AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Del Skrevet 17 timer siden Nå har jeg vært medlem på Møteplassen i et års tid, og brukt kontoen litt av og på. Nå har jeg vært på noen måneder, og jeg må si jeg er (faktisk) overrasket over strategiene en del menn velger i jakten på dame. For eksempel måtte jeg til slutt blokkere en person fordi det kom stadige meldinger (som jeg først besvarte med takk, men jeg er ikke interessert), hvor det sto noe ala Jeg kan komme til deg i dag og jeg elsker deg osv, jeg har jo ikke møtt dette mennesket engang?? Det ble også veldig mange meldinger etter hvert, så jeg orket ikke. Egentlig synes jeg det var litt skremmende til slutt. Mange gidder heller ikke legge inn et minimum av innsats på profilene sine, slik at når de sender melding så aner man jo ikke noe om dem. Hva er da vitsen? Andre igjen, bruker hele profilteksten til å legge ut om hvor sårende og slemt det er at ingen vil snakke med dem, og at de ikke begriper hvorfor. Så er det selvfølgelig unntak fra disse, folk som både har skrevet noe skikkelig på profilen sin, lagt inn fine bilder og som aksepterer et nei. Hittil har jeg vært på én date, med en helt normal og hyggelig fyr. Jeg bare forstår ikke mekanismene som slår inn når folk velger å melde seg inn på et sånt sted, for deretter legge inn null innsats eller ikke ta nei for et nei. Man må jo tro at det ligger et grunnleggende ønske i bunn om å treffe noen, enten varig eller casual. Men hvorfor ikke gjøre LITT research på hva en datingprofil burde inneholde, og hvordan det er ok å te seg, hvis man faktisk har håp om å oppnå noe? Eller tar jeg fullstendig feil, og disse gutta får masse napp hos andre? Hvis det er noen sosialantropologer der ute som har svar, eller andre som har teorier, så kjør på:) PS: Til dere menn her inne: Er det sånn fra "den andre siden" også? Anonymkode: 0f8f2...4d6 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #2 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå har jeg vært medlem på Møteplassen i et års tid, og brukt kontoen litt av og på. Nå har jeg vært på noen måneder, og jeg må si jeg er (faktisk) overrasket over strategiene en del menn velger i jakten på dame. For eksempel måtte jeg til slutt blokkere en person fordi det kom stadige meldinger (som jeg først besvarte med takk, men jeg er ikke interessert), hvor det sto noe ala Jeg kan komme til deg i dag og jeg elsker deg osv, jeg har jo ikke møtt dette mennesket engang?? Det ble også veldig mange meldinger etter hvert, så jeg orket ikke. Egentlig synes jeg det var litt skremmende til slutt. Mange gidder heller ikke legge inn et minimum av innsats på profilene sine, slik at når de sender melding så aner man jo ikke noe om dem. Hva er da vitsen? Andre igjen, bruker hele profilteksten til å legge ut om hvor sårende og slemt det er at ingen vil snakke med dem, og at de ikke begriper hvorfor. Så er det selvfølgelig unntak fra disse, folk som både har skrevet noe skikkelig på profilen sin, lagt inn fine bilder og som aksepterer et nei. Hittil har jeg vært på én date, med en helt normal og hyggelig fyr. Jeg bare forstår ikke mekanismene som slår inn når folk velger å melde seg inn på et sånt sted, for deretter legge inn null innsats eller ikke ta nei for et nei. Man må jo tro at det ligger et grunnleggende ønske i bunn om å treffe noen, enten varig eller casual. Men hvorfor ikke gjøre LITT research på hva en datingprofil burde inneholde, og hvordan det er ok å te seg, hvis man faktisk har håp om å oppnå noe? Eller tar jeg fullstendig feil, og disse gutta får masse napp hos andre? Hvis det er noen sosialantropologer der ute som har svar, eller andre som har teorier, så kjør på:) PS: Til dere menn her inne: Er det sånn fra "den andre siden" også? Anonymkode: 0f8f2...4d6 Nederste spørsmål gjelder forsåvidt også til til kvinner som leter etter kvinner:) PS2: Jeg er i 40-åra, og tilfellene jeg refererer til er menn i samme alder eller noe eldre. Anonymkode: 0f8f2...4d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis det er noen sosialantropologer der ute som har svar, eller andre som har teorier, så kjør på:) PS: Til dere menn her inne: Er det sånn fra "den andre siden" også? Jeg er ikke antropolog, men jeg synes jo det er rart med sånne innlegg som ditt. Datingapper og nettsteder, er en dyrehage, og det har vært påpekt i årevis. Du må bare forholde deg til det. Dater du organisk, så treffer du raringer da òg, men det blir ikke så konsentrert. Jeg hadde min periode på andre siden, med Møteplassen, Match, FB, og Tinder. Kvinner er stort sett bedre med profilene, men det er noen unntak. Det største problemet var egentlig at så mange bare samler på oppmerksomhet, og noen å chatte litt med. Anonymkode: fcc54...dc9 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #4 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dater du organisk, så treffer du raringer da òg, men det blir ikke så konsentrert. Hva legger du i å date organisk egentlig? Vi lever i 2025 så jeg vet ikke hvor organisk det er å møte blikket til noen på matbutikken lengre...... Anonymkode: ad5e5...6b4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #5 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er ikke antropolog, men jeg synes jo det er rart med sånne innlegg som ditt. Datingapper og nettsteder, er en dyrehage, og det har vært påpekt i årevis. Du må bare forholde deg til det. Dater du organisk, så treffer du raringer da òg, men det blir ikke så konsentrert. Jeg hadde min periode på andre siden, med Møteplassen, Match, FB, og Tinder. Kvinner er stort sett bedre med profilene, men det er noen unntak. Det største problemet var egentlig at så mange bare samler på oppmerksomhet, og noen å chatte litt med. Anonymkode: fcc54...dc9 Absolutt, jeg forholder meg jo til det, og navigerer så godt jeg kan. Likevel tillater jeg meg å undre litt, kanskje nettopp fordi disse sidene har vært en dyrehage i så mange år. Nå som nettdating har blitt mer stuereint enn det var før, da Tinder bare var et kjøttmarked, hadde jeg faktisk trodd at flertallet brukte stedene litt mer seriøst også. Jeg kjenner flere par som har funnet hverandre via disse stedene, og som lever i lange god gode forhold. Så det er jo ikke umulig, men kontrasten til disse parene og det jeg foreløpig ser en del av av, er stor. Så kanskje det er noe gærent med meg, da 😛 Ingen er for alle, og det lever jeg jo fint med TS Anonymkode: 0f8f2...4d6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #6 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hva legger du i å date organisk egentlig? Vi lever i 2025 så jeg vet ikke hvor organisk det er å møte blikket til noen på matbutikken lengre...... Anonymkode: ad5e5...6b4 Det er fremdeles vanlig å møte folk gjennom vennekrets, jobb, organisasjonsliv, kulturliv ,og å komme i prat med tilfeldige. Ikke mange ukene siden jeg ble forsøkt sjekket opp på toget, av kvinne 45+. Jeg hadde sagt ja til invitasjonen, hvis jeg ikke hadde hatt kjæreste. Matbutikken er helt innafor, og det er helt koko at noen tror at kommersielle apper har enerett på datinglivet vårt. Anonymkode: fcc54...dc9 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det er fremdeles vanlig å møte folk gjennom vennekrets, jobb, organisasjonsliv, kulturliv ,og å komme i prat med tilfeldige. Ikke mange ukene siden jeg ble forsøkt sjekket opp på toget, av kvinne 45+. Jeg hadde sagt ja til invitasjonen, hvis jeg ikke hadde hatt kjæreste. Matbutikken er helt innafor, og det er helt koko at noen tror at kommersielle apper har enerett på datinglivet vårt. Anonymkode: fcc54...dc9 Men det er jo helt unaturlig å gå bort til folk på butikken der de står og slenger grønnsaker oppi kurva si? Jeg har aldri truffet noen mann noe annet sted enn internett, som jeg har gitt opp nå, og synes det virker helt håpløst. Treffer jo menn innimellom, men de er opptatt eller i feil aldersgruppe. Anonymkode: 8ddf3...00b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 16 timer siden #8 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva legger du i å date organisk egentlig? Vi lever i 2025 så jeg vet ikke hvor organisk det er å møte blikket til noen på matbutikken lengre...... Anonymkode: ad5e5...6b4 De fleste jevnaldrende parene jeg kjenner som har blitt sammen de siste ti årene, har møttes via venner, skole, jobb eller på byen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #9 Del Skrevet 16 timer siden Makavelli skrev (14 minutter siden): De fleste jevnaldrende parene jeg kjenner som har blitt sammen de siste ti årene, har møttes via venner, skole, jobb eller på byen. Er det litt yngre folk? Jeg har møtt alle venners venner og de er opptatt, alle på jobb er opptatt og jeg går ikke skole. Har heller ikke inntrykk av at folk i min alder er på jakt på byen. Er 40. Anonymkode: 8ddf3...00b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #10 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå har jeg vært medlem på Møteplassen i et års tid, og brukt kontoen litt av og på. Nå har jeg vært på noen måneder, og jeg må si jeg er (faktisk) overrasket over strategiene en del menn velger i jakten på dame. For eksempel måtte jeg til slutt blokkere en person fordi det kom stadige meldinger (som jeg først besvarte med takk, men jeg er ikke interessert), hvor det sto noe ala Jeg kan komme til deg i dag og jeg elsker deg osv, jeg har jo ikke møtt dette mennesket engang?? Det ble også veldig mange meldinger etter hvert, så jeg orket ikke. Egentlig synes jeg det var litt skremmende til slutt. Mange gidder heller ikke legge inn et minimum av innsats på profilene sine, slik at når de sender melding så aner man jo ikke noe om dem. Hva er da vitsen? Andre igjen, bruker hele profilteksten til å legge ut om hvor sårende og slemt det er at ingen vil snakke med dem, og at de ikke begriper hvorfor. Så er det selvfølgelig unntak fra disse, folk som både har skrevet noe skikkelig på profilen sin, lagt inn fine bilder og som aksepterer et nei. Hittil har jeg vært på én date, med en helt normal og hyggelig fyr. Jeg bare forstår ikke mekanismene som slår inn når folk velger å melde seg inn på et sånt sted, for deretter legge inn null innsats eller ikke ta nei for et nei. Man må jo tro at det ligger et grunnleggende ønske i bunn om å treffe noen, enten varig eller casual. Men hvorfor ikke gjøre LITT research på hva en datingprofil burde inneholde, og hvordan det er ok å te seg, hvis man faktisk har håp om å oppnå noe? Eller tar jeg fullstendig feil, og disse gutta får masse napp hos andre? Hvis det er noen sosialantropologer der ute som har svar, eller andre som har teorier, så kjør på:) PS: Til dere menn her inne: Er det sånn fra "den andre siden" også? Anonymkode: 0f8f2...4d6 Tja, jeg kan si det sånn som jeg har opplevd det. Det er en stor andel av damene som ikke legger noe innsats i profiltekst, mange har ingen profiltekst. en del, kanskje 5 -10% har ikke profil bilder. Damer sender deg aldri melding først, ytterst sjelden og mange svarer utrolig kort. Det er mange som ga opp å bruke dating sider og apper her på grunn av at det er veldig skjev kjønnsbalanse, så utrolig få damer at de fleste av menn nesten ikke får noe kontakt. Så jeg tror at mange er blitt desperate og blir deprimert av å ha prøvd veldig lenge. Så de prøver mye som ikke er så smart. tallene for tinder for eksempel er 80% menn 20 % damer. Så med 4 menn per dame så blir det mye depresjon, usynlighet og desperasjon. Anonymkode: 7395b...ea8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #11 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Tja, jeg kan si det sånn som jeg har opplevd det. Det er en stor andel av damene som ikke legger noe innsats i profiltekst, mange har ingen profiltekst. en del, kanskje 5 -10% har ikke profil bilder. Damer sender deg aldri melding først, ytterst sjelden og mange svarer utrolig kort. Det er mange som ga opp å bruke dating sider og apper her på grunn av at det er veldig skjev kjønnsbalanse, så utrolig få damer at de fleste av menn nesten ikke får noe kontakt. Så jeg tror at mange er blitt desperate og blir deprimert av å ha prøvd veldig lenge. Så de prøver mye som ikke er så smart. tallene for tinder for eksempel er 80% menn 20 % damer. Så med 4 menn per dame så blir det mye depresjon, usynlighet og desperasjon. Anonymkode: 7395b...ea8 Dette er jo bare tull. På Møteplassen er det jo minst like mange kvinner som menn, og det er jo mange kvinner på Tinder og på andre apper også. Dessuten er jo alderen viktig, det du beskriver kanskje passer bedre for de yngre? For oss godt voksne er det hvertfall ikke sånn. Det er et mysterium med disse appene synes jeg at så mange finner noen der, og vi andre finner ingen. Jeg har gitt opp datingapper etter flere år på mange apper, men nå gidder jeg ikke mer. Jeg er kvinne, så det er jo et bevis på at det du påstår ikke stemmer. Jeg kjenner mange andre kvinner også som ikke klarer å finne noen på dating apper. Ja, du finner mange som vil griseprate eller ha et engangsopplegg. Men det er jo helt uinteressant for alle oss som er ute etter et fast forhold. Anonymkode: e2867...f1f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #12 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette er jo bare tull. På Møteplassen er det jo minst like mange kvinner som menn, og det er jo mange kvinner på Tinder og på andre apper også. Dessuten er jo alderen viktig, det du beskriver kanskje passer bedre for de yngre? For oss godt voksne er det hvertfall ikke sånn. Det er et mysterium med disse appene synes jeg at så mange finner noen der, og vi andre finner ingen. Jeg har gitt opp datingapper etter flere år på mange apper, men nå gidder jeg ikke mer. Jeg er kvinne, så det er jo et bevis på at det du påstår ikke stemmer. Jeg kjenner mange andre kvinner også som ikke klarer å finne noen på dating apper. Ja, du finner mange som vil griseprate eller ha et engangsopplegg. Men det er jo helt uinteressant for alle oss som er ute etter et fast forhold. Anonymkode: e2867...f1f Jeg vet at det er et stort problem med mange menn som ikke ønsker forhold med å ligge på disse appene og sidene. Jeg forstår at dere ikke er ute etter dette og det var ikke jeg heller. Jeg fant ut at utenlandske damer var mye mer åpne og tokk mye mer kontakt, kunne faktisk få til samtaler og de var veldig åpne. Så fant meg ei og er sammen idag. Men uansett så er det en stor kjønnsubalanse, kanskje ikke på alle dating sider. Men ingen kan si noe på at det er enorme forskjeller i likes og hvor lett man får til en samtale og dates basert på kjønn. Anonymkode: 7395b...ea8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 13 timer siden #13 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det litt yngre folk? Jeg har møtt alle venners venner og de er opptatt, alle på jobb er opptatt og jeg går ikke skole. Har heller ikke inntrykk av at folk i min alder er på jakt på byen. Er 40. Anonymkode: 8ddf3...00b Vel, jeg er bare 5 år yngre enn deg😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #14 Del Skrevet 13 timer siden Møteplassen, Tinder og hva det nå heter. Jeg kommuniserer ikke med fremmede menn på nettet eller avtaler å treffe noen. Ta det for hva det er. Anonymkode: 95a7a...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #15 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): tallene for tinder for eksempel er 80% menn 20 % damer. Spar meg, for eksempel. Du sitter ikke på tall for Norge, og fordelt på aldersgrupper. Anonymkode: fcc54...dc9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #16 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men det er jo helt unaturlig å gå bort til folk på butikken der de står og slenger grønnsaker oppi kurva si? Når ble det unaturlig å snakke til andre levende mennesker? For bare 30 år siden, var det de aller særeste nerdene som fant hverandre via chattetjenester på nettet. Det var "unaturlig" det. Anonymkode: fcc54...dc9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #17 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det litt yngre folk? Jeg har møtt alle venners venner og de er opptatt, alle på jobb er opptatt og jeg går ikke skole. Har heller ikke inntrykk av at folk i min alder er på jakt på byen. Er 40. Anonymkode: 8ddf3...00b Ikke inntrykk av at folk på din alder er på jakt på byen? Hele utelivet består jo nesten utelukkende av folk i 40 og 50 årene på sjekkern. Når det gjelder sjekketeknikker og om det virker å være direkte og ufin så har jeg en kompis som bruker strategien å spørre vilt fremmede kvinner "skal vi pule?" Han får jo klart nei av 95% men det blir alltid noe på han siden han med den metoden rekker over såpass mange på en kveld. Det skal sies at han ikke finnes kresen. Anonymkode: eb4f5...758 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #18 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Når ble det unaturlig å snakke til andre levende mennesker? For bare 30 år siden, var det de aller særeste nerdene som fant hverandre via chattetjenester på nettet. Det var "unaturlig" det. Anonymkode: fcc54...dc9 Nå er det settingen jeg tenker på, ikke det å prate med andre. Hvor mange er det som går bort til et fremmed menneske som bare skal handle og komme seg hjem, og starter en samtale? Anonymkode: 8ddf3...00b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #19 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke inntrykk av at folk på din alder er på jakt på byen? Hele utelivet består jo nesten utelukkende av folk i 40 og 50 årene på sjekkern. Når det gjelder sjekketeknikker og om det virker å være direkte og ufin så har jeg en kompis som bruker strategien å spørre vilt fremmede kvinner "skal vi pule?" Han får jo klart nei av 95% men det blir alltid noe på han siden han med den metoden rekker over såpass mange på en kveld. Det skal sies at han ikke finnes kresen. Anonymkode: eb4f5...758 Er vel meg det er noe feil med da, aldri vært i nærheten av å bli sjekka opp på byen 😅 Smiler til andre og er generelt blid og imøtekommende, men alle på byen holder seg til "sin" gjeng, og kommer aldri i prat med noen. Prøver jeg å innlede en samtale, så stikker de. Anonymkode: 8ddf3...00b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nå er det settingen jeg tenker på, ikke det å prate med andre. Hvor mange er det som går bort til et fremmed menneske som bare skal handle og komme seg hjem, og starter en samtale? Anonymkode: 8ddf3...00b Ja, dette er bare et fenomen jeg har sett på KG. Har ALDRI noensinne sett at vilt fremmede mennesker har sjekket hverandre opp på butikken, og lurer på hvor mange ganger jeg har vært i matbutikker gjennom årene. Alle er opptatt med å fylle handlevognene med varer, og å komme seg raskest mulig hjem. Hvis man skal treffe andre på "den måten" handler det om å dra ut på byen, delta på trening/fritidsaktiviteter, møte noen gjennom venner eller kolleger, bli kjent i nabolaget osv. Tror også det er lurt å ha en viss peiling på hvem personen er, det kan fort oppstå en ubehagelig situasjon om en kvinne tar kontakt med en vilt fremmed mann på butikken... Hvem vet hva slags person dette er, og hva han tenker om denne kvinnen. Tror man skal være forsiktig med sånt. For min del, tror jeg at min første tanke var om dette var en person ved sine fulle fem. Anonymkode: f4c74...fc4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå