Gå til innhold

3-åring som frenetisk spiser snø og sleiker på alt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mitt barn på 3,5 blir bare verre og verre på å putte ting i munnen. Jeg trodde sist vinter var ille, men nå går det knapt 5 sekunder for hver gang jeg ber henne ikke spise mer snø. I tillegg sleiker hun på ALT, typ vasken på offentlig do, veskeholderen foran kassaapparater på butikken, alt som er i hodehøyde, og det blir bare verre og verre. 

Jeg kjenner jeg blir så frustrert av å stoppe henne tusenvis av ganger hver dag. I dag endte vi å gå hjem fra aketuren da hun prøvde å sleike snø fra under skoen min og legger seg ned og spiser snø (det var en varslet konsekvens). Dette kan jo ikke være normalt!? Hun har alltid vært ekstremt oral, men det føles enda verre nå enn da hun var to...

Anonymkode: 743b3...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Litt rart å spørre om det , men er hun veldig tørst og drikker for lite ? 
Husker når vi var så små . Da spiste vi snø når vi ble tørste 

Anonymkode: 6647a...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobber i barnehage og det er noen som bare er ekstreme på å smake på ting. Spise snø er det jo bare å gjøre, bare ikke gul eller møkkete snø 😅 Skjønner at det er slitsomt når hun slikker på offentlige vasker og sånt da. Du må jo egentlig bare veilede på hva som er greit og ikke, så går denne fasen over etter hvert.

Anonymkode: 3d9ee...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres nesten ut som hun mangler noen mineraler?

Anonymkode: 568b1...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel, hun har sikkert et immunforsvar av stål.

Anonymkode: b5fbb...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel, hun har sikkert et immunforsvar av stål.

Anonymkode: b5fbb...305

Haha, det har hun faktisk. Sjeldent syk, og aldri syk mer enn en dag! 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Høres nesten ut som hun mangler noen mineraler?

Anonymkode: 568b1...1c8

Det skal jeg sjekke!

Ts

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta tak i tungen og hold den en stund og si at hvis hun ikke holder tunga i munn så tar du den. Det er ikke så behagelig. 

Snø kan man vel spise. Hvis den er «ren». 

Anonymkode: 6dc28...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Mitt barn på 3,5 blir bare verre og verre på å putte ting i munnen. Jeg trodde sist vinter var ille, men nå går det knapt 5 sekunder for hver gang jeg ber henne ikke spise mer snø. I tillegg sleiker hun på ALT, typ vasken på offentlig do, veskeholderen foran kassaapparater på butikken, alt som er i hodehøyde, og det blir bare verre og verre. 

Jeg kjenner jeg blir så frustrert av å stoppe henne tusenvis av ganger hver dag. I dag endte vi å gå hjem fra aketuren da hun prøvde å sleike snø fra under skoen min og legger seg ned og spiser snø (det var en varslet konsekvens). Dette kan jo ikke være normalt!? Hun har alltid vært ekstremt oral, men det føles enda verre nå enn da hun var to...

Gjør hun dette fordi hun trenger å sanse med munnen fordi andre sanser er nedsatt?

Er dette blitt en uvane? 

Eller gjør hun dette fordi hun vet at hun får oppmerksomheten din når hun sleiker på alt i nærheten? 

Det siste er det første som slår meg, det neste er om hun ser dårlig? 

Neste spørsmål er om hun gjør tilsvarende uansett hvem hun er sammen med og hvor hun er? Hva sier f.eks. bhg om hennes bruk av munn og tunge? 

Anonymkode: 5f6db...98a

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ta tak i tungen og hold den en stund og si at hvis hun ikke holder tunga i munn så tar du den. Det er ikke så behagelig. 

Snø kan man vel spise. Hvis den er «ren». 

Anonymkode: 6dc28...93a

Å oppfordre til barnemishandlinger bare usmakelig. 
Vi lever ikke for 100 år siden. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Snø er vann og det er ikke farlig å spise.

Anonymkode: 0413c...67c

Men vi bor i oslo og her er det masse grå og svart snø også...

(Tipper uansett hun har fått i seg noen liter snø i dag)

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er bare en fase. Min 3-åring er lik. Senest isted tisset hun i potta, tømte innholdet i do og drakk deretter dråpene som var igjen…Gikk så fort at jeg ikke rakk å reagere. Hun har også spist en sølvkre og drikker alltid sitt eget badevann når hun bader. Prøver å stoppe det når jeg ser det, men det er en fase. Og jeg tviler på at det er direkte farlig. 

Anonymkode: 67b24...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Gjør hun dette fordi hun trenger å sanse med munnen fordi andre sanser er nedsatt?

Er dette blitt en uvane? 

Eller gjør hun dette fordi hun vet at hun får oppmerksomheten din når hun sleiker på alt i nærheten? 

Det siste er det første som slår meg, det neste er om hun ser dårlig? 

Neste spørsmål er om hun gjør tilsvarende uansett hvem hun er sammen med og hvor hun er? Hva sier f.eks. bhg om hennes bruk av munn og tunge? 

Enig med dette! Gode spørsmål 😊

Anonymkode: 94c33...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...