir du borte 1 dag? Da hadde jeg tatt egenmelding Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Del Skrevet 15 timer siden Ferie, avspasering, permisjon uten lønn. Anonymkode: e2965...1c1 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Del Skrevet 15 timer siden Egenmelding og sykmelding er for når du er syk. Du må ta ferie, avspasering eller lønnet/ulønnet permisjon Anonymkode: cf7cc...06a 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Del Skrevet 15 timer siden Avspasering. Ikke sykefravær i hvert fall. Anonymkode: 49d7a...249 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Del Skrevet 15 timer siden Ferie, avspasering, ulønnet perm. Du trenger ikke si grunn, men du må jo søke og få det innvilget da. Anonymkode: 88182...fa6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #7 Del Skrevet 15 timer siden Du er jo ikke syk… ferie eller avspasering Anonymkode: 3473f...929 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gidavmeg Skrevet 15 timer siden #8 Del Skrevet 15 timer siden (endret) 12 år siden, men jeg brukte en egenmelding. Sjefen sa det var det jeg skulle gjøre. har forresten en venninne som fikk velferdspermisjon for å gjøre det. Hun måtte levere dokumentasjon på jobb for hvor hun hadde vært. Endret 15 timer siden av Gidavmeg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #9 Del Skrevet 15 timer siden Bruk egenmelding. Søker du permisjon kan du jo risikere å få nei. Anonymkode: a7a88...129 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 15 timer siden #10 Del Skrevet 15 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Egenmelding og sykmelding er for når du er syk. Du må ta ferie, avspasering eller lønnet/ulønnet permisjon Anonymkode: cf7cc...06a Dette uttrykket hører man jo ofte, men det står nå engang eksplisitt i folketrygdloven (§8-4) at behandling for barnløshet gir rett til sykepenger. Så TS kan levere egenmelding med god samvittighet. https://lovdata.no/nav/folketrygdloven/kap8/§8-15 Endret 15 timer siden av gjest:) 3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #11 Del Skrevet 15 timer siden Egenmelding og sykemelding er til for når du er arbeidsufør grunnet sykdom. Dette må du bruke ferie, permisjon eller avspasering til. Anonymkode: c1fbe...ea1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #12 Del Skrevet 15 timer siden gjest:) skrev (3 minutter siden): Dette uttrykket hører man jo ofte, men det står nå engang eksplisitt i folketrygdloven (§8-4) at behandling for barnløshet gir rett til sykepenger. Så TS kan levere egenmelding med god samvittighet. https://lovdata.no/nav/folketrygdloven/kap8/§8-15 Det synes jeg var fint å høre! 😊 Er ikke STS, og skal ikke få barn med donor, men jeg ønsker at alle egnede mennesker som ønsker barn, skal få sjansen ❤️ Anonymkode: ac4d9...e37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #13 Del Skrevet 15 timer siden gjest:) skrev (5 minutter siden): Dette uttrykket hører man jo ofte, men det står nå engang eksplisitt i folketrygdloven (§8-4) at behandling for barnløshet gir rett til sykepenger. Så TS kan levere egenmelding med god samvittighet. https://lovdata.no/nav/folketrygdloven/kap8/§8-15 Jeg fikk uten problemer sykmelding for dagene jeg hadde egguttak og innsett ifbm Ivf hos min lege som ikke er «løs» med sykmeldinger. Jeg fikk sykmelding av fastlegen fordi vi hadde behandling i utlandet. Hadde ikke behov for sykmelding andre dager enn disse to ved hver syklus vi prøvde. Og da husker jeg han refererte til egne regler på dette. Brukte ikke egenmelding fordi vi har bare 4 per år, og jeg hadde mange behandlinger og gikk raskt tom for egenmeldinger ettersom jeg også var vanlig syk et par ganger det året. Anonymkode: 7b2f1...45f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #14 Del Skrevet 15 timer siden gjest:) skrev (8 minutter siden): Dette uttrykket hører man jo ofte, men det står nå engang eksplisitt i folketrygdloven (§8-4) at behandling for barnløshet gir rett til sykepenger. Så TS kan levere egenmelding med god samvittighet. https://lovdata.no/nav/folketrygdloven/kap8/§8-15 Regnes inseminasjon som behandling for barnløshet? Det er jo noe annet enn f. eks. IVF, skulle man tro? Fint om det også gjelder for ts selvsagt Anonymkode: cf7cc...06a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #15 Del Skrevet 15 timer siden Jeg tok egenmelding for alle behandlinger og evt. plager ifbm. ivf. Jeg spurte etter uke 12 om jeg hadde gjort det riktig, og arbeidsgiver sa ja. De sa jeg kunne ha brukt velferdspermisjon med lønn (vi trenger ikke å søke) hvis jeg ikke ville bruke opp egenmeldingene. Men jeg lot det bare stå som egenmelding. Anonymkode: 23900...fbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Skrevet 15 timer siden #16 Del Skrevet 15 timer siden Kan du ikke bruke egenmelding og fortelle at du skal en tur til legen til sjefen din. Sjefen har vell ingenting med hva du skal til legen å gjøre? Jeg sa at jeg hadde et lite inngrep når jeg måtte inn for å få hjelp med en missed abortion en gang f.eks, det hadde jeg ikke under noen omstendighet fortalt sjefen min for å si det sånn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 15 timer siden #17 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Regnes inseminasjon som behandling for barnløshet? Det er jo noe annet enn f. eks. IVF, skulle man tro? Fint om det også gjelder for ts selvsagt Anonymkode: cf7cc...06a På hvilken måte er inseminasjon ikke behandling for barnløshet? Men selvsagt, så har man kanskje behov for mer fri fra jobb ved ivf enn ved inseminasjon. Ved inseminasjon så trenger man kun fri for reisetid og selve timen, mens ved ivf så trenger man kanskje fri noen flere dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #18 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det synes jeg var fint å høre! 😊 Er ikke STS, og skal ikke få barn med donor, men jeg ønsker at alle egnede mennesker som ønsker barn, skal få sjansen ❤️ Anonymkode: ac4d9...e37 Og hvis de bruker en feriedag på det får de ikke sjangsen? Da er det vel også greit at folk tar egenmelding for å skulke jobb og bli hjemme for å ha sex, om de prøver å bli gravide…? Anonymkode: 8943f...adf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #19 Del Skrevet 15 timer siden Takk for så mange svar! Til dere som sier ferie, avspasering eller permisjon uten lønn, så kan jeg jo nevne at jeg har en type jobb der jeg ikke får dette med mindre det er planlagt i god tid. Risikerer å få nei, og det kan jeg rett og slett ikke. TS Anonymkode: adb2a...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #20 Del Skrevet 15 timer siden Hadde en diskusjon om dette på jobb hos oss for to år siden. Hun fikk ulønnet permisjon pluss avspasering fordi hun hadde noen timer til gode. Egenmelding er når man er syk. Man er iiie syk i denne sammenheng og da blir det feil å bruke. Og man er fortsatt ikke gravid selv om man forhåpentligvis blir det. Så hun fikk beskjed om at lønn for å få fri til å bli gravid ikke var aktuelt (man får jo det ikke fri for å dra hjem og ligge heller tullet hun med selv) men alt annet fravær etter hun hadde blitt gravid fikk hun fri med lønn til. Anonymkode: c9565...4a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå