AnonymBruker Skrevet 27. januar #21 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dette, men må være litt sulten for å gå ned i vekt!! Anonymkode: 61aba...029 Nei, det må man ikke. Jeg går ned i vekt uten å være sulten. Men så passer jeg også på at hvert måltid har en god mengde protein. Anonymkode: 53116...738 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #22 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Spiser du bare to måltider per dag? Holder du deg mett hele dagen? Anonymkode: 1f10d...1e3 Hvis du er redd for å ikke være konstant mett gjennom dagen så skal det godt gjøres å gå ned. Anonymkode: f3482...98d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #23 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, det må man ikke. Jeg går ned i vekt uten å være sulten. Men så passer jeg også på at hvert måltid har en god mengde protein. Anonymkode: 53116...738 Så heldig for deg, jeg spiser 1400 kalorier om dagen, og er jevnlig småsulten 😊 Hva spiser du i løpet av en dag? Anonymkode: 61aba...029 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #24 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Spiser du bare to måltider per dag? Holder du deg mett hele dagen? Anonymkode: 1f10d...1e3 Det er ikke farlig å være sulten. Mange er sultne i noen timer før de spiser, det går over Anonymkode: 9fe66...4ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #25 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så heldig for deg, jeg spiser 1400 kalorier om dagen, og er jevnlig småsulten 😊 Hva spiser du i løpet av en dag? Anonymkode: 61aba...029 Kommer an på om jeg har hjemmekontor eller er på kontoret, men her ern noen typiske eksempler: Hjemme: Frokost: Liten skål rug fras eller granola med yoghurt naturell gresk type og cottage cheese Lunsj: Ost- og kyllingskinke omelett laget på to egg, cottage cheese og vann. Gjerne en skive ristet brød og oppskåret snackspaprika til Middag: Kan være hva som helst. Alt fra takeaway til pasta til kylling og salat. Spiser en porsjon Kveldsmat: Som regel bare en liten yoghurt, evt en liten skål som til frokost Kontor: Frokost: En liten yoghurt og en banan Lunsj: Hva de har i kantina den dagen, men tenker tallerkenmodellen når det kommer til protein, karb og grønnsaker/salat Middag: Som over Kvelds: Som over Anonymkode: 53116...738 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #26 Del Skrevet 27. januar For meg løste det seg da jeg begynte å trene styrke. Av en eller annen grunn så fikk jeg samtidig mer styrke i hodet også...jeg følte meg mindre sulten- på en måte. Kanskje kjedet jeg meg litt, og dermed trykte mat i meg, eller så følte jeg meg litt svak av en annen grunn og spiste meg. Jeg fikk også sove bedre, og det hjalp på sulten. Jeg fikk mer balanse i livet mitt på mange måter. Byttet jobb, hadde mindre pendlevei. I tillegg sluttet jeg å spise frokost. Jeg utsatte maten til klokka 12, og kuttet nok noe i den retningen. Jeg tåler bedre...dvs, jeg har mindre sult om morgenen, så det var et lett måltid å kutte ut. Følte meg mindre sulten når jeg ikke satte i gang fra morgenen av med mat. Anonymkode: 9a176...a00 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #27 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har endelig knekt koden og den sitter mellom ørene. Jeg har måttet endre mitt syn på mat og innse at det er ikke farlig å være sulten. Nå spiser jeg mindre porsjoner og holder meg til frokost, lunch, en frukt, middag og en lett kveldsmat. Har gått ned 14kg siden mai i fjor, det er omtrent samme resultat som de på Wegovy har. Anonymkode: f4da5...57e Det er jo veldig individuelt, men vil ikke si det av egen erfaring og de gruppene jeg har vært medlem i. Jeg gikk ned flere kg i uken de aller første ukene, så gikk jeg ned 1-1,5 kg i uken, så 0,75. Ble til slutt for kvalm til at jeg orket mer, så fortsatte vektnedgangen på egenhånd de siste få kiloene, og da gikk jeg ned ,5 i uken. Totalt, med og uten sprøyter, mistet jeg 36 kg på 8-9 måneder.. Anonymkode: b4842...145 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eilis Skrevet 27. januar #28 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kommer an på om jeg har hjemmekontor eller er på kontoret, men her ern noen typiske eksempler: Hjemme: Frokost: Liten skål rug fras eller granola med yoghurt naturell gresk type og cottage cheese Lunsj: Ost- og kyllingskinke omelett laget på to egg, cottage cheese og vann. Gjerne en skive ristet brød og oppskåret snackspaprika til Middag: Kan være hva som helst. Alt fra takeaway til pasta til kylling og salat. Spiser en porsjon Kveldsmat: Som regel bare en liten yoghurt, evt en liten skål som til frokost Kontor: Frokost: En liten yoghurt og en banan Lunsj: Hva de har i kantina den dagen, men tenker tallerkenmodellen når det kommer til protein, karb og grønnsaker/salat Middag: Som over Kvelds: Som over Anonymkode: 53116...738 Du har mange kjappe karbohydrater og søtsug/sult-triggere. Frokost: rugfras og granola. Fulle av sukker/kjappe karbohydrater. Kroppen prioriterer å bruke dette energiet, som er lettere å bruke enn å bruke energien du allerede har lagret på kroppen, da går man naturlig nok ikke ned i vekt. I tillegg inneholder korn antibeitestoffer som hindrer opptak av næringsstoffer og trigger mikrobetennelser i kroppen. Gresk yoghurt inneholder en del sukker i form av laktose, og proteiner myse som insulinnivået. Banan, næringsfattig og mye sukker. Lunsj: Brødet er fullt av korn dvs kjappe karbohydrater og antibeitestoffer. Middag: pasta, kjappe karbohydrater, antibeitestoffer. Kveldsmat:yoghurt, igjen full av laktose og myse. Alle måltidene dine inneholder masse karbohydrater som kroppen alltid vil prøve å kvitte seg med og derfor bruker først, kroppen har ikke sjans i havet på å starte å bruke all energien du allerede har lagret på kroppen. Så har du ev all drikke du får i deg ila dagen, som juice, melk etc. Drikk vann. Her er årsaken til at mange ikke klarer å gå ned i vekt, man tror at man spiser sunt fordi det er melkeprodukter (syrnede melkeprodukter inneholder mindre laktose og myse, i tillegg får du i deg mer kalsium grunnet prosessen med syrning/fermitering) og korn i kostholdet. Så er det kanskje ikke helt slik helsedirektoratet sier det er Fokuser på rent kjøtt, masse grønnsaker (helst de som vokser over bakken når man prøver gå ned i vekt), nøtter, frø, bær i stedet for frukt. Rene produkter som ikke er ultraprossesert. Prøv det før du prøver piller, sprøyter etc. Ikke ufornuftig med periodisk fasting 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #29 Del Skrevet 27. januar Eilis skrev (1 minutt siden): Du har mange kjappe karbohydrater og søtsug/sult-triggere. Frokost: rugfras og granola. Fulle av sukker/kjappe karbohydrater. Kroppen prioriterer å bruke dette energiet, som er lettere å bruke enn å bruke energien du allerede har lagret på kroppen, da går man naturlig nok ikke ned i vekt. I tillegg inneholder korn antibeitestoffer som hindrer opptak av næringsstoffer og trigger mikrobetennelser i kroppen. Gresk yoghurt inneholder en del sukker i form av laktose, og proteiner myse som insulinnivået. Banan, næringsfattig og mye sukker. Lunsj: Brødet er fullt av korn dvs kjappe karbohydrater og antibeitestoffer. Middag: pasta, kjappe karbohydrater, antibeitestoffer. Kveldsmat:yoghurt, igjen full av laktose og myse. Alle måltidene dine inneholder masse karbohydrater som kroppen alltid vil prøve å kvitte seg med og derfor bruker først, kroppen har ikke sjans i havet på å starte å bruke all energien du allerede har lagret på kroppen. Så har du ev all drikke du får i deg ila dagen, som juice, melk etc. Drikk vann. Her er årsaken til at mange ikke klarer å gå ned i vekt, man tror at man spiser sunt fordi det er melkeprodukter (syrnede melkeprodukter inneholder mindre laktose og myse, i tillegg får du i deg mer kalsium grunnet prosessen med syrning/fermitering) og korn i kostholdet. Så er det kanskje ikke helt slik helsedirektoratet sier det er Fokuser på rent kjøtt, masse grønnsaker (helst de som vokser over bakken når man prøver gå ned i vekt), nøtter, frø, bær i stedet for frukt. Rene produkter som ikke er ultraprossesert. Prøv det før du prøver piller, sprøyter etc. Ikke ufornuftig med periodisk fasting Du vet det finnes granola uten sukker ? Og brød med lite karbo ? Brød er ikke fyfy Anonymkode: fa92a...331 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #30 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette, men må være litt sulten for å gå ned i vekt!! Anonymkode: 61aba...029 Det var ikke det jeg skrev.... Man må ikke være sulten for å gå ned i vekt, men det er ikke farlig være litt sulten. Og man må lære seg skille mellom det å være sulten og det å være fysen. Sult og metthet er heller ikke sorthvitt. Man går ikke fra å være helt mett til å være sulten på ett øyeblikk. Man er mett like etter man har spist, så går metthetsfølelsen sakte og gradvis går over til å bli mindre og mindre mett. Og man kan spise seg mett, og stoppe før man blir stappmett. Man trenger ikke mye mat for å dempe sultfølelse heller. For de fleste vil f.eks litt nøtter dempe sultfølelsen, selv om man ikke blir mett. For de fleste vil to knekkebrød være en ok lunsj, selv om man kunne spist en stor middagsporsjon. Anonymkode: 56216...8a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #31 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hæ , de på wegovy går jo ned mer enn 14 kg på nesten 9 mnd. Anonymkode: fa92a...331 Det som er dumt med det, er jo at man ikke lærer seg å tåle sult. Bedre å bli vant til sultfølelsen og gå ned litt saktere, enn å bli avhengig av å ikke være sulten for å klare å spise passe. Anonymkode: ab4bf...74b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eilis Skrevet 27. januar #32 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du vet det finnes granola uten sukker ? Og brød med lite karbo ? Brød er ikke fyfy Anonymkode: fa92a...331 Ja om man lager granola selv med nøtter og frø så er det bra greier. Vet ikke om man får granola uten korn, men kanskje man gjør det. Har heller ikke sjekket hva annet en slik pakke inneholder. Annen type tilsatt søtning kan trigge søtsug så det bør man tenke på når man prøver å få kroppen i balanse og gå ned i vekt. Brød med lite karbo er jo bedre. Men inneholder fremdeles korn, maisstivelse, soya og annen tilsetninger som gjør mer skade enn nytte, med mindre man lager selv med nøtter og frø. Kommer man ikke ut av bobla om at korn er sunt (det er ikke kun korn som er syndebukken) så er det hardere å holde seg friske fra livsstilssykdommer. Vi har tross alt hatt korn i kostholdet i kun 10K år, og er ikke genetisk tilpasset å bryte det ned. De ekstra kiloene på kroppen er en advarsel, de fleste vil over årene ha/få plager som sterke menstruasjonssmerter, halsbrann, sure oppstøt, kronisk hodepine, noen typer kreft, fibromyalgi, høyt blodtrykk, høyt kolesterol, beinskjørhet, ms, me osvosv om man er genetisk disponert, bare på grunn av kostholdet som vi tror er sunt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 27. januar #33 Del Skrevet 27. januar keto, lavkarbo, for livsstilendring. eneste som får meg til å ikke spise for mye er å spise fett og proteiner. ingen karbohydrater. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imposta Skrevet 27. januar #34 Del Skrevet 27. januar Hva med å begynne med små endringer i hverdagen og så øke etterhvert? Mange begynner for hardt på slankingen og det ender opp med at de ikke kan holde det gående over lenger tid. Du trenger jo ikke begynne med mer enn en eller to ting og så innføre mer. Noen av tingene kan være: 1. Drikke minimum 2 liter vann om dagen 2. Fokusere på å få i seg nok proteiner 3. Holde søtsakene kun til 1 gang i uken 4. Spise mer grønnsaker 5. Bytte ut fettrike produkter med mer kalorivennlige alternativer 6. Bevege seg mer (trene, gå tur osv alt etter hva man klarer) Det er mye man kan gjøre og fremdeles kose seg iblant. Her kjøpte jeg ismaskin og lager meg protein is om jeg er søtsugen. For mange er det kanskje lettere når man finner en erstatter som funker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #35 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette, men må være litt sulten for å gå ned i vekt!! Anonymkode: 61aba...029 Sprøyt fra ende til annen. Løsningen heter grønnsaker. I alle mulige varianter og mengder til hvert måltid. Går rundt stappmett etter hvert måltid. Anonymkode: 28326...4d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #36 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du er redd for å ikke være konstant mett gjennom dagen så skal det godt gjøres å gå ned. Anonymkode: f3482...98d Nei. Anonymkode: 28326...4d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eilis Skrevet 27. januar #37 Del Skrevet 27. januar Ænema skrev (10 minutter siden): keto, lavkarbo, for livsstilendring. eneste som får meg til å ikke spise for mye er å spise fett og proteiner. ingen karbohydrater. Jeg er også for keto og lavkarbo. Men det er sykt mye næringsstoffer som kommer med råvarer med karbohydrater. Vi trenger dette for at kroppene skal fungere som de skal, og holde oss friske gjennom livet. Nøtter, frø, bær, grønnsaker bør vi ha i kostholdet vårt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #38 Del Skrevet 27. januar Jeg spiser ikke etter middag, og jeg spiser ikke frokost. Spiser sen frokost/tidlig lunsj. Prøver å utsette første måltid om dagen så lenge som mulig. Jeg fyller også opp tallerkenen med grønnsaker. Spiser mer gulrot, brokkoli og slikt i stedet for mye ris. Det fyller opp magen med masse næring og begrenset energi. Spiser heller kokte byggryn enn ris. Har også en regel om at det ikke er lov til å spise i bilen. I tillegg prøver jeg å "omfavne" sultfølelsen, bli venn med den. Det er jo ikke farlig å bli litt sulten, spesielt ikke om man veier 25+ kg for mye (altså over BMI på 25). Dette er vanskelig når man har blitt opplært til at man ikke skal være sulten. Dette fungerer for meg. Dvs. at jeg har gått ned over 15kg. Anonymkode: c24a0...214 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 27. januar #39 Del Skrevet 27. januar (endret) Eilis skrev (12 minutter siden): Jeg er også for keto og lavkarbo. Men det er sykt mye næringsstoffer som kommer med råvarer med karbohydrater. Vi trenger dette for at kroppene skal fungere som de skal, og holde oss friske gjennom livet. Nøtter, frø, bær, grønnsaker bør vi ha i kostholdet vårt man spiser jo disse på lavkarbo og keto. man må bare holde seg til de med lavest karbohydrater. jeg spiser minimalt med karbohydrter men det er spesielt for meg. andre kan jo spise litt mer av disse. Endret 27. januar av Ænema Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #40 Del Skrevet 27. januar Eilis skrev (52 minutter siden): Du har mange kjappe karbohydrater og søtsug/sult-triggere. Frokost: rugfras og granola. Fulle av sukker/kjappe karbohydrater. Kroppen prioriterer å bruke dette energiet, som er lettere å bruke enn å bruke energien du allerede har lagret på kroppen, da går man naturlig nok ikke ned i vekt. I tillegg inneholder korn antibeitestoffer som hindrer opptak av næringsstoffer og trigger mikrobetennelser i kroppen. Gresk yoghurt inneholder en del sukker i form av laktose, og proteiner myse som insulinnivået. Banan, næringsfattig og mye sukker. Lunsj: Brødet er fullt av korn dvs kjappe karbohydrater og antibeitestoffer. Middag: pasta, kjappe karbohydrater, antibeitestoffer. Kveldsmat:yoghurt, igjen full av laktose og myse. Alle måltidene dine inneholder masse karbohydrater som kroppen alltid vil prøve å kvitte seg med og derfor bruker først, kroppen har ikke sjans i havet på å starte å bruke all energien du allerede har lagret på kroppen. Så har du ev all drikke du får i deg ila dagen, som juice, melk etc. Drikk vann. Her er årsaken til at mange ikke klarer å gå ned i vekt, man tror at man spiser sunt fordi det er melkeprodukter (syrnede melkeprodukter inneholder mindre laktose og myse, i tillegg får du i deg mer kalsium grunnet prosessen med syrning/fermitering) og korn i kostholdet. Så er det kanskje ikke helt slik helsedirektoratet sier det er Fokuser på rent kjøtt, masse grønnsaker (helst de som vokser over bakken når man prøver gå ned i vekt), nøtter, frø, bær i stedet for frukt. Rene produkter som ikke er ultraprossesert. Prøv det før du prøver piller, sprøyter etc. Ikke ufornuftig med periodisk fasting Granola er uten sukker. Brødet er grovt. Det er ikke farlig med karbo, men må være i sunne og begrensede mengder. Jeg går ned i vekt på dette kostholdet, jevnt og trutt. Har også overskudd og energi, progresjon på trening, er mett og føler meg vel. Anonymkode: 53116...738 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå