AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Del Skrevet 17 timer siden Jeg skjønte ikke helt hva det var i sist time, men forsto det slik at vi skulle lage rutiner til min hverdag. Men greia er at jeg har rutiner. Jeg legger meg og står opp til samme tid. Spiser ish til samme tid. Og studerer til fast til fra 0900-14:00, hver dag utenom helgen. Resten har jeg fritid og fritidsaktiviteter. Så jeg forstår ikke ikke helt dette. Har du vært borti stabiliseringsterapi mot stress? Og hva gjorde dere? Anonymkode: 5a4e7...2c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Del Skrevet 15 timer siden Hvorfor går du til psykolog? Anonymkode: 4163e...626 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvorfor går du til psykolog? Anonymkode: 4163e...626 Det var egentlig ikke svar på spørsmålet mitt. Jeg ble henvist til dps pga angst og depresjon. Var på inntakssamtaler og fikk plass pga. angst og depresjon. Det går utover min hverdag selvom jeg klarer å holde på rutinene. Problemet er bare at slik har det vært hele livet jevnlig at jeg sliter, noen ganger er verre enn andre. Det var en periode jeg var permittert pga. utbrenthet, så da jeg kom meg igjen så satte jeg rutiner. Disse rutinene har jeg fortsatt og jeg synes det fungerer slik de rutinene er. Men sliter fortsatt med angst og stress. Legen mener nå jeg burde utrede meg videre, men det er dps uenig i. De vil stabilisere meg, og snakket om å lage rutiner. Så nå er jeg spent på hva andre har gjort i stabiliseringsbehandling. ts Anonymkode: 5a4e7...2c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Nå er ikke jeg psykolog. Men når det har stått stabilisering i min journal så har det handlet om å stabilisere psyken min på et høyere nivå enn den var da behandlingen startet. F.eks om jeg føler alt er helsvart. Rutiner kan være en del av den behandlingen, men det kan jo være mye annet også. Antidepressiver, å få snakke ut om følelsene, å få hjelp til å se de positive tingene. Da jeg var til legen var det som deg snakk om å få utredning hos DPS. Men i henvisningen stod det noe sånt som "Dette er hen henvisning for utredning for X, men pasienten sliter tungt med depresjon så det viktigste er å få stabilisert pasienten. Så endte jeg med å først få tilbud om terapi og antidepressiver også senere fikk jeg utredning. Når utredningen kom senere så var det fordi det ofte er lengre køer der enn for terapi så det er lettere å få terapi enn utredning. Angående utredning. Min erfaring er at det kan være lettere å få utredning når man har startet med terapi siden da kan personen som behandler deg enten utrede deg eller henvise deg videre. Min erfaring er at om en psykolog hos DPS som behandler deg sender henvisning om utredning så får man den utredningen. Så om jeg var deg så ville jeg forklart dette med at du ønsker utredning når du kommer til psykologen. Det er selvsagt ingen garanti for at du får utredningen. Er det akutt-teamet du kommer til så har de heller ikke mulighet til å utrede. Men får du en fast behandler så kan denne personen og du har noen gode argumenter for hvorfor du bør utredes så tror jeg du får den utredningen du ønsker. Anonymkode: 1e209...556 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Hvis det er stabiliseringsopphold på Dpsen det er snakk om er det meningsløse innleggelser som innebærer lite annet enn en 4 måltider med sykehus mat som dagens høydepunkt, at noen kommer inn 3 ganger i løpet av natten og sørger for søvnen blir dårlig eller ikke-eksisterende, samt noe aktivitet som ville kjedet de aller fleste som korte gåturer med følge av deres personell. Ting som har lite til ingenting med folks hverdag å gjøre, rett og slett. Anonymkode: 92538...f20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hvis det er stabiliseringsopphold på Dpsen det er snakk om er det meningsløse innleggelser som innebærer lite annet enn en 4 måltider med sykehus mat som dagens høydepunkt, at noen kommer inn 3 ganger i løpet av natten og sørger for søvnen blir dårlig eller ikke-eksisterende, samt noe aktivitet som ville kjedet de aller fleste som korte gåturer med følge av deres personell. Ting som har lite til ingenting med folks hverdag å gjøre, rett og slett. Anonymkode: 92538...f20 Skjønner. Er ikke snakk om innleggelse. Hun spurte meg direkte om hun skulle hjelpe meg med å lage en kalender for hverdagen. Men det har jeg jo allerede😅 og synes den fungerer. Det får meg også til å legge det verste bort. Men likevel er det rusk som jeg mener kommer fra overgrep, og det at jeg har slitt med konsentrasjon og lærevansker gjennom hele barndomen og ungdomstid. Som nå kommer til utrykk i studiene. Men jeg klarer likevel å gå på forelesninger og holde på, men om jeg får med meg hva som blir sagt og som er forventet er en annen sak. Men jeg holder på rutinene. Ts Anonymkode: 5a4e7...2c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner. Er ikke snakk om innleggelse. Hun spurte meg direkte om hun skulle hjelpe meg med å lage en kalender for hverdagen. Men det har jeg jo allerede😅 og synes den fungerer. Det får meg også til å legge det verste bort. Men likevel er det rusk som jeg mener kommer fra overgrep, og det at jeg har slitt med konsentrasjon og lærevansker gjennom hele barndomen og ungdomstid. Som nå kommer til utrykk i studiene. Men jeg klarer likevel å gå på forelesninger og holde på, men om jeg får med meg hva som blir sagt og som er forventet er en annen sak. Men jeg holder på rutinene. Ts Anonymkode: 5a4e7...2c5 Min erfaring fra å gå til psykolog er at psykologene som regel har en fast rutine på hva de foreslår til pasienten første time. At de da ikke gir none råd som er tilpasset den konkrete pasient. Det er egentlig ikke så rart, med tanke på at psykologen første time ikke kjenner pasienten. Forhåpentligvis blir det bedre neste time når du får psykologen blir mer kjent med dine problemer. Håper du snart blir bedre. Angående studiene. Du bør også snakke om hvordan det går med studiene til psykologen. Om du har normal studieprogresjon, om du får karakterene du ønsker, osv. Mange studenter inkludert meg som prøvde å presse seg gjennom et studie man enten ikke klarte eller nesten ikke klarte. Jeg var for stolt til å innrømme hvor mye jeg slet. Anonymkode: 1e209...556 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 38 minutter siden #8 Del Skrevet 38 minutter siden Høres ut som feil opplegg til deg ts. Men men… Anonymkode: 980f8...9b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå