Gå til innhold

Burde det gjøres mer for å redde single og ensomme menn?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 26.1.2025 den 20.03):

Ååh var ikke sånn ment.. han som jeg tenker på er SUPERHYGGELIG 🙈det var alt.. så om det er deg så jippiiii! 

Anonymkode: 34093...ae1

Ekspander  

Tror jeg er den du mener , jeg kan oppdatere at jeg fikk svar fra UDI om at vi har fått oppholdstillatelse for kone og stedatter denne uken, så begynner planleggingen snart for en ekstra tur ned for dra sammen med de tilbake hit.

Takk for komplimentet, det var veldig hyggelig å høre foresten :) 

• Liker 2
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  stian42 skrev (På 26.1.2025 den 20.09):

Tror jeg er den du mener , jeg kan oppdatere at jeg fikk svar fra UDI om at vi har fått oppholdstillatelse for kone og stedatter denne uken, så begynner planleggingen snart for en ekstra tur ned for dra sammen med de tilbake hit.

Takk for komplimentet, det var veldig hyggelig å høre foresten :) 

Ekspander  

Omg!! Det er deg!!!!! Heeeeeeeeeeey!!! 

Og gratulerer så mye med oppholdstillatelsen ❤️❤️ 

• Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.1.2025 den 20.04):

Knallsterk argumentasjon… 

Det er nå en gang slik at man noen ganger må gjøre en innsats selv. Satt på spissen så kan ikke jeg forvente ikke at samfunnet skal skaffe meg en jobb, en partner og hus og bil mens jeg sitter på rompa og ikke gidder å løfte en finger… 

Viktig med balanse mtp utdanning, men det kan ikke være sånn at det kun skal gjelde for noen yrker. Det er altfor få mannlige barbehagelærere for eksempel. 

Anonymkode: 6826b...746

Ekspander  

Alt for få kvinner som rensen kloakksystem, alt for få kvinner som går rundt på toppen av skyskrapere, alt for få kvinner som legger tak på kokende sommerdager, alt for få kvinner som dør på sjøen i de farligste yrkene som finnes, alt for få kvinner som blir tvungen fram på frontlinjene som kanonføde i krig.

Anonymkode: c9318...c03

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.1.2025 den 19.50):

Folk er forskjellige, er nok endel som vil det. Men det er mange som meg som vil ha en kjæreste å elske, ta vare på, gifte seg og få familie med. 

Nå har jeg giftet meg for et år siden med en utenlandsk dame og fått en fantastisk stedatter, så har det fint nå.

Anonymkode: 0ac65...40d

Ekspander  

Men en støttekontakt kan ikke være kjæreste.

Anonymkode: 30660...516

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.1.2025 den 19.55):

Skjønner at du hater menn, men den "ene kvoten utelukker ikke den andre".

Sagt på en annen måte: man skal og bør ha kjønnskvote for menn både ved lærer, sykepleier, barnehagelærer + tannlege, jurist, lege. Det betyr kvoter for menn ved alle disse yrkene og ikke bare plukke litt her og der. 

Juridisk sett har Stortinget bestemt at kjønnskvoter kan først brukes fra og med opptaket i 2027. Med andre ord, så løy du - som du alltid gjør når du sier at "vi har kjønnskvoter for menn". 

Anonymkode: dcc6d...082

Ekspander  

Hvorfor skal menn ha kvoter ved alle studier?

• Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.1.2025 den 19.56):

Mange grunner til at dette.

For det første så har 80% av menn av de yngre generasjonen absolutt ingen å prate med, ikke en eneste person, for kvinner er tallet under 20%. Det er ikke bare det at menn sliter å få seg dame, de har absolutt ingen å prate med, ingen dame, ingen venner, familien er ikke interessert i å høre på problemene til menn, 87% av budsjettet som skal hjelpe slike mennesker går til kvinner selv om det er menn som sliter.

For det andre så er dette problemet for det meste skapt av systemet, gutter får ikke være gutter men blir fortalt at det er noe galt med de om de oppfører seg slik det er naturlig for gutter å oppføre seg. Unge gutter blir stappet full av dop for å roe de ned, ungdommer blir fortalt at de er toxic, menn er livredde for å miste jobbene sine.

Menn er de som "jakter" partner, så om en massiv prosent av menn ikke har evnen å gå ut av huset å "jakte" kvinner så kollapser samfunnet, at kvinner er sjenerte og har dårlig selvtillit (trist som det er) skaper ikke samme problemet.

Menn som ikke blir sosialisert blir også dramatisk mye mer kriminelle og voldlige enn kvinner som ikke blir sosialisert, kvinner ødelegger innover og menn ødelegger utover.

Hvordan tror du skatteprosenten kommer til å se ut om noen tiår når halve befolkningen sitter på gamlehjem og alle de unge må betale for dette pga. vi ikke lager nokk barn til å ha mange skattebetalere?

Ekspander  

Men menn er heller ikke interessert i å ta vare på familien heller. I alle forholdene jeg vet om, er det kona som husker på bursdager i mannens familie, kjøper gave til dem, deltar i vaskedugnad hos svigerinner og svigermor +++.

• Liker 9
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.1.2025 den 20.22):

Alt for få kvinner som rensen kloakksystem, alt for få kvinner som går rundt på toppen av skyskrapere, alt for få kvinner som legger tak på kokende sommerdager, alt for få kvinner som dør på sjøen i de farligste yrkene som finnes, alt for få kvinner som blir tvungen fram på frontlinjene som kanonføde i krig.

Ekspander  

Vi har ikke så mange skyskrapere i Norge. Det blir flere og flere kvinnelige snekkere og fiskere. Men i fiske er det et stort problem som heter seksuell trakassering av kvinnelige kollegaer. Dere vil ikke ha kvinner i fiske.

• Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.1.2025 den 19.30):

Men du tenker at det var helt innafor før, da gang kvinner ikke fikk ta høyere utdanning og måtte være hjemme? 

Anonymkode: 6826b...746

Ekspander  

Man får ikke likestilling ved å gi kvinner samme privilegier som menn hadde for 60 år siden.

Man fjerner ikke rasisme om man ber mørke mennesker banke hvite mennesker.

Anonymkode: 4f9bb...e08

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.1.2025 den 20.24):

Men en støttekontakt kan ikke være kjæreste.

Ekspander  

Tror det var noen andre som nevnte støttekontakt. Ikke meg ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.1.2025 den 20.28):

Vi har ikke så mange skyskrapere i Norge. Det blir flere og flere kvinnelige snekkere og fiskere. Men i fiske er det et stort problem som heter seksuell trakassering av kvinnelige kollegaer. Dere vil ikke ha kvinner i fiske.

Ekspander  

De fleste menn jobber ikke med fiske. Vi kan ikke ta ansvar for hva en liten gruppe menn gjør.

Tar du ansvar for hva Margaret Thatcher gjorde? Imelda Marcos?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ekspander  

Så det du mener å si er at menn blir tvunget inn i disse jobbene med trusler og bank? 🤷🏻‍♀️ silly me.. som trodde vi kunne velge jobber selv 🥲 nå kjenner jeg flere amerikanere og felles for de kvinnene som f. eks har jobbet som sveisere er at de ikke orker mer på grunn av trakasseringen fra menn. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.1.2025 den 18.57):

For lang tid i ensomhet, så kan de automatisk falle på feil side av samfunnet. Kanskje organisasjoner og offentlige etater kan gjøres mer? 

Anonymkode: 1ad8a...f5a

Ekspander  

Staten bør ikke finne partner til oss.

Muligens kan fellesskapet gjøre mer for å hjelpe (bl.a.) menn til å fullføre utdanning og komme seg ut i jobb.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.1.2025 den 19.34):

Menn bygger landet. Vi fortjener å ha det bra. Derfor er det mere synd på menn. Damer takler det bra å være enslig/singel, menn ikke. 

Støttekontaktordning med singe damer hadde vært en mulighet.

Anonymkode: a218d...7fd

Ekspander  

Det er jo en vis samrnheng da, er det veldig mange single hetro kvinner så blir det vel tilsvarende mang single hetrofile menn?

Hvorfor skule en støtekontakt trenge å være singel eller kvinne? Jeg har vært støtekontakt for flere, men om ordningen hade slike krav hadde jeg aldri villet være det!!!

• Liker 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.1.2025 den 20.29):

De fleste menn jobber ikke med fiske. Vi kan ikke ta ansvar for hva en liten gruppe menn gjør.

Ekspander  

Nei. Du vil bare ha skryt for at noen menn jobber på skyskrapere. 🤷🏻‍♀️ Merkelig hvordan det der er…

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ekspander  

For all del, du kan sende kona di i krigen og bli igjen, slik at det er du som må se barna dine sulte og forgå, du som må se på barna dine mens de voldtas med knuste flasker og drepes av soldater før du selv blir voldtatt og drept. For det er jo bare koselig.

Anonymkode: 92848...b7e

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.1.2025 den 20.31):

Staten bør ikke finne partner til oss.

Muligens kan fellesskapet gjøre mer for å hjelpe (bl.a.) menn til å fullføre utdanning og komme seg ut i jobb.

Ekspander  

Helt enig i at skolevesenet favoriserer jenter. Ikke mange gutter klarer å sitte stille på rumpa i 5 timer hver dag for å lære norsk, matte og engelsk fra de er fem år gamle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Pippi Lotta skrev (På 26.1.2025 den 20.31):

Det er jo en vis samrnheng da, er det veldig mange single hetro kvinner så blir det vel tilsvarende mang single hetrofile menn?

Hvorfor skule en støtekontakt trenge å være singel eller kvinne? Jeg har vært støtekontakt for flere, men om ordningen hade slike krav hadde jeg aldri villet være det!!!

Ekspander  

Det burde stemme det med antall single.  Det er en del steder som det er veldig få kvinner ute på landet og et overtall av menn i Norge i dag så det blitt litt forskjell.

så anbefaler en del menn å søke lykken i det store utland, er mange damer som vil ha dem der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.1.2025 den 20.33):

For all del, du kan sende kona di i krigen og bli igjen, slik at det er du som må se barna dine sulte og forgå, du som må se på barna dine mens de voldtas med knuste flasker og drepes av soldater før du selv blir voldtatt og drept. For det er jo bare koselig.

Ekspander  

Kvinnene og barna i Butcha f eks, de syntes sikkert bare det var deilig å bli flådd, voldtatt og begravd levende. Så heldige de er, de som må bli igjen uten våpen og vente på invasjonen. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ekspander  

Men likavell får ikke alle desse heltene seg noe så enkelt som ei dame? 

Anonymkode: c25ee...62e

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...