Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått en kraftig forkjølelse med feber, hoste, redusert allmenntilstand og hele pakken. Jeg er usikker på om jeg vil klare å gå på jobb i morgen.

Skal man ta kontakt med fastlegen for å høre om sykemelding i en slik situasjon eller skal man bruke egenmelding? Jeg er litt usikker på hva jeg skal bruke når.

Anonymkode: 37cc7...226

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har fått en kraftig forkjølelse med feber, hoste, redusert allmenntilstand og hele pakken. Jeg er usikker på om jeg vil klare å gå på jobb i morgen.

Skal man ta kontakt med fastlegen for å høre om sykemelding i en slik situasjon eller skal man bruke egenmelding? Jeg er litt usikker på hva jeg skal bruke når.

Egenmelding.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Egenmelding brukes først. Blir du ikke frisk til egenmeldingen går ut kontakter du fastlegen.

Anonymkode: 8d6e8...fd4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sykemelding med mindre du er såpass kjørt at dette blir vanskelig. Meningsløst å bruke egenmelding hvis man klarer å gjennom prosessen med sykemelding, og så er det jo deilig å ha egenmelding på lager.

Anonymkode: 75c83...231

AnonymBruker
Skrevet

Det er dette egenmelding er til.

Anonymkode: d50a2...4d6

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk, ser ut som om de fleste mening man bruker egenmelding her.

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er usikker på om jeg vil klare å gå på jobb i morgen.

Får håpe du klarer det da, slik at du kan smitte kollegene dine 😶‍🌫️

Anonymkode: 64fc6...527

Skrevet

Det er akkurat dette man bruker egenmelding til. Sykemelding er til mer langvarig fravær. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sykemelding med mindre du er såpass kjørt at dette blir vanskelig. Meningsløst å bruke egenmelding hvis man klarer å gjennom prosessen med sykemelding, og så er det jo deilig å ha egenmelding på lager.

???? Det er jo nettopp disse tilfellene egenmelding er til for. 🤷‍♀️

Anonymkode: 8d6e8...fd4

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det rart fastlegene er overarbeidet…

Sykmelding får du om du er så syk at du må ha legetilsyn, eller om du har brukt opp egenmeldingsdagene og må ha sykmelding for å være borte til du er frisk. 

Anonymkode: acbb3...fde

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du er såpass dårlig bare timer før du skal på jobb, så bare tenk på at du bare skal slappe av hjemme i morgen. Det virker bra på syken og man blir fortere frisk.

Anonymkode: c80a3...799

Skrevet

Du bruker egenmeldingsdager til du enten trenger legetilsyn eller du ikke har mulighet til å ta flere egenmeldingsdager på rappen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Egenmelding hvis man forventer fravær opptil 4-5 dager. Hvis man er så dprylig at man forventer være borte mer enn en arbeidsuke så er det greit oppsøke lege.

Anonymkode: f21b2...0e7

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen her var syk nå for litt siden. Var hos legen og fikk antibiotika, jobben hans har 6 dager på egenmelding sammenheng x3 ganger, så han fikk beskjed av fastlegen å bruke de 6 dagene først for så se om han trengte flere, hvis det så ville han skrive ut

Anonymkode: 6e8d8...910

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Får håpe du klarer det da, slik at du kan smitte kollegene dine 😶‍🌫️

Anonymkode: 64fc6...527

Jeg har hjemmekontor uansett i morgen. Så hvis jeg jobber så er det hjemmefra.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Men takk for svar alle. Da blir det evt egenmelding, hvis jeg ikke er frisk nok til å jobbe (som da som sagt blir hjemmefra så jeg smitter ingen).

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...