AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Del Skrevet 17 timer siden Mange menn, både på jobb og privat, snakker om at kvinner i dag er bossy, ikke underdanige nok, ikke liker husarbeid og så videre. De vil gjerne ha ei som steller i hjemmet og lar mannen være familiens overhode. Samtidig er ikke lønna deres nok til å forsørge hele familien, så dama må også jobbe. Jeg er en slik moderne kvinne. Jeg jobber, gjør min halvpart av husarbeid og bestemmer like mye som samboer. Jeg kunne gjerne ha tatt det meste i huset og latt en mann være familiens overhode, hvis han faktisk bidro like mye. For eksempel, at vi bodde på gård, og han tok alt det tunge utarbeidet. Det er derimot ikke aktuelt å føye etter en mann som sitter på sofaen mens jeg flyr rundt med husarbeid, og som mener at snømåking, dekkskift og gressklipping kompenserer for manglende deltakelse i husarbeidet. Anonymkode: 2d8e7...cc0 7 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #2 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mange menn, både på jobb og privat, snakker om at kvinner i dag er bossy, ikke underdanige nok, ikke liker husarbeid og så videre. Sjarmerende. Hvis de vet hva underdanig betyr er det ikke folk jeg hadde giddet å hørt på hva mente om noe som helst. Vel, for såvidt ikke om de ikke vet det, heller. Anonymkode: a63b0...961 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Del Skrevet 17 timer siden Menn vil ha hushjelp, stuepike, kokk og en villhest i sengen. Anonymkode: f434c...173 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cartman Skrevet 14 timer siden #4 Del Skrevet 14 timer siden Da får du finne deg en mann som liker husarbeid og tjener godt med penger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Del Skrevet 14 timer siden Cartman skrev (Akkurat nå): Da får du finne deg en mann som liker husarbeid og tjener godt med penger. Har funnet en som gjør det. Anonymkode: 2d8e7...cc0 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cartman Skrevet 14 timer siden #6 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har funnet en som gjør det. Anonymkode: 2d8e7...cc0 Hvorfor klager du da? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Del Skrevet 14 timer siden Cartman skrev (Akkurat nå): Hvorfor klager du da? Ingen som klager. Anonymkode: 2d8e7...cc0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Del Skrevet 14 timer siden Hvilken jobb og hvilket miljø har du rundt deg, hvis dette er vanlige holdinger hos mennene du kjenner? Anonymkode: e09d2...66b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #9 Del Skrevet 14 timer siden Mange menn? Hva slags fyrer er det du henger med, som er rundt slike folk både på jobb og privat? Aldri hørt en mann i min omgangskrets, verken på jobb eller privat, komme med et slikt ønske. Anonymkode: acd2a...b33 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #10 Del Skrevet 14 timer siden Hvem er disse mange mennene? Jeg kjenner ingen som har den tankegangen og bekjentskapskretsen min er relativt stor. Anonymkode: 66004...313 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #11 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har funnet en som gjør det. Anonymkode: 2d8e7...cc0 Motsier litt hva du skrev tidligere Anonymkode: 67c5f...ded 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #12 Del Skrevet 13 timer siden Kvinner i Norge gjør 5,5 timer mer husarbeid/barnearbeid i uken enn menn. Menn jobber 4,4 timer mer i uken og gjør nesten alt av vedlikeholdsarbeidet med hus/bil, samt har mye hardere jobber i snitt. Samt spanderer menn mye mer på kvinner enn motsatt. Vil si det er ganske balansert i Norge. Anonymkode: 3aa73...c28 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #13 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kvinner i Norge gjør 5,5 timer mer husarbeid/barnearbeid i uken enn menn. Menn jobber 4,4 timer mer i uken og gjør nesten alt av vedlikeholdsarbeidet med hus/bil, samt har mye hardere jobber i snitt. Samt spanderer menn mye mer på kvinner enn motsatt. Vil si det er ganske balansert i Norge. Anonymkode: 3aa73...c28 Du skjønner vel at det ikke nødvendigvis er de samme mennene og kvinnene? Selv om det nesten bare er menn som jobber i gruver, betyr det ikke det samme som at du jobber i en gruve fordi du er en mann. Anonymkode: 2d8e7...cc0 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #14 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kvinner i Norge gjør 5,5 timer mer husarbeid/barnearbeid i uken enn menn. Menn jobber 4,4 timer mer i uken og gjør nesten alt av vedlikeholdsarbeidet med hus/bil, samt har mye hardere jobber i snitt. Samt spanderer menn mye mer på kvinner enn motsatt. Vil si det er ganske balansert i Norge. Anonymkode: 3aa73...c28 Men menn får jo betalt for å jobbe de timene de jobber. Kvinner får ikke betalt for de timene med husarbeid. At menn jobber hardere enn kvinner er heller ikke sant. Det er mange kvinnelige slitere i sykepleie, dagligvare og helse, og mange mannlige slitere i bygg-og anleggsbransjen. At menn velger å spandere på kvinner ting, er jo virkelig ikke et argument for balanse. Hvordan menn og kvinner velger å bruke pengene sine, har ingenting med likhet å gjøre. Anonymkode: acd2a...b33 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #15 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kvinner i Norge gjør 5,5 timer mer husarbeid/barnearbeid i uken enn menn. Menn jobber 4,4 timer mer i uken og gjør nesten alt av vedlikeholdsarbeidet med hus/bil, samt har mye hardere jobber i snitt. Samt spanderer menn mye mer på kvinner enn motsatt. Vil si det er ganske balansert i Norge. Anonymkode: 3aa73...c28 Du må ikke glemme at kvinner sover i snitt 30 minutter mer hver dag enn menn. Så allerede før de har stått opp så har de 30 minutt de skal ta igjen på mannen. Kvinner bruker også mer tid på sosiale relasjoner i telefon og sosiale medier enn menn. I tillegg bruker de mer tid på egenpleie, sminke seg, finne ut hvilke klær de skal ha på seg. Likevel så dreier alltid diskusjonen om hvem som gjør mest eller minst av husarbeid når diskusjonen egentlig burde dreid seg om hvem som har mest fritid. Anonymkode: 66004...313 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #16 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Du må ikke glemme at kvinner sover i snitt 30 minutter mer hver dag enn menn. Så allerede før de har stått opp så har de 30 minutt de skal ta igjen på mannen. Kvinner bruker også mer tid på sosiale relasjoner i telefon og sosiale medier enn menn. I tillegg bruker de mer tid på egenpleie, sminke seg, finne ut hvilke klær de skal ha på seg. Likevel så dreier alltid diskusjonen om hvem som gjør mest eller minst av husarbeid når diskusjonen egentlig burde dreid seg om hvem som har mest fritid. Anonymkode: 66004...313 Når det kommer til egenpleie så har menn mye de kunne lært. Det er ikke sjarmerende å møte opp på date i joggebukse og t-skjorte, videre når man blir 40 og noe så er det tydelig hvem som har tatt vare på seg selv.. og hvem som har slurvet med solkrem, tannpuss osv. Når det kommer til sosiale relasjoner så er der viktig å pleie vennskap og ta vare på de rundt seg - alt bør ikke handle om din partner. Venner er viktig. Det snakkes mye om mannlig ensomhet, men når jeg leser sånn som dette så får jeg inntrykk av menn vil ikke ha venner. 🤷🏻♀️ Anonymkode: 3770b...ef0 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #17 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Kvinner i Norge gjør 5,5 timer mer husarbeid/barnearbeid i uken enn menn. Menn jobber 4,4 timer mer i uken og gjør nesten alt av vedlikeholdsarbeidet med hus/bil, samt har mye hardere jobber i snitt. Samt spanderer menn mye mer på kvinner enn motsatt. Vil si det er ganske balansert i Norge. Anonymkode: 3aa73...c28 Så kvinner bruker 5,5 timer ulønnet mer i uka for å drifte familien, mens menn bruker 4,4 timer mer på jobb? 🤷🏻♀️ Hvor er den greia fra om at det er balansert? Hvem liker å skurre toaletter og skifte sengetøy? Det blir jo kvinner fordi at menn velger bort familien for at de f. eks vil jobbe ekstra. Jeg vil si at det ikke er balansert.. men rett og slett ganske tåpelig Anonymkode: 3770b...ef0 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #18 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Men menn får jo betalt for å jobbe de timene de jobber. Kvinner får ikke betalt for de timene med husarbeid. At menn jobber hardere enn kvinner er heller ikke sant. Det er mange kvinnelige slitere i sykepleie, dagligvare og helse, og mange mannlige slitere i bygg-og anleggsbransjen. At menn velger å spandere på kvinner ting, er jo virkelig ikke et argument for balanse. Hvordan menn og kvinner velger å bruke pengene sine, har ingenting med likhet å gjøre. Anonymkode: acd2a...b33 Nettopp. Det er bare naturlig at kvinnen tar mer hjemme når mannen jobber overtid. Men overtid er betalt. Færre og færre menn ønsker å gifte seg, så denne overtiden kommer ikke kvinnen med det ekstra husarbeidet til gode. Anonymkode: 2d8e7...cc0 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #19 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Du må ikke glemme at kvinner sover i snitt 30 minutter mer hver dag enn menn. Så allerede før de har stått opp så har de 30 minutt de skal ta igjen på mannen. Kvinner bruker også mer tid på sosiale relasjoner i telefon og sosiale medier enn menn. I tillegg bruker de mer tid på egenpleie, sminke seg, finne ut hvilke klær de skal ha på seg. Likevel så dreier alltid diskusjonen om hvem som gjør mest eller minst av husarbeid når diskusjonen egentlig burde dreid seg om hvem som har mest fritid. Anonymkode: 66004...313 Det å investere i sosiale relasjoner gjør at man er mindre utsatt for selvmord, er psykisk friskere og så videre. Det er smart. Sminke og klær er det dere menn som bryr dere om. Det er dere som vil ha pene, velkledde damer. Ingen av dere hadde snudd dere etter en ugredd, usminket dame i joggedress. Anonymkode: 2d8e7...cc0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Te- Presten Skrevet 12 timer siden #20 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mange menn, både på jobb og privat, snakker om at kvinner i dag er bossy, ikke underdanige nok, ikke liker husarbeid og så videre. De vil gjerne ha ei som steller i hjemmet og lar mannen være familiens overhode. Samtidig er ikke lønna deres nok til å forsørge hele familien, så dama må også jobbe. Jeg er en slik moderne kvinne. Jeg jobber, gjør min halvpart av husarbeid og bestemmer like mye som samboer. Jeg kunne gjerne ha tatt det meste i huset og latt en mann være familiens overhode, hvis han faktisk bidro like mye. For eksempel, at vi bodde på gård, og han tok alt det tunge utarbeidet. Det er derimot ikke aktuelt å føye etter en mann som sitter på sofaen mens jeg flyr rundt med husarbeid, og som mener at snømåking, dekkskift og gressklipping kompenserer for manglende deltakelse i husarbeidet. Anonymkode: 2d8e7...cc0 Sikker på at den «mange menn….» ikke bare kommer fra ei lita boble eller noen gnomer på nett, evt menn som er så unge at de heller bør omtales som gutter? Det kan være lett å tro at en svært vokal minoritet representerer det faktiske.. Jeg kjenner ikke igjen beskrivelsen fra meg selv, felles vennepar og til og med ikke fra den utvidede omgangskretsen mine foreldre har. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå