AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Del Skrevet 16 timer siden Jeg har i mange år forsøkt å gå ned i vekt, men problemet mitt er at jeg rett og slett spiser for mye og sliter med å begrense meg. Noen her som har noen tips til hvordan jeg kan klare å snu det en gang for alle slik at jeg endelig kan lykkes med å gå ned i vekt? Anonymkode: 1f10d...1e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden Det sitter i hodet, vi kan ikke knekke nøtta for deg. Anonymkode: 97637...100 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Del Skrevet 16 timer siden Følger denne! Har samme problem Anonymkode: ac086...0f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden Har slitt med det samme i 40 år. For et år siden anbefalte legen min å prøve slankesprøyte. Det har gitt meg et helt nytt liv. Anonymkode: 60541...df1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #5 Del Skrevet 16 timer siden Samme problem som deg. Det eneste som funker for meg er spisevindu. Starter ikke å spise før kl 11 og slutter kl 19. Da kan jeg spise meg mett til både lunsj og middag og likevel gå ned i vekt. Jeg klarer ikke vanlig kaloribegrensning med sparsomme måltider, da jeg spiser jeg meg heller mett to ganger daglig og blir blid og fornøyd og er sulten hver kveld. 😆 Anonymkode: 6d421...a79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #6 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har i mange år forsøkt å gå ned i vekt, men problemet mitt er at jeg rett og slett spiser for mye og sliter med å begrense meg. Noen her som har noen tips til hvordan jeg kan klare å snu det en gang for alle slik at jeg endelig kan lykkes med å gå ned i vekt? Anonymkode: 1f10d...1e3 Du må spørre deg selv ; hva er viktigst for deg? Mat eller å bli slank ? Lær deg å telle kalorier og lag deg sunn mat. Hvis man virkelig VIL noe så klarer man det. Det sitter i hodet . Anonymkode: 48d60...381 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Del Skrevet 16 timer siden Wegowy. Anonymkode: fe62f...117 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Del Skrevet 16 timer siden Jeg syns det hjalp å kjøpe et program med oppfølging der jeg måtte sende inn både vekt og mål hver uke, i 3 hele mnd! Det hjalp at det satt en å fulgte med på tallene og ga tilbakemelding om jeg ikke hadde nådd målet som var satt. Det koster litt, men i det lange løp så har jeg tjent veldig mye på helsegevinsten! Anonymkode: 71fdb...855 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #9 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg syns det hjalp å kjøpe et program med oppfølging der jeg måtte sende inn både vekt og mål hver uke, i 3 hele mnd! Det hjalp at det satt en å fulgte med på tallene og ga tilbakemelding om jeg ikke hadde nådd målet som var satt. Det koster litt, men i det lange løp så har jeg tjent veldig mye på helsegevinsten! Anonymkode: 71fdb...855 Hvilket program kjøpte du? Ser det er veldig mange forskjellige som tilbyr dette... Anonymkode: 1f10d...1e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #10 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Samme problem som deg. Det eneste som funker for meg er spisevindu. Starter ikke å spise før kl 11 og slutter kl 19. Da kan jeg spise meg mett til både lunsj og middag og likevel gå ned i vekt. Jeg klarer ikke vanlig kaloribegrensning med sparsomme måltider, da jeg spiser jeg meg heller mett to ganger daglig og blir blid og fornøyd og er sulten hver kveld. 😆 Anonymkode: 6d421...a79 Spiser du bare to måltider per dag? Holder du deg mett hele dagen? Anonymkode: 1f10d...1e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #11 Del Skrevet 16 timer siden For meg hjalp det å begynne å endre tanke- og handlingsmønster. Hvorfor spiser jeg for mye? Hvilke følelser har jeg knyttet opp mot mat og snacks? Hvilke følelser vil jeg unngå? Hva er konsekvensene med min adferd? osv. Kalorier og trening var bare en liten del av jobben. Jeg måtte begynne med hodet og mine strategier, adferd og handlinger. Gikk ned 30 kilo og har ikke gått opp noe. Er over 2 år siden jeg begynte Anonymkode: 72f01...192 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #12 Del Skrevet 16 timer siden Du må bare begynne, det er den eneste løsningen, start nå og ikke vent. Jeg startet 1. januar, teller kalorier med Lifesum og periodisk faste, har gått ned 3,5 kilo til nå. Hvis man skal slanke seg, må man tåle å være litt sulten, kloke ord fra Kaveh Rashidi! Anonymkode: 61aba...029 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #13 Del Skrevet 16 timer siden Hva har du prøvd på alle disse årene? Anonymkode: ad8bc...9a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #14 Del Skrevet 15 timer siden Jeg har endelig knekt koden og den sitter mellom ørene. Jeg har måttet endre mitt syn på mat og innse at det er ikke farlig å være sulten. Nå spiser jeg mindre porsjoner og holder meg til frokost, lunch, en frukt, middag og en lett kveldsmat. Har gått ned 14kg siden mai i fjor, det er omtrent samme resultat som de på Wegovy har. Anonymkode: f4da5...57e 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Spiser du bare to måltider per dag? Holder du deg mett hele dagen? Anonymkode: 1f10d...1e3 Er det et mål å være mett hele dagen? Nå sier jeg ikke at man skal gå rundt å kjenne at sulten gnager hele tiden, men det er mye mellom det og å være mett. Anonymkode: 45cd5...774 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har endelig knekt koden og den sitter mellom ørene. Jeg har måttet endre mitt syn på mat og innse at det er ikke farlig å være sulten. Nå spiser jeg mindre porsjoner og holder meg til frokost, lunch, en frukt, middag og en lett kveldsmat. Har gått ned 14kg siden mai i fjor, det er omtrent samme resultat som de på Wegovy har. Anonymkode: f4da5...57e Hæ , de på wegovy går jo ned mer enn 14 kg på nesten 9 mnd. Anonymkode: fa92a...331 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 39 minutter siden #17 Del Skrevet 39 minutter siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har i mange år forsøkt å gå ned i vekt, men problemet mitt er at jeg rett og slett spiser for mye og sliter med å begrense meg. Noen her som har noen tips til hvordan jeg kan klare å snu det en gang for alle slik at jeg endelig kan lykkes med å gå ned i vekt? Anonymkode: 1f10d...1e3 Hvilken motivasjon har du for vektnedgangen? Er det for helse? Er det for utseende? Er det for overskudd og energi? Er det for deg selv, for ektefelle, for barn? Jeg merket stor forskjell da motivasjonen min skiftet fra "jeg vil være slank" til "jeg vil ha god nok helse til å *sett inn mål* om 20 år". Da kunne jeg spørre meg selv "hva er viktigst: En ekstra porsjon middag, eller bedre helse?", og helsen vant 9 av 10 ganger. Anonymkode: 34bdc...0a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 minutter siden #18 Del Skrevet 9 minutter siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Spiser du bare to måltider per dag? Holder du deg mett hele dagen? Anonymkode: 1f10d...1e3 Hvis målet er å være mett hele dagen, så er det ikke rart at vektnedgang er vanskelig. Det er ikke farlig være litt sulten, og man er heller ikke nødvendigvis sulten selv om man ikke er mett. Hvis jeg spiser frokost tidlig, eller småspiser igjennom dagen, så blir jeg veldig fysen. Jeg er ikke sulten, jeg spiser mer enn nok. Men jeg blir fysen, og får også mer cravings. Og ender opp med å spise langt mer enn jeg trenger. Det er ikke uvanlig at man feiltolker fysen/cravings som sult... Anonymkode: 56216...8a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 minutter siden #19 Del Skrevet 4 minutter siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis målet er å være mett hele dagen, så er det ikke rart at vektnedgang er vanskelig. Det er ikke farlig være litt sulten, og man er heller ikke nødvendigvis sulten selv om man ikke er mett. Hvis jeg spiser frokost tidlig, eller småspiser igjennom dagen, så blir jeg veldig fysen. Jeg er ikke sulten, jeg spiser mer enn nok. Men jeg blir fysen, og får også mer cravings. Og ender opp med å spise langt mer enn jeg trenger. Det er ikke uvanlig at man feiltolker fysen/cravings som sult... Anonymkode: 56216...8a7 Dette, men må være litt sulten for å gå ned i vekt!! Anonymkode: 61aba...029 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå