AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Del Skrevet 17 timer siden Jeg trenger litt hjelp. Jeg skulle så gjerne ha fått fjernet en eggstokk etter at de fant noe grums. Det er snakk om en kikkhullsoperasjon på ca en time. Jeg har aldri operert noe, ikke engang vært innlagt på sykehus, og angsten har tatt helt over. Jeg har et kontrollbehov, så tanken på narkose er vanskelig. I tillegg sliter jeg med at jeg ikke "kan" prosessen, type rom, hvor er klærne og tingene mine, må jeg være helt naken, må jeg trilles ned, blir narkosen satt i samme rom som operasjonen, hvor stort er et kikkhull? Jeg er overvektig, kutter de greit gjennom fett og alt? Hva med kroppsfunksjoner, får man kateter? Kan man gjøre seg ut? Er det noen som har gjennomført slile operasjoner som kan guide meg igjennom steg for steg? Og er det noen som har en gladhistorie eller to på lager der operasjon gikk strålende? Jeg har geniun angst, så jeg håper dere kan være snill, og om du har lyst til å skrive "bare å gjøre" så kan du la være, det funker ikke for meg. Operasjonen er bare et par uker unna, så om jeg skal trekke meg vil jeg helst gjøre det fortest mulig så noen andre får tiden min. Anonymkode: e0802...5c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden Jeg har ikke vært gjennom det selv, men jeg er helt sikker på at legene og sykepleierne har møtt flere med samme angst som deg. Hvis du er ærlig om din frykt når du ankommer sykehuset, er jeg sikker på at de vil fortelle deg alt du ønsker å vite, og jeg tror også det er vanlig at de som ønsker det, får angstdempende/beroligende medisin. Du kan også kontakte avdelingen på forhånd og be om informasjon eller kanskje få en omvisning slik at du blir tryggere på hva som skal skje. Å droppe operasjon på grunn av angst, er kanskje ikke så lurt, i tilfelle det som skal fjernes kan gjøre deg alvorlig syk dersom det ikke fjernes. Anonymkode: 8e868...eca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg trenger litt hjelp. Jeg skulle så gjerne ha fått fjernet en eggstokk etter at de fant noe grums. Det er snakk om en kikkhullsoperasjon på ca en time. Jeg har aldri operert noe, ikke engang vært innlagt på sykehus, og angsten har tatt helt over. Jeg har et kontrollbehov, så tanken på narkose er vanskelig. I tillegg sliter jeg med at jeg ikke "kan" prosessen, type rom, hvor er klærne og tingene mine, må jeg være helt naken, må jeg trilles ned, blir narkosen satt i samme rom som operasjonen, hvor stort er et kikkhull? Jeg er overvektig, kutter de greit gjennom fett og alt? Hva med kroppsfunksjoner, får man kateter? Kan man gjøre seg ut? Er det noen som har gjennomført slile operasjoner som kan guide meg igjennom steg for steg? Og er det noen som har en gladhistorie eller to på lager der operasjon gikk strålende? Jeg har geniun angst, så jeg håper dere kan være snill, og om du har lyst til å skrive "bare å gjøre" så kan du la være, det funker ikke for meg. Operasjonen er bare et par uker unna, så om jeg skal trekke meg vil jeg helst gjøre det fortest mulig så noen andre får tiden min. Anonymkode: e0802...5c3 Dette kunne på en prikk vert meg som hadde skrive. Har pusha 50 og aldri ligge i narkose. Hadde en spontanabort før jeg fikk minstemann og ene legen skulle legge meg umiddelbart i narkose for utskraping, og jeg nektet på kniven. Fikk en avtale om å komme tilbake på lokalsykehuset etter noen dager, og møtte noen danske leger som sa at kroppen ordnet oftest opp selv, men vi skulle følge med. Den narkosen slapp jeg unne heldigvis. Jeg kan desverre ikke komme med andre tips enn å formidle din bekymring, og skrive ned alt du lurer på, og be om et møte med legen som skal operere deg, sånn at han kan trygge deg noe i forkant. Lykke til. Anonymkode: 536be...a3e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden Har vært under narkose flere ganger. Det er ikke noe å grue seg til eller være redd for! Du bare sovner brått og våkner opp etter alt er ferdig. Som om ingenting har skjedd. Anonymkode: 760fb...99e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #5 Del Skrevet 16 timer siden Nå kjenner jeg ikke til akkurat den operasjonen, men jeg liker heller ikke å miste kontrollen osv., men jeg elsker narkose 😅 Har vært i narkose så mange ganger og det er så behagelig å bare sovne og forsvinne helt. Jeg synes det var skummelt første gang, men det var ikke noe å være redd for. Anonymkode: 49436...196 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #6 Del Skrevet 16 timer siden Du får ha på deg pasientskjorte gjennom hele forløpet, men ikke bh da de må feste noen klistrelapper (elektroder) på overkroppen din for å monitorer hjertet ditt mens du sover. Du får narkose i samme rom som operasjonen skjer. Du får puste ren oksygen på maske i et par minutter, så sier de fra at nå setter de sovemiddelet slik at du sovner. Når du våkner så kommer du til å være veldig trøtt. Du blir bedt om å tisse før du tas inn til operasjonen, det er svært uvanlig å tisse på seg underveis i en narkose. Og om det skjer så kan jeg love deg at du er omgitt av svært profesjonelle fagfolk som har sett absolutt alt tusenvis av ganger før. Arret etter et snitt til kikkhull blir ca 1 cm bredt, og så blir snittet hvor de setter inn kameraet ca 3 cm bredt. Du får 3 eller 4 snitt til sammen. Alle sys igjen og du får bandasjelapper over. Du får dra hjem samme dag, men du får ikke kjøre bil selv. Anonymkode: 419e8...a46 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Del Skrevet 16 timer siden Har vært i narkose 2 ganger . Første gang 1980 (ulykke) og sist i 2022. I 22: Fine samtaler i forkant bla med Anestesilege. Husker han sa at det var noe heeelt annet enn i 1980. Var flere som kontrollerte hele tiden og om de ser noe med puls og pust el annet så gjør de tiltak. Så jeg tenker at spesielt i forhold til 1980.. - så vil jeg anbefale alle å gå i Narkose🤩🥰 Og takk til alle de flinke folka som jobber på norske sykehus❤️ Anonymkode: 3ea19...d5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Del Skrevet 16 timer siden Det med personlige eiendeler varierer fra sted til sted, men du får dem utlevert straks du har våknet. Ta av alt av smykker, neglelakk og sminke før du skal opereres. Og vær tydelig i forkant på at du er veldig nervøs og at du har et stort kontrollbehov, da tar personalet ekstra hensyn. Si hva du ønsker. Noen ønsker informasjon underveis mens alle ikke vil vite noenting. Alle er ulike. Anonymkode: 419e8...a46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #9 Del Skrevet 16 timer siden Husk at du fortsatt er sjef over egen kropp, så du har også noe å si på hvordan ting gjøres. Jeg jobber på sykehus og det er mye rutiner og prosedyrer som vi kan tilrettelegge og endre på for at pasientene skal ha det best mulig. Antagelig er det flermannsrom, både før og etter operasjon. Veldig vanlig at de har skap der hvor tingene dine oppbevares mens du er på operasjonssalen. Du er ikke helt naken! De har sykehusskjorter og sykehustruser og sokker som du tilbys. Ofte morgenkåpe og. Grunnen er bare at egne klær ikke kan bli med inn på operasjonsstuen. En gang jeg opererte armen så insisterte jeg på å ha bukse og da fikk jeg uniformsbukse som kirurgene bruker. Med så kort operasjon trenger du ikke kateter, jeg sa klart i fra at jeg ikke skulle ha det. Du har nok bare sedasjon og da puster du selv, men sover dypt og merker ingenting (du er "dopa"), og da klarer du også å holde deg under den tiden. Nå skal jeg bare nevne at siden du skal fjerne en eggstokk vet jeg ikke om det er noe spesielle hensyn rundt det, men det kan du spørre om, og være med å avgjøre selv. De klarer fint å operere overvektige ja, de gjør det hele tiden. Når du våkner har du ofte væske koblet til veneflonen. De setter veneflon på rommet, og narkosen settes i veneflonen på operasjonsstuen. Jeg anbefaler deg å være ærlig på angsten, jeg fikk beroligende i forkant fordi jeg var så redd. Det hjalp mye! Fikk også ha med mannen hele veien, inn på operasjonsstuen, helt til jeg sovnet. Så var han også der når jeg våknet, dette var helt vesentlig for meg og de tok hensyn til det. Men skriv ned alle spørsmål, man husker dårligere når man er redd. Og snakk med dem om det! Jeg ville sagt fra om det på forhånd, de tok veldig hensyn for min del og gjorde alt på mine premisser og med hensyn til hva jeg trengte for å gjennomføre. Da kan de beregne ekstra tid til deg. Lykke til. ❤️ Anonymkode: 99fd8...316 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #10 Del Skrevet 16 timer siden Jeg var ganske redd før jeg ble lagt i narkose, men det gikk veldig raskt fra de ba meg telle bakover fra 10 til jeg forsvant. Var veldig trøtt da jeg våknet. Sov i to dager etter det Anonymkode: 3d63a...1a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #11 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg trenger litt hjelp. Jeg skulle så gjerne ha fått fjernet en eggstokk etter at de fant noe grums. Det er snakk om en kikkhullsoperasjon på ca en time. Jeg har aldri operert noe, ikke engang vært innlagt på sykehus, og angsten har tatt helt over. Jeg har et kontrollbehov, så tanken på narkose er vanskelig. I tillegg sliter jeg med at jeg ikke "kan" prosessen, type rom, hvor er klærne og tingene mine, må jeg være helt naken, må jeg trilles ned, blir narkosen satt i samme rom som operasjonen, hvor stort er et kikkhull? Jeg er overvektig, kutter de greit gjennom fett og alt? Hva med kroppsfunksjoner, får man kateter? Kan man gjøre seg ut? Er det noen som har gjennomført slile operasjoner som kan guide meg igjennom steg for steg? Og er det noen som har en gladhistorie eller to på lager der operasjon gikk strålende? Jeg har geniun angst, så jeg håper dere kan være snill, og om du har lyst til å skrive "bare å gjøre" så kan du la være, det funker ikke for meg. Operasjonen er bare et par uker unna, så om jeg skal trekke meg vil jeg helst gjøre det fortest mulig så noen andre får tiden min. Anonymkode: e0802...5c3 Samme her. Hadde veldig angst for min operasjon. Tok den på Ullevål i august. Fjernet en eggstokk og eggleder. Når jeg møtte opp ble jeg møtt av en sykepleier som fortalte ALT om hva som skulle skje. Etter møte med henne fikk jeg tildelt seng og rom, utdelt barbermaskin (til håret der nede) og skjorte og truser. Jeg måtte barbere håret og vaske navelen før de tok meg på operasjon. Så kom operasjonsleder og tok en prat. Etter 5-10 min venting gikk jeg ned med sykepleier til operasjonsrommet og når jeg kom inn der så gikk alt veldig fort. Når jeg lå riktig i stolen så kom anestesilege og da hadde jeg utrolig angst og så fra til han. Han satte umiddelbart beroligende på meg og jeg sovnet etter et par minutter. Husker ikke noe annet fra det rommet. Så våknet jeg opp på oppvåkningen med kateter. Når de så at jeg hadde det bra så ble jeg trillet opp til rommet mitt. Jeg ville ha ut kateteret med en gang men sykepleier ville se at jeg klarte å komme meg på do på egen maskin først. Så ble den tatt ut. Alle smerter blir behandlet og det er viktig å være i bevegelse. Jeg måtte bli over natten fordi jeg hadde dårlig oksygen. Dagen etter fikk jeg opp oksygenet og jeg ble sendt hjem. Sykepleierne tok være på tingene mine mens jeg var på operasjon. Jeg hadde 40 i BMI ved operasjon og det gikk fint. Det var litt vanskelig å orientere seg så legen etterpå men operasjonen hadde gått fint. 4 hull, sydd igjen og plasteret på. I ettertid tenker jeg at det var tullete å ha sånn angst/nervositet jeg hadde, fordi alt gikk så bra det kunne. Og narkosen var det deiligste jeg har vært med ovn i hele mitt liv tror. Aldri «sovet» så godt 🤣 Anonymkode: e5403...5af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #12 Del Skrevet 15 timer siden Jeg har vært kikhullsoperert for å fjerne en eggleder etter svangerskap utenfor livmor. Jeg har tre små arr hvor det største er rundt 2cm i lengde og mindre er 1,2 cm ca. Nå fire år etter kan de nesten ikke sees. Mine er på siden rett før hoftebenet på hver side og ett i navlen. Har også noen kilo til overs og det var ingen problem. Jeg har vært i narkose flere ganger (fem mener jeg) og har alltid blitt trillet våken inn på operasjonssalen, hilst overfladisk på sykepleier(e), anestesisykepleier og kirurg før anestesisykepleier gir meg narkose. Har ikke hatt kateter noen av gangene selvom ene operasjonen varte mer enn 7 timer. Har heller aldri «gjort meg ut» såvidt jeg har merket noe til, men går selvsagt en tur på toalettet rett før trilleturen ned. operasjonen med kikkhull er for meg den beste operasjonserfaringen min. Små sår å stelle, kan reise raskt hjem og kroppen fungerte som normalt kjapt og greit. Lykke til. Det går nok overraskende greit skal du se. ☺️ Anonymkode: f5b83...c8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #13 Del Skrevet 15 timer siden Jeg er kraftig overvektig, og er blitt operert med kikhull i magen (som er det tykkeste på meg), hørte ikke noe om at det hadde vært noe problem. Jeg har også angst og er livredd sykehus. Men akkurat narkose digger jeg, den dypeste angstfrie søvnen jeg har hatt. Fikk beroligende på rommet, før jeg ble trillet ned på operasjonsavdelingen. Tror det var standard, for jeg hadde ikke sagt noe om angsten min. Fikk også beroligende både på oppvåkningen og på sengepost etterpå, for jeg følte på angst etter operasjonen. Fikk inntrykk av at å dele ut beroligende var ganske vanlig, følte ikke at noen syns jeg var rar når jeg sa at jeg hadde angst. Anonymkode: cb94a...cd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #14 Del Skrevet 15 timer siden Da jeg var ekstremt overvektig ble jeg operert med kikhull, det var ikke noe problem. 1 times operasjon. Dette var privat. Jeg hadde på meg sykehusskjorte og sykehusbukse. Snakket med anestilegen før jeg ble tatt inn på operasjonsrommet. Jeg gikk sammen med kirurgen til operasjonsrommet. Sykepleier snakket med meg hele tiden før narkose, alle hilste på meg og småpratet. Sykepleier forklarte også alt hun gjorde til meg og hvorfor. Fikk narkose, og sovnet. Våknet på sengeposten, ble godt tatt vare på sykepleier der da jeg våknet. Fikk litt drikke og smertestillende. Jeg var veldig trøtt (jeg blir ekstremt trøtt av narkose) så jeg sov av/på. Etter 1-2 timer ble jeg trillet til rommet mitt. Sårene grodde helt fint, og jeg hadde lite smerter - men hadde ikke samme operasjon som du evt. skal ha. Har i dag 5 små arr men de blekner mer og mer. Det var som å teleportere frem i tid, det er alltid litt skummelt men jeg ble tatt veldig godt vare på og det hjalp masse. Anonymkode: e1b93...f65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #15 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Husk at du fortsatt er sjef over egen kropp, så du har også noe å si på hvordan ting gjøres. Jeg jobber på sykehus og det er mye rutiner og prosedyrer som vi kan tilrettelegge og endre på for at pasientene skal ha det best mulig. Antagelig er det flermannsrom, både før og etter operasjon. Veldig vanlig at de har skap der hvor tingene dine oppbevares mens du er på operasjonssalen. Du er ikke helt naken! De har sykehusskjorter og sykehustruser og sokker som du tilbys. Ofte morgenkåpe og. Grunnen er bare at egne klær ikke kan bli med inn på operasjonsstuen. En gang jeg opererte armen så insisterte jeg på å ha bukse og da fikk jeg uniformsbukse som kirurgene bruker. Med så kort operasjon trenger du ikke kateter, jeg sa klart i fra at jeg ikke skulle ha det. Du har nok bare sedasjon og da puster du selv, men sover dypt og merker ingenting (du er "dopa"), og da klarer du også å holde deg under den tiden. Nå skal jeg bare nevne at siden du skal fjerne en eggstokk vet jeg ikke om det er noe spesielle hensyn rundt det, men det kan du spørre om, og være med å avgjøre selv. De klarer fint å operere overvektige ja, de gjør det hele tiden. Når du våkner har du ofte væske koblet til veneflonen. De setter veneflon på rommet, og narkosen settes i veneflonen på operasjonsstuen. Jeg anbefaler deg å være ærlig på angsten, jeg fikk beroligende i forkant fordi jeg var så redd. Det hjalp mye! Fikk også ha med mannen hele veien, inn på operasjonsstuen, helt til jeg sovnet. Så var han også der når jeg våknet, dette var helt vesentlig for meg og de tok hensyn til det. Men skriv ned alle spørsmål, man husker dårligere når man er redd. Og snakk med dem om det! Jeg ville sagt fra om det på forhånd, de tok veldig hensyn for min del og gjorde alt på mine premisser og med hensyn til hva jeg trengte for å gjennomføre. Da kan de beregne ekstra tid til deg. Lykke til. ❤️ Anonymkode: 99fd8...316 Man blir ikke sedert ved fjerning av eggstokk. Man blir lagt i narkose, slutter å puste og blir intubert. Voksne pleier ikke ha med seg noen inn. Til HI: du kommer inn, får satt på blodtrykksmansjett, EKG elektroder, pulsoxymeter og får venflon. Puster oxygen på maske. Så sovner du raskt og våkner når det er over. Noen reiser hjem etter en time, andre etter mange timer. Har jobbet på operasjonsstue i 17 år. Har aldri opplevd at noen har tisset på seg. De legger ofte inn kateter på gyn etter du har sovnet og fjerner det før du våkner. Dette for at blære skal holde seg helt tom og ikke bli i veien. Masse lykke til. Anonymkode: 17f1a...1c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #16 Del Skrevet 12 timer siden Tusen takk alle dere som har svart! Jeg setter umåtelig stor pris på det ❤️ Jeg skal lese svarene på nytt og svare dere i morgen, det ble litt for mye å håndtere i dag, det tok på bare det å skrive innlegget. Men, jeg kjenner i alle fall at jeg har lyst til å klare å gjennomføre operasjonen, en liten seier bare det. Anonymkode: e0802...5c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #17 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tusen takk alle dere som har svart! Jeg setter umåtelig stor pris på det ❤️ Jeg skal lese svarene på nytt og svare dere i morgen, det ble litt for mye å håndtere i dag, det tok på bare det å skrive innlegget. Men, jeg kjenner i alle fall at jeg har lyst til å klare å gjennomføre operasjonen, en liten seier bare det. Anonymkode: e0802...5c3 Masse lykke til til deg, håper det ordner seg. Jeg har ikke vært igjennom det selv, men kjenner meg igjen i redsel for det. Har du noen som kan følge deg og være din støtte? Det vil sikkert og hjelpe deg mye 😊 Anonymkode: 72bb2...5cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #18 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg trenger litt hjelp. Jeg skulle så gjerne ha fått fjernet en eggstokk etter at de fant noe grums. Det er snakk om en kikkhullsoperasjon på ca en time. Jeg har aldri operert noe, ikke engang vært innlagt på sykehus, og angsten har tatt helt over. Jeg har et kontrollbehov, så tanken på narkose er vanskelig. I tillegg sliter jeg med at jeg ikke "kan" prosessen, type rom, hvor er klærne og tingene mine, må jeg være helt naken, må jeg trilles ned, blir narkosen satt i samme rom som operasjonen, hvor stort er et kikkhull? Jeg er overvektig, kutter de greit gjennom fett og alt? Hva med kroppsfunksjoner, får man kateter? Kan man gjøre seg ut? Er det noen som har gjennomført slile operasjoner som kan guide meg igjennom steg for steg? Og er det noen som har en gladhistorie eller to på lager der operasjon gikk strålende? Jeg har geniun angst, så jeg håper dere kan være snill, og om du har lyst til å skrive "bare å gjøre" så kan du la være, det funker ikke for meg. Operasjonen er bare et par uker unna, så om jeg skal trekke meg vil jeg helst gjøre det fortest mulig så noen andre får tiden min. Anonymkode: e0802...5c3 Jeg er selv sykepleier og har operert i nesen og i endetarmen. God opplevelse begge ganger og man blir ledet gjennom fra A til Å. Jeg har forøvrig også en dermoid cyste på ve eggstokk (3x5 cm, større enn eggstokken) som jeg må operere bort men akkurat nå er jeg gravid så den må vente inntil videre. Det jeg har gjort begge gangene er å møte opp så har jeg fått navnebånd og pysj, de tar i mot eiendelene dine og de merkes med navn og låses inn. Narkosen får man på operasjonsstuen rett før inngrepet. Jeg husker ingenting fra det husker bare at de presenterer seg med navn og at jeg har fått pvk og det neste jeg husker er at jeg våkner. Det gjelder for begge gangene jeg har vært ‘under kniven’. Kikkehull er som regel ikke store; gjerne en cm eller to også varierer det hvor mange hull de behøver. Man tisser før opr og dersom det er en rask prosedyre vil det ikke være behov for kateterisering men dersom det tar tid så hender det at de SIKer. Alt de gjør dokumenteres og operasjonsbeskrivelsen kan man gå inn på helsenorge og lese. Jeg har ingen dårlige erfaringer med helsevesenet som pasient og hvis man er urolig eller lurer på noe så er min største anbefaling å gi beskjed og spørre de som har deg som pasient. Fra splperspektivet er det mye enklere å ta hensyn til det du synes er vanskelig om du forteller oss det på forhånd for det er ikke alltid like lett å tolke også reagerer personer veldig ulikt på ulike situasjoner. Lykke til! Anonymkode: 42752...f2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden Jeg var livredd før jeg skulle i narkose for straks tre år siden. Det var første gang for meg, i en alder av godt over 40. Jeg var ikke sånn "panisk hylgråt-livredd", men kvalm, tenkte det kom til å bli komplikasjoner, redd for å dø, visste ikke hva jeg gikk til (det var vel mye av det siden jeg ikke hadde gjort det før). Dette var også for noe i underlivet, så jeg skulle ligge der med beina i holdere og ikke ha kontroll i det hele tatt (men det var selve narkosen jeg var mest redd for). Men vet du.... Det gikk faktisk helt fint. Da jeg først kom dit, så tenkte jeg "det får gå som det går", og alle var snille og greie, ikke var jeg kvalm etterpå engang, og alt gikk så fint. Men fortell om det du er redd for på forhånd! Alltid enklere for dem å tilrettelegge hvis de vet! (Jeg sa ingenting, sa bare at jeg ikke hadde hatt narkose før, så jeg var litt skeptisk til det). Men min erfaring er at det går fint uansett, de er omsorgsfulle og fine folk! Anonymkode: c8ae2...2f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå