AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Del Skrevet 15 timer siden Hei, jeg står i valget mellom å gå full 100%-turnus eller å gå en litt lettere turnus. Det er dag-kveld turnus med jobb hver tredje helg fredag-lørdag-søndag. 100% tilsvarer da slik treukers turnus med 6-5-4 vakter i rytme. Jeg føler at det er best for helsa mi å unngå å jobbe 6 vakter den helgeuka. 5 vakter går bra. Taper jeg noe spesielt økonomisk ved å velge en lettere turnus?, annet enn lønn for at jeg går fem i stedet for seks vakter den uka? Anonymkode: 4af8d...812 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #2 Del Skrevet 13 timer siden Ts her. Liten rettelse herfra. Det er selvfølgelig slik rytme i 100%-stilling 6 vakter - 4 vakter - 5 vakter. I treukers turnus. Anonymkode: 4af8d...812 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #3 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, jeg står i valget mellom å gå full 100%-turnus eller å gå en litt lettere turnus. Det er dag-kveld turnus med jobb hver tredje helg fredag-lørdag-søndag. 100% tilsvarer da slik treukers turnus med 6-5-4 vakter i rytme. Jeg føler at det er best for helsa mi å unngå å jobbe 6 vakter den helgeuka. 5 vakter går bra. Taper jeg noe spesielt økonomisk ved å velge en lettere turnus?, annet enn lønn for at jeg går fem i stedet for seks vakter den uka? Anonymkode: 4af8d...812 Altså velger du å gå 85-92 % i stede for 100 så taper du jo selfølgelig litt lønn og pensjon. Visst det er det du mener. Skjønte ikke det med lettere turnus for du har vel samme sort turnus berre forskjellige % Anonymkode: 740d0...308 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #4 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Altså velger du å gå 85-92 % i stede for 100 så taper du jo selfølgelig litt lønn og pensjon. Visst det er det du mener. Skjønte ikke det med lettere turnus for du har vel samme sort turnus berre forskjellige % Anonymkode: 740d0...308 Det er litt tungt for meg å gå 6 vakter hver tredje uke. Jeg vil heller ha en lavere stilling og gå 5 vakter den uka. (Jeg synes ikke de 6-vakters ukene er godt nok økonomisk kompensert, det er en faktor i det.) Jeg har også inntektsgivende sidejobb jeg gjør hjemmefra. Det kan kompensere for tapt inntekt og pensjon i jobben som helsefagarbeider i kommunen. TS. Anonymkode: 4af8d...812 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #5 Del Skrevet 13 timer siden Jeg føler vel egentlig du svarer deg selv da. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Taper jeg noe spesielt økonomisk ved å velge en lettere turnus? AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har også inntektsgivende sidejobb jeg gjør hjemmefra. Det kan kompensere for tapt inntekt og pensjon i jobben som helsefagarbeider i kommunen. TS. Du taper ca 8-15% ca inntekten din så da må jo du bare finne ut om sidejobben din kompenserer nok for at du synes det er bra nok. Forøvrig om sjefen er vanskelig så er det ikke sikkert du får den fridagen den uken du trenger den. Anonymkode: 740d0...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #6 Del Skrevet 12 timer siden Jeg var/er mest nysgjerrig på om jeg ved å gå 92% turnus vil få et lavere turnustillegg/helgegodtgjørelse (hvis det er de korrekte begrepene=) enn de som går 100%. Det ser ut som det ikke er tilfelle. Hvis jeg er heldig så får jeg en treukers-turnus som er slik : 5-4-5 vakter Det er jo som nevnt en lavere belastning enn de som jobber 100% og har en 6-4-5 turnus. Forøvrig så både tror jeg og håper jeg at en 100%-stilling innen helse vil være annerledes organisert om cirka 10-15 år. Det er en tung belastning å gå i sånn turnus, og folk kommer til å forlate helsesektoren i økende grad en del år fremover. Og antallet nyutdannede vil bli færre. Dette fram til det tas grundige grep og en annen grunntenkning kommer inn. Det vil bli turnuser som er levelige også for småbarnsforeldre, og det vil bli økt fokus på å ha kompetent ledelse i alle ledd. Men vi er ikke helt der enda på de to sistnevnte punktene. TS. Anonymkode: e5621...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå