AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Del Skrevet 17 timer siden Noen som har erfaring med å slutte helt med godteri og sukker for å bli kvitt søtsug? Hvor lenge må man holde seg unna før man faktisk blir kvitt søtsuget og det ikke smaker lenger? Og er det ok å fortsatt drikke sukkerfri brus og saft og bruke suketter i teen, eller må man kutte ut det også? Anonymkode: 984ee...c10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden Jeg har ikke lang erfaring, for jeg har kun vært uten i tre uker nå. Men det har gått fint, faktisk. Har fortsatt lyst på, men jeg tør ikke ta en bit , engang.... For da må jeg sikkert starte på nytt. Men det har gått overraskende greit allikevel. Sukkerfri brus har jeg drukket hele veien. Kan hende det har gjort det verre, men noe må jeg ha Anonymkode: 9980d...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har ikke lang erfaring, for jeg har kun vært uten i tre uker nå. Men det har gått fint, faktisk. Har fortsatt lyst på, men jeg tør ikke ta en bit , engang.... For da må jeg sikkert starte på nytt. Men det har gått overraskende greit allikevel. Sukkerfri brus har jeg drukket hele veien. Kan hende det har gjort det verre, men noe må jeg ha Anonymkode: 9980d...bb3 Takk for at du deler din erfaring! Har søtsuget blitt mindre etter hvert som det har gått lengre tid eller? Anonymkode: 984ee...c10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden Det beste er å lære seg å spise alt med måte. Samt IKKE SPISE godteri hvis du er sulten. Spis litt godteri etter middag, ikke før middag. Anonymkode: 78cf3...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eilis Skrevet 16 timer siden #5 Del Skrevet 16 timer siden Du vil nok få det redusert. Men er ikke bare godteri og rent sukker som trigger søtsug. Kjappe karbohydrater i vanlig mat trigger også søtsuget. Noen kjenner sterkere på det enn andre. Jeg går selv på en form for lavkarbo, har jeg utskeielser blir jeg plager en periode med at jeg ønsker mer, mer sulten, eller vil ha noe "godt", et såkalt sukkersug. Utskeielser er aldri i form av godteri, men da kanskje frukt, sushi, surdeigsbrød på restaurantbesøk etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #6 Del Skrevet 16 timer siden Jeg sluttet med sukker 1. januar for å bli kvitt søtsuget - skal holde ut til og med april uansett hvordan det føles, men synes søtsuget forsvinner mer og mer. Det er nå kun sporadisk (nede i ca. 5 minutter på kveldstid kanskje 3-4 kvelder i uken) hvor det kommer tilbake. har kuttet alt av sukker og sukkerfritt, altså godteri, potetgull, kaker/bakverk, brus, saft, ja you name it, da min erfaring er at sukkerfritt bare gjør det verre. Anonymkode: a44d4...b86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eilis Skrevet 16 timer siden #7 Del Skrevet 16 timer siden Sukkerfritt trigger også søtsug, men kan brukes litt for å komme igjennom suget. Jeg tåler fint litt sukkerfritt i helgene hvis jeg ellers forholder meg til kostholdet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Del Skrevet 16 timer siden Jeg har hatt perioder hvor jeg har kutta ut sukker helt i noen uker til måneder og da har jeg merket at både søtsuget har gått ned (men langt fra borte!) og når jeg først spiser så orker jeg ikke så mye som før. Men 1 januar fant jeg ut at denne gangen kutter jeg ut brus helt i tillegg. Kun sukkerfri brus jeg har drukket, men jeg hørte at dette kan trigge søtsuget. Og denne gangen har jeg omtrent ikke søtsug. Jeg tenker ikke på godteri hver dag. Og det er veeeeldig uvanlig for min del! Så noe må det være i det at sukkerfri brus faktisk øker søtsuget. Anonymkode: 52f63...145 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #9 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for at du deler din erfaring! Har søtsuget blitt mindre etter hvert som det har gått lengre tid eller? Anonymkode: 984ee...c10 Det fysiske suget er faktisk ikke det verste. Det er det mentale. Har skikkelig "snopstøy" i hodet, uten at jeg fysisk går og har lyst på sjokolade eller potetgull, hvis det er mulig å forstå hva jeg prøver å forklare. Men jeg har bestemt meg, bare. Og jeg tenker at hvis jeg spiser sjokolade NÅ, så må jeg begynne på nytt. Det er jeg ikke interessert i (foreløpig). Også jobber jeg med å gå ned i vekt, og i høst ødela mine tredagers-helger med snop for vektnedgang er jeg ganske sikker på. Jeg klarer ikke å begrense meg hvis jeg først starter. Nå er jeg såpass nysgjerrig på hva det å droppe snop kan gjøre med vekta at det gjør at jeg holder ut. Men som sagt, det fysiske suget er MYE mindre enn jeg trodde det skulle være. Det er hodet mitt som er problemet. Anonymkode: 9980d...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå