AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #1 Del Skrevet 18 timer siden Hei! Vurderer å gi en bud direkte til naboene våre som vi vet skal selge snart. Jeg vet hvilken verdivurdering og takst de har fått. Hva bør budet vårt være på? Kan vi feks legge oss litt under verdivurdering siden de da vil spare meglerkostnader? PS: megler er ikke involvert enda i det hele tatt, de har ikke satt i gang noe prosess Anonymkode: c2d6b...439 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #2 Del Skrevet 18 timer siden 100k ish. Anonymkode: 483fd...e98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Del Skrevet 17 timer siden Skal du legge inn bud uten å vite hva boligen er verdt?? Anonymkode: 8e60f...2eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #4 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skal du legge inn bud uten å vite hva boligen er verdt?? Anonymkode: 8e60f...2eb Jeg vet jo hvilke verdivurdering de har fått og kjenner markedet her godt. Så ja, jeg mener vi kan gjøre et godt kjøp ved å unngå budrunde. Men også fordi vi er veldig motiverte for å skaffe oss boligen av andre årsaker enn de økonomiske, og tror både vi og de kan komme godt ut av en handel uten kostnadene knyttet til å selve gjennom tredjepart Anonymkode: c2d6b...439 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #5 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): 100k ish. Anonymkode: 483fd...e98 Wow, vi betalte 140k totalt for megler i 2020. Hadde kanskje trodd det hadde steget noe i pris siden da 😅 Anonymkode: c2d6b...439 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #6 Del Skrevet 16 timer siden Det bør jo være på minimum takst, hvorfor skal de gidde å selge for 100k mindre? Anonymkode: dffd3...9d0 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Del Skrevet 16 timer siden Vi selger nå, og har kostnader på rett under 100k. ville forøvrig gitt bud på prisantydning. Anonymkode: e878a...83f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #8 Del Skrevet 15 timer siden Selger et hus nå. Megler skal ha 130.000, inkl fotografering og alt, pluss 16.000 til takstmann. Anonymkode: aa56e...047 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona123 Skrevet 15 timer siden #9 Del Skrevet 15 timer siden Ca 150k er rimelig å be om, da det er rundt denne prisen de sparer. Men så er spørsmålet om de synes det er verdt det... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #10 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Wow, vi betalte 140k totalt for megler i 2020. Hadde kanskje trodd det hadde steget noe i pris siden da 😅 Anonymkode: c2d6b...439 Det har det nok, men det koster likevel penger å få tatt papirarbeidet feks igjennom Propr. Hvis man ikke er advokat og kan gjøre det selv, såklart. Anonymkode: 483fd...e98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #11 Del Skrevet 14 timer siden Dom selger ville jeg aldri solgt uten megler. Jeg solgte leiligheten min for noen år siden. Jeg fikk flere interesserte før jeg hadde lagt boligen ut for salg, ente med å bruke megler til det formelle, men sparte en del på å ikke ta bilder, annonsere, ha visning osv. budet jeg aksepterte var 300 000kr over prisantydning. Jeg hadde virkelig aldri godtatt et bud under prisantydning før boligen er lagt ut til salgs. Da måtte budet være over prisantydning. Anonymkode: 60736...045 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #12 Del Skrevet 12 timer siden Rundt 100k under er ett greit bud. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Wow, vi betalte 140k totalt for megler i 2020. Hadde kanskje trodd det hadde steget noe i pris siden da 😅 Anonymkode: c2d6b...439 Jeg betalte 130k i november. Leiligheten jeg kjøpte hadde brukt omtrent tilsvarende. Fikk tilbud fra andre meglere på 120k også, men da kun med ett sett bilder. Og med kun en visning inkludert. Nå fikk jeg fotograf to ganger for dagtid og kveldstid, og 2 visninger pluss 1 privatvisning. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det bør jo være på minimum takst, hvorfor skal de gidde å selge for 100k mindre? Anonymkode: dffd3...9d0 Hele poenget er jo at de slipper betale 100-150k for megler. De kan velge godta bud 100k under takst og slippe 100-150k til megler, og dermed spare opptil 50k. En annen ting er at man slipper stresset med å pakke alt ned og vaske for visninger. Anonymkode: 0c6b4...cf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #13 Del Skrevet 12 timer siden Med mindre det er ute i "gokk" så hadde ikke jeg gått med på det, tror jeg. Da hadde jeg heller solgt selv ved hjelp av Propr, som jeg har gode erfaringer med. Droppet eiendomsmegler sist jeg solgte bolig og jeg satt prisen en million over takst fordi takstmannen var en fjomp som ikke hørte på gode råd. Ble solgt for mer enn det. Det er i et spesielt pressområde dog. Anonymkode: a2f85...7f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Rundt 100k under er ett greit bud. Jeg betalte 130k i november. Leiligheten jeg kjøpte hadde brukt omtrent tilsvarende. Fikk tilbud fra andre meglere på 120k også, men da kun med ett sett bilder. Og med kun en visning inkludert. Nå fikk jeg fotograf to ganger for dagtid og kveldstid, og 2 visninger pluss 1 privatvisning. Hele poenget er jo at de slipper betale 100-150k for megler. De kan velge godta bud 100k under takst og slippe 100-150k til megler, og dermed spare opptil 50k. En annen ting er at man slipper stresset med å pakke alt ned og vaske for visninger. Anonymkode: 0c6b4...cf8 Men så kan de også få mer hvis det går til budrunde, så hvorfor skal de gidde å selge under takst? Anonymkode: dffd3...9d0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #15 Del Skrevet 11 timer siden Hvis de synes hussalg er noe dritt og skikkelig stress så kan det jo gå. Lov å prøve seg.. Jeg synes det er litt rart å by under prisvurdering da. Med mindre de er livredde for å ikke få solgt i det hele tatt, så er ikke det et godt tilbud. Man håper jo alltid på å få takst minst, og gjerne at det blir budkrig. Nå har de jo allerede en interessert før det er lagt tu til og med. Så bare rent psykologi tilsier at de vil si nei, selv om man kan lokke med at du sparer megler. Evt komme med motbud. For alt du vet, så gjør de det selv uten megler, det kjenner jeg mange som har gjort. Anonymkode: a681e...c61 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #16 Del Skrevet 11 timer siden Jeg ville bydd i tråd med takst eller litt over. Anonymkode: a2f85...7f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #17 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Men så kan de også få mer hvis det går til budrunde, så hvorfor skal de gidde å selge under takst? Anonymkode: dffd3...9d0 Selvsagt. Men da tar selger også den risikoen. Hvis budet er 100k under talst, og de må ut med 150k for megler, så må de selge 50k over takst på budrunde for å sitte igjen med tilsvarende sum som bud før megler... Jeg har nylig solgt og jeg hadde helt klart heller godtatt 100k under takst og slippe megler, med visning, bildetaking og det stresset. Men for all del, mange liker ordne og vaske til visning selv, og gjør det gjerne for å spare noen kroner. Ingen jeg kjenner synes det er noe gøy, og sier det er det verste med hele salgsprosessen. Tror alle jeg kjenner gladelig hadde solgt billigere bare for å slippe bildetaking og visning. Anonymkode: 0c6b4...cf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden 100.000 over prisantydning. Minst. Spørs også på hvor atraktiv boligen er. Mange selger 400-600.000 over takst, lett. Anonymkode: 17635...06f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Men så kan de også få mer hvis det går til budrunde, så hvorfor skal de gidde å selge under takst? Anonymkode: dffd3...9d0 De kan også få mindre. Her er det snakk om å gi de et bud som sikrer de prisantydning+ ved at de også slipper meglerkost. Å redusere risiko er også verdt noe Anonymkode: c2d6b...439 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 1 time siden #20 Del Skrevet 1 time siden Jeg ville aldri kjøpt direkte. De får en verdivurdering, men du får ikke talstrapport? Det blir nok svært vanskelig hvis det skulle vise seg å være større mangler ved boligen. Vi betaler 100k for megler nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå