AnonymBruker Skrevet 30. januar #61 Del Skrevet 30. januar Jeg ville bare si tusen takk til alle som har tatt seg tid til å svare! Anonymkode: 1f10d...1e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:39 #62 Del Skrevet torsdag kl 20:39 Mye gode innspill her om å lære seg å takle sultfølelse mellom måltidene. Og det slet jeg med selv da jeg gikk ned i vekt. Men husk at det også har en helsegevinst. Å fylle på med mat hele tiden for å stoppe ubehaget med å være sulten, og da mener jeg også lavkalorivarianter, gjør at blodsukkeret blir kronisk forhøyet. Det er det som leder til at mange overvektige får påvist prediabetes. Biologisk er vi programmert til å ha lengre fasteperioder. Vi kan faktisk overleve i flere uker og måneder uten fast føde. Så å måtte fylle på fordi vi ikke takler litt sult er dårlig for blodsukker og helse. Det hjalp i hvert fall meg til å utfordre meg selv til å tåle litt sultsignaler fra hjernen da legen min sa det. Jeg har ikke bare gått ned i vekt, men min metabolske helse er også blitt mye bedre når jeg ikke lenger går rundt med forhøyet blodsukker. Det i seg selv trigger cravings. Anonymkode: 04e3d...a49 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:05 #63 Del Skrevet fredag kl 12:05 AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 9.26): Er det et mål å være mett hele dagen? Nå sier jeg ikke at man skal gå rundt å kjenne at sulten gnager hele tiden, men det er mye mellom det og å være mett. Anonymkode: 45cd5...774 Hei. Jeg hater å være sulten, og er overbevist om at det er en årsak til at jeg er litt overvektig. Jeg begynte å trene jevnlig for litt over 2 måneder siden (før har det vært sporadisk, nå trener jeg styrke og kondisjon tre ganger i uka), og enda har jeg ikke gått ned noe🤔 Jeg har gått opp 1 kg! (Mulig det er muskler, men jeg har ikke gått ned i centimeter så det er jo veldig rart!En halv cm under puppene er det eneste. Jeg har blitt sterkere på alle øvelser, det lever jeg veldig på Men jeg skulle gått ned i vekt også. Bah.. Er det fordi jeg er blitt 44? (For "gammel"?) Spiser sunt, men med litt usunt fett (aioli, fetaost eller dressing på salaten). Denne uka har jeg ikke gjort det og heller ikke spist godteri. Helt utrolig at jeg har gått OPP!!!! Jeg har en stillesittende jobb og er ikke så aktiv hjemme utenom trening 3 ganger i uka og en gåtur. Anonymkode: cbb72...c6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:40 #64 Del Skrevet fredag kl 15:40 Det er helt normalt å ha litt svingninger på vekten men hvis du ikke går ned i det hele tatt så får du fortsatt i deg for mye. Anonymkode: f3482...98d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:45 #65 Del Skrevet fredag kl 15:45 Vært der. Min utfordring var søthunger, craving som var skikkelig ille. Folk som ikke har slike plager har ikke rett til å mene noe om det. For et år siden la jeg om kosten, spiser kun ren mat, ikke up mat, spisevindu på 4-6 timer per dag, spiser kun to måltider om dagen. Og begynte med wegovy. Har gått ned 23 kg og er nesten i mål. Er på nedtrapping på wegovy, veldig spent på om cravingen kommer tilbake. Anonymkode: a24c2...d02 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:32 #66 Del Skrevet fredag kl 18:32 https://iform.nu/ned-i-vekt/slankekur/periodisk-faste-spis-alt-pa-atte-timer#chapter-4 Faste 16:8, spisevindu på 8 timer som du bestemmer selv skal starte og slutte. Ingen søtsug, jevnt blodsukker. Anonymkode: 0e4e8...bab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå