AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Del Skrevet 16 timer siden jeg får dobbel barnepensjon for mine to avdøde foreldre. Dette er første året jeg får dobbel barnepensjon og jeg tror den månedlige utbetalingen er på 23 250kr før skatt. Men jeg så på papiret at det sto noe om renter også vet jeg det er skatt. Er det noen som vet hva utbetalingen er etter skatt og renter? Og har andre inntekter innvirkning på dette når jeg er under 18 år og ikke selv enda har tillgang på barnepensjonen? Tusen takk for svar på forhånd hvis noen vet noe Anonymkode: 2f592...4f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden Det trekkes 17 % av barnepensjon. Det er nytt i år. Alle trekkes 17 % og det skal ikke inngå i skattekortet. Anonymkode: 99e63...dbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Del Skrevet 16 timer siden Dette bør jo vergen din vite? Synes du skal spør den med det ansvaret for så lenge du er under 18 så er det vegen som har ansvaret. Slik jeg leser det så er det nå 17 % som skattes og det går direkte fra barnepensjonen, noe som er veldig greit for da slipper man å legge til noe trekk selv. Men har prøvd å lese med til hvordan det blir når barnet jobber og har inntekt men slik jeg leser det så er de eneste endringene man skal melde fra om endringer i familie- eller omsorgsforhold flytting til eller opphold i et annet land over tid varig opphold på institusjon Har selv prøvd å finne litt informasjon til min skal ut å jobbe for jeg lurte litt på om han da får mindre utbetalt men det ser ikke sånn ut. Om du ikke vil ta det med vergen din så kan du jo og ringe og spør NAV. Regner med du får rundt 19000 etter skatt slik jeg regnet det. https://www.nav.no/barnepensjon Anonymkode: 5912f...f09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det trekkes 17 % av barnepensjon. Det er nytt i år. Alle trekkes 17 % og det skal ikke inngå i skattekortet. Anonymkode: 99e63...dbb Kan du forklare meg hva du mener med at det ikke skal inngå i skattekortet? Jeg har lest at man kan tjene 70 tusen i året uten å måtte skatte. Men at alt over 70 tusen blir skattet av. (Jeg skal som dere skriver ringe å høre med verge i morgen, men grublet litt på det i kveld så tenkte å spørre litt her også) er det noen som vet hva rentene er? Er det renter jeg betaler eller får? Og hvor mye ligger det på/er det forskjellig Anonymkode: 2f592...4f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Del Skrevet 14 timer siden Det har jo vært en del endringer med tanke på barnepensjon de siste årene så jeg tror du vil få best svar om du faktisk kontakter NAV, Da er du og sikker på at du får riktige svar som gjelder for deg i din situasjon. Barnepensjon er for øvrig en inntekt men det er jo ikke arbeidsinntekt og det er vel arbeidsinntekt man kan tjene 70000 kroner av uten å måtte betale skatt men som sagt så er det lite informasjon om barnepensjon og barnets inntekt fra jobb. Når jeg sjekket litt ut om dette for et par år siden så ble jeg fortalt at man kunne tjene penger uten at barnepensjonen ble påvirket. Men det var før og jeg sjekket ikke mer opp i det siden det ikke var aktuelt for oss da. Anonymkode: 5912f...f09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå