AnonymBruker Skrevet 26. januar #1 Skrevet 26. januar For ordens skyld, så skal jeg til legen til uken. Jeg går gjennom en belastende psykisk tid nå. Og føler meg ekstremt alene. I dag opplevde jeg å blø neseblod, det kom helt ut av det blå. Kan det skje ved stress eller om man er sliten? Har også en historikk med utbrenthet, og det er ikke så lenge siden jeg kom tilbake til 100% hverdag. Men som sagt, så er jeg i en psykisk belastende tid nå av ytre ting, som gjør meg stressa og veldig sliten. Så spørsmålet er om det kan føre til at man blør neseblod? Anonymkode: 5afe3...1d4
AnonymBruker Skrevet 26. januar #2 Skrevet 26. januar Mannen min blør ofte neseblod ved mye stress og/eller lite søvn. For han så er neseblod ut av det blå et tegn på at nå må ham roe ned, og prioritere hvile og søvn. Ene barnet vårt kan og begynne å blø neseblod om det har blitt for lite søvn i en periode. Er kun ved disse tilfellene de blør neseblod. Anonymkode: 77852...4a4 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar #3 Skrevet 26. januar Jeg småblødde i tre måneder. Vært to uker blødningsfri nå. Det var daglig blod fra nesa uten grunn. Jeg har aldri i mitt liv blødd neseblod, så er ikke en person som normalt gjør det. Fastlegen konkluderte med stress 🙆♀️ Anonymkode: 37d95...55d 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar #4 Skrevet 26. januar Jeg blødde mye neseblod i en tid jeg var ekstremt nedkjørt grunna fysisk sykdom som hadde ingenting med blødninger å gjøre, - når jeg tenker tilbake så feis jeg blod og, blødde utav øra, tannkjøttet blødde, det kom egentlig ut blod fra alle kroppens åpninger utenom øynene. Så tror nok stress og ekstrem slitenhet tuller endel med mye ja. Men ville sjekka ut om du har mangelsykdommer. Anonymkode: fb980...ff0 1
Daisy-love Skrevet 26. januar #6 Skrevet 26. januar Ja er vel det enkle svaret. Du kan være tørr i nesen også. Min fastlege anbefalte meg å smøre meg med vaselin i nesen i perioder jeg blør mye. Det hjelper. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar #7 Skrevet 26. januar ja, jeg har hatt persioder hvor jeg har våknet med akkutt neseblod, det ene var i en periode hva jeg slet mye med nakke, rygg, hadde to jobber, og mage katarr. Senere etter at jeg ble 100% alene med barn og i perioder hvor jeg jobbet 100%, ble vekt hver andre time på natten...så om dette skjer med meg igjen så tenekr jeg automatisk at jeg må roe ned, er i ubalanse grunnet stress, lite søvn etc. Anonymkode: 7e61e...cc2
Irak Skrevet 26. januar #8 Skrevet 26. januar (endret) AnonymBruker skrev (40 minutter siden): For ordens skyld, så skal jeg til legen til uken. Jeg går gjennom en belastende psykisk tid nå. Og føler meg ekstremt alene. I dag opplevde jeg å blø neseblod, det kom helt ut av det blå. Kan det skje ved stress eller om man er sliten? Har også en historikk med utbrenthet, og det er ikke så lenge siden jeg kom tilbake til 100% hverdag. Men som sagt, så er jeg i en psykisk belastende tid nå av ytre ting, som gjør meg stressa og veldig sliten. Så spørsmålet er om det kan føre til at man blør neseblod? Anonymkode: 5afe3...1d4 Jeg opplevde det. Pleier aldri å blø neseblod. Plutselig ble jeg så stresset at det oppsto akutt. Det gikk heldigvis fort over. Har ikke opplevd det i etterkant av den ene episoden. Endret 26. januar av Irak
Rødstrupa Skrevet 26. januar #9 Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (46 minutter siden): For ordens skyld, så skal jeg til legen til uken. Jeg går gjennom en belastende psykisk tid nå. Og føler meg ekstremt alene. I dag opplevde jeg å blø neseblod, det kom helt ut av det blå. Kan det skje ved stress eller om man er sliten? Har også en historikk med utbrenthet, og det er ikke så lenge siden jeg kom tilbake til 100% hverdag. Men som sagt, så er jeg i en psykisk belastende tid nå av ytre ting, som gjør meg stressa og veldig sliten. Så spørsmålet er om det kan føre til at man blør neseblod? Anonymkode: 5afe3...1d4 Det kan komme av høyt blodtrykk. God bedring ønskes deg🤗
AnonymBruker Skrevet 26. januar #10 Skrevet 26. januar Rødstrupa skrev (3 minutter siden): Det kan komme av høyt blodtrykk. God bedring ønskes deg🤗 Hva kan jeg gjøre selv for å senke den? ts Anonymkode: 5afe3...1d4
AnonymBruker Skrevet 26. januar #11 Skrevet 26. januar Ja, akkurat som man kan få høyt blodtrykk av stress Anonymkode: c8043...4d7
AnonymBruker Skrevet 26. januar #12 Skrevet 26. januar Rødstrupa skrev (7 minutter siden): Det kan komme av høyt blodtrykk. God bedring ønskes deg🤗 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva kan jeg gjøre selv for å senke den? ts Anonymkode: 5afe3...1d4 Minske stresset og ta det litt med ro. Anonymkode: c8043...4d7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå