AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Del Skrevet 17 timer siden Jeg har en venn som har tatt master i utlandet, i et land i sentraleuropa. Han har bodd der i fem år, men har etter eget utsagt ikke lært mer av språket enn å kunne kjøpe et brød i butikken. Er innom duolingo, men har ikke lært nok til å bruke det i praksis selv om han forstår noe av det som står skrevet på skilt og instruksjoner. Er det virkelig mulig å bo så lenge i et annet land uten å lære språket flytende? Når det skal sies, er studiet på engelsk og han omgås andre expats og andre internasjonale studenter. Han har lite å gjøre med lokalbefolkningen og de er kjent for ha meget god engelskkunnskaper i det landet, men jeg hadde likevel trodd at man i løpet av så lang tid, lærer språket i landet man bor i? Anonymkode: 750f1...728 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #2 Del Skrevet 17 timer siden Ikke hvis det er et helt ukjent språk, f eks et slavisk språk. Utenlandske studenter omgås ikke de lokale nok til å plukk6opp noe særlig mer en det mest nødvendige. Jeg har selv studert i Polen og lærte veldig lite polsk. Anonymkode: 6037a...6e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke hvis det er et helt ukjent språk, f eks et slavisk språk. Utenlandske studenter omgås ikke de lokale nok til å plukk6opp noe særlig mer en det mest nødvendige. Jeg har selv studert i Polen og lærte veldig lite polsk. Anonymkode: 6037a...6e9 Det er samme språkgruppe, tenk Benelux/Tyskland. Ønsker ikke å være mer spesifikk pga det kan bli gjenkjennelig Anonymkode: 750f1...728 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden Kjenner noen som studerte for å bli lege i Latvia, du har ikke så mye tid utenom studiene siden de allerede er så krevende. Men vi har jo nok av nye landsmenn som har bodd i Norge i ti år uten å ha lært seg mer norsk enn at de kan kjøpe brød i butikken. Anonymkode: b8bf3...daa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå