AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Del Skrevet 16 timer siden Hei. Jeg har møtt en mann, han har en utrolig fin personlighet, ansvarlig, voksen og sier han vil ta imot barna mine som hans egne. Jeg er likevel veldig redd for å starte noe uten å være helt sikker fordi jeg vil ikke at barna skal gå igjennom brudd nr to. Det er likevel en stor hake. Han snakker veldig lite norsk og heller ikke engelsk. Vi kommuniserer på et tredje språk som barna verken kan eller lærer i skolen. Selvfølgelig går vi inn for å lære barna hans språk. Jeg tenker at språk er grunnleggende for å ha god relasjon, men jeg kan ta feil. Og det er jo noe som vil forbedre seg uansett. Hva hadde du gjort i en slik situasjon? Vits å gå videre om denne haken er reelll ..? Anonymkode: 84604...56e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hei. Jeg har møtt en mann, han har en utrolig fin personlighet, ansvarlig, voksen og sier han vil ta imot barna mine som hans egne. Jeg er likevel veldig redd for å starte noe uten å være helt sikker fordi jeg vil ikke at barna skal gå igjennom brudd nr to. Det er likevel en stor hake. Han snakker veldig lite norsk og heller ikke engelsk. Vi kommuniserer på et tredje språk som barna verken kan eller lærer i skolen. Selvfølgelig går vi inn for å lære barna hans språk. Jeg tenker at språk er grunnleggende for å ha god relasjon, men jeg kan ta feil. Og det er jo noe som vil forbedre seg uansett. Hva hadde du gjort i en slik situasjon? Vits å gå videre om denne haken er reelll ..? Anonymkode: 84604...56e Først må jo DU bli bedre kjent med denne mannen før du blander barna inn, og så må mannen lære seg norsk. Han er sikkert en bra person og alt det der, men syntes du det ikke er litt rart at han uten å kjenne barna dine sier han vil se på dem som sine egne? Det hadde jeg stusset over. 9 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Del Skrevet 16 timer siden Tanuki skrev (6 minutter siden): Først må jo DU bli bedre kjent med denne mannen før du blander barna inn, og så må mannen lære seg norsk. Han er sikkert en bra person og alt det der, men syntes du det ikke er litt rart at han uten å kjenne barna dine sier han vil se på dem som sine egne? Det hadde jeg stusset over. Er vanlig i den kulturen og selvfølgelig blir jeg jo bedre kjent med ham først. Dette er bare i begynnelsen men jeg vil bare vite andres synspunkter. Anonymkode: 84604...56e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er vanlig i den kulturen og selvfølgelig blir jeg jo bedre kjent med ham først. Dette er bare i begynnelsen men jeg vil bare vite andres synspunkter. Anonymkode: 84604...56e hvilken kultur er det snakk om da? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #5 Del Skrevet 16 timer siden Snakker ikke barna norsk? 🤔 Anonymkode: 0c1b9...346 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #6 Del Skrevet 16 timer siden Her ville jeg tatt det meget rolig. Datet han, blitt kjent med han og ikke latt han treffe barna. Ikke pga språkbarrieren nødvendigvis, men når man skal ha inn en ny partner fra en annen kultur kan det fort bli kræsj som barna ikke trenger å være en del av. Jeg hadde også stilt spørsmålstegn ved en mann som uttaler at han ser på mine barn som sine egne. Jeg kan si det om min stedatter, men jeg har vært hennes stemor i 14 år og har god relasjon til hennes mor. Din kjæreste aner ikke noe om barna dine. Anonymkode: b5789...473 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Del Skrevet 16 timer siden Tanuki skrev (7 minutter siden): hvilken kultur er det snakk om da? Arabisk. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Snakker ikke barna norsk? 🤔 Anonymkode: 0c1b9...346 Jo mine barn snakker norsk. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her ville jeg tatt det meget rolig. Datet han, blitt kjent med han og ikke latt han treffe barna. Ikke pga språkbarrieren nødvendigvis, men når man skal ha inn en ny partner fra en annen kultur kan det fort bli kræsj som barna ikke trenger å være en del av. Jeg hadde også stilt spørsmålstegn ved en mann som uttaler at han ser på mine barn som sine egne. Jeg kan si det om min stedatter, men jeg har vært hennes stemor i 14 år og har god relasjon til hennes mor. Din kjæreste aner ikke noe om barna dine. Anonymkode: b5789...473 Njaa kultur kræsj blir det nok ikke pga familiesituasjonen vår. Kommer nok til å bruke god tid for jeg vil heller ikke putte barna i en situasjon som er usikker mtp fremtiden osv. Anonymkode: 84604...56e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 16 timer siden #8 Del Skrevet 16 timer siden Ja, jeg har sikkert masse fordommer, men har sett litt for mye… Han kan altså ikke kommunisere på engelsk? Og har en annen kultur en deg og dine barn? På hvilken måte vil denne relasjonen være positiv for dine barn? Og hvorfor skal de lære hans språk - hvorfor lærer ikke han norsk hvis han bor i Norge? Og floskler som at han vil se på dine barn som sine egne? Hva helt KONKRET legger du og han i det? Skal han oppdra de? Skal han bidra økonomisk til deres aktiviteter og behov? Tenker dere at dette skal bli et et far - barn forhold når de ikke engang kan kommunisere, og han i tillegg er fra en annen kultur? Jeg er selv skilt og har tatt tøffe valg når det kommer til egne barns hverdag og i hvilken grad de skal behøve å innrette seg som følge av at de har skilte foreldre - bare så det er sagt. Det har jeg tatt på alvor! 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #9 Del Skrevet 16 timer siden Hvis dere blir i Norge må han jo lære seg norsk, heller enn at barna lærer seg arabisk. Jeg hadde ventet leeenge før jeg introduserte denne mannen for barna, da skulle jeg vært 100% sikker på at dette forholdet var noe jeg ville satse på. Anonymkode: a85ff...b67 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #10 Del Skrevet 16 timer siden NEI!!! Seriøst, ser ikke du de røde flaggene her?🚩🚩🚩 Velg dine barn fremfor en fyr som ikke har vært lenge nok i landet til å lære seg språket, eller gidder han ikke? Anonymkode: 56e57...c5d 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #11 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det er likevel en stor hake. Han snakker veldig lite norsk og heller ikke engelsk. Vi kommuniserer på et tredje språk som barna verken kan eller lærer i skolen. Selvfølgelig går vi inn for å lære barna hans språk. Anonymkode: 84604...56e Hvorfor lærer han ikke norsk, er han enkel, eller gidder han ikke? Anonymkode: 33b53...078 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #12 Del Skrevet 16 timer siden Gå ned i vekt og skaff deg en Norsk mann. Anonymkode: 0874c...a6f 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #13 Del Skrevet 16 timer siden Hvorfor i all verden skal barna dine måtte lære seg arabisk? Han får lære seg norsk. Anonymkode: 35fa5...61c 11 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #14 Del Skrevet 16 timer siden Når han ikke kan norsk så har han heller ikke permanent oppholdstillatelse. Skal du gifte deg med han for å gi han fast opphold? Masse røde flagg her. Hva i huleste er det du tenker på? Anonymkode: 35fa5...61c 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #15 Del Skrevet 15 timer siden Håper dette er en trolletråd, hvis ikke run like its the fucking olympics Anonymkode: e9517...c1f 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #16 Del Skrevet 15 timer siden Selvfølgelig sier han at han vil se på dine barn som sine egne, men tror du virkelig det kommer til å skje? Ikke i realiteten kjære deg. Her må du ikke bli lurt! Synes også det er merkelig at barna skal måtte lære seg hans språk? Hvorfor kan ikke han lære seg norsk hvis han virkelig skal se på dine barn som sine egne som han sier? Anonymkode: cbbe6...790 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #17 Del Skrevet 15 timer siden Hvor lenge har du kjent denne mannen? Hvordan møttes dere? Hvor mange ganger over hvor lang tid har dere møtt hverandre? Har han i det hele tatt møtt dine barn? Det du forteller er gigantiske røde flagg! Dette er altså en mann som hverken snakker norsk eller engelsk. Du snakker arabisk. Og ditt (og hans) fokus er at barna skal lære hans språk - ikke at han skal lære seg de to viktigste språkene for barna... Hva jeg ville gjort? Jeg hadde avsluttet relasjonen. Så lenge han ikke kan norsk, så er det begrenset hva han forstår av det norske samfunnet og norsk kultur. Du kjenner tydeligvis begges språk og kultur, men det gjør ikke han. Og uten å kjenne dine barn, uten å ha noen muligheter til å kommunisere med dine barn, så sier han at han vil "ta imot" dine barn som sine egne. Hvordan og hvor skal han ta imot dem? Du sier at det er i hans kultur å si noe slikt om barn. Men du er naiv, når dette er en mann det virker som om du knapt kjenner og du ikke synes å se at en slik kommentar - i denne situasjonen - også kan være store, alvorlige flagg som betyr at du ikke bør la ham omgås dine barn. Skulle jeg gått inn i et forhold med en mann som kom fra en så forskjellig kultur, så hadde det vært helt avgjørende for meg at mannen først viste at han gjorde en stor, virkelig stor, innsats for å lære seg norsk og engelsk på høyt nivå, og også gikk like mye inn for å forstå norsk kultur og norsk samfunn og verdier (jeg hadde selvfølgelig gjort det samme). Hvor lenge er det siden forholdet til dine barns far tok slutt? Anonymkode: 9139a...24e 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #18 Del Skrevet 15 timer siden Vær så snill å ikke bli lurt av denne mannen, ts Anonymkode: cbbe6...790 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #19 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Selvfølgelig går vi inn for å lære barna hans språk. Regner med du mener omvendt og at det er: Selvfølgelig går vi inn for at han lærer barnas språk. Utover det høres dette helt galskap ut Anonymkode: 34223...487 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #20 Del Skrevet 15 timer siden Som halvt araber selv: jeg håper ikke han er muslim 🥵 Mange arabere er superkjekke, men aldri noe jeg hadde tatt sjansen på å ville involvert meg selv med. De gifter seg ofte med noen fra sin kultur til slutt uansett. Anonymkode: 35200...782 4 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå