AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #1 Del Skrevet 18 timer siden Så en tråd hvor flere ble shamet fordi de ikke badet barnet sitt ofte nok. Jeg har ei jente på 2 år med langt hår. Hun blir «aldri» fettete i håret og har litt atopisk eksem. Det første året badet vi henne maks hver andre uke, og med masse olje da hun ble så tørr. Nå når hun går i barnehage badet vi henne en gang i uken (såklart oftere dersom hun er skitten/har basjet på seg osv). Hun er enda tørr i huden men uten eksem. Lege mener dette er helt innafor. Vasker også da håret hennes den ene gangen i uken. Er både jeg og legen helt på blåbærtur? I følge mange i dette forumet burde jeg bade henne minst 2-3 ganger i uken. Jeg dusjer hver 2. til hver 3. dag, på varme dager dusjer jeg såklart hver dag. Er ellers veldig streng på hygiene og synes virkelig ikke jeg bader henne for lite? Anonymkode: 29b1d...ce8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #2 Del Skrevet 18 timer siden 1 gang i uken med mindre noe annet skulle tilsi oftere. Om sommeren bades hun hyppig grunnet solkrem, sand osv. hun vaskes jo ellers, men bading er 1 gang i uken (med hårvask da). Anonymkode: 1e3b3...ec6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Del Skrevet 17 timer siden Så lenge dere vasker ansikt og underliv med klut daglig, er det ikke nødvendig med bad og hårvask mer enn èn gang ukentlig. Vår sønn på 5 år bader daglig og har gjort det i flere år. Men han har ikke noe problem med tørr hud, og baderutine på kveld er noe han elsker. Alle er forskjellig, finn det som passer for dere. Anonymkode: f5e74...5a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten89 Skrevet 17 timer siden #4 Del Skrevet 17 timer siden fast onsdag og søndag på vinterstid. Hender seg utenom det også om barnet vil. På sommeren er barnet så skitten etter barnehagen at det blir daglig bad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #5 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Så en tråd hvor flere ble shamet fordi de ikke badet barnet sitt ofte nok. Jeg har ei jente på 2 år med langt hår. Hun blir «aldri» fettete i håret og har litt atopisk eksem. Det første året badet vi henne maks hver andre uke, og med masse olje da hun ble så tørr. Nå når hun går i barnehage badet vi henne en gang i uken (såklart oftere dersom hun er skitten/har basjet på seg osv). Hun er enda tørr i huden men uten eksem. Lege mener dette er helt innafor. Vasker også da håret hennes den ene gangen i uken. Er både jeg og legen helt på blåbærtur? I følge mange i dette forumet burde jeg bade henne minst 2-3 ganger i uken. Jeg dusjer hver 2. til hver 3. dag, på varme dager dusjer jeg såklart hver dag. Er ellers veldig streng på hygiene og synes virkelig ikke jeg bader henne for lite? Anonymkode: 29b1d...ce8 Alle barn bades etter barnehage og nå skole. En er atopiker og en har ikke nordisk hud. De har alltid badet i olje, og har det bedre hudmessig når de bades hver dag enn om de hopper over et bad. Håret vaskes ikke ved hvert bad. Anonymkode: c6149...c9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #6 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Så en tråd hvor flere ble shamet fordi de ikke badet barnet sitt ofte nok. Jeg har ei jente på 2 år med langt hår. Hun blir «aldri» fettete i håret og har litt atopisk eksem. Det første året badet vi henne maks hver andre uke, og med masse olje da hun ble så tørr. Nå når hun går i barnehage badet vi henne en gang i uken (såklart oftere dersom hun er skitten/har basjet på seg osv). Hun er enda tørr i huden men uten eksem. Lege mener dette er helt innafor. Vasker også da håret hennes den ene gangen i uken. Er både jeg og legen helt på blåbærtur? I følge mange i dette forumet burde jeg bade henne minst 2-3 ganger i uken. Jeg dusjer hver 2. til hver 3. dag, på varme dager dusjer jeg såklart hver dag. Er ellers veldig streng på hygiene og synes virkelig ikke jeg bader henne for lite? Anonymkode: 29b1d...ce8 helt, helt innafor! mine vasker håret skjeldent med sjampo. Kanskje annenhver uke. Bader 2-4 ganger i uka fordi de liker det. En gang i uken er nok om ikke ungen har rullet seg i sandkassa. DE dusjer en gang i uken på sykehjem også Anonymkode: 583cd...3b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #7 Del Skrevet 17 timer siden Hver kveld, fast kveldsrutine. Normalt bare med vann og litt olje. Såpe ved behov. Hår ved behov. Anonymkode: e6527...cf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #8 Del Skrevet 17 timer siden Hver kveld her også. Er en koselig del av leggerutinen. Anonymkode: 1f429...954 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #9 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så lenge dere vasker ansikt og underliv med klut daglig, er det ikke nødvendig med bad og hårvask mer enn èn gang ukentlig. Vår sønn på 5 år bader daglig og har gjort det i flere år. Men han har ikke noe problem med tørr hud, og baderutine på kveld er noe han elsker. Alle er forskjellig, finn det som passer for dere. Anonymkode: f5e74...5a7 Hva som er nødvendig eller ikke varierer fra barn til barn. Den vurderingen bør du legge inni ditt bestemte svar. Noen barn ligger i søle og ruller seg, andre spiser med hele seg, og atter andre trenger bad for å roe ned på kvelden. Her finnes ikke noe svar med to streker under. Hver og en må finne sin løsning, og det som er best for den enkelte. Men unger som har sørgerenner under neglene, lange utklipte negler, flokete hår og som lukter, de er stelte og har foreldre for må skaffe seg briller. Er klærne i tillegg hullete, flekkete og i feil størrelse, så må en begynne å tenke på omsorgssvikt men jeg snakker ikke da om dette som en gang i mello, men når dette er standarden hver morgen i institusjonen/bhg/skole. Anonymkode: c6149...c9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #10 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva som er nødvendig eller ikke varierer fra barn til barn. Den vurderingen bør du legge inni ditt bestemte svar. Noen barn ligger i søle og ruller seg, andre spiser med hele seg, og atter andre trenger bad for å roe ned på kvelden. Her finnes ikke noe svar med to streker under. Hver og en må finne sin løsning, og det som er best for den enkelte. Men unger som har sørgerenner under neglene, lange utklipte negler, flokete hår og som lukter, de er stelte og har foreldre for må skaffe seg briller. Er klærne i tillegg hullete, flekkete og i feil størrelse, så må en begynne å tenke på omsorgssvikt men jeg snakker ikke da om dette som en gang i mello, men når dette er standarden hver morgen i institusjonen/bhg/skole. Anonymkode: c6149...c9c Men klutvask nedentil er da virkelig nødvendig. Bleiebarn, eller ny på potte/do. Det er søl som må bort før sengetid. Anonymkode: e6527...cf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #11 Del Skrevet 15 timer siden Har også toåring med langt hår. Bader en gang i uka nå på vinteren, kanskje to hvis vi virkelig trenger å slå ihjel litt tid før legging en kveld. På sommeren blir det oftere, da er hun jo skitten av sand og solkrem på en annen måte enn nå. Men vasker ikke nødvendigvis håret hver gang hun bader på sommeren heller, bare hvis det er klissete av solkrem liksom. Anonymkode: 676c0...e21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #12 Del Skrevet 15 timer siden Tusen takk for svar. Vasker såklart hender, ansikt og nedentil ved bleieskift, hver eneste dag. Hun får også som regel nye klær hver dag da de blir skitne i barnehagen. Og som nevnt bades hun jo ved behov forutenom den ene gangen i uken ☺️ Anonymkode: 29b1d...ce8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #13 Del Skrevet 14 timer siden Nå om vinteren bader vår 2-åring (også med atopisk eksem) vanligvis én gang i uka, i tillegg til en dusj etter småbarnssvømming en annen gang i uka. Vasker håret minst en av gangene, har godt med olje i badekaret og smører tjukt med canoderm etter bad/dusj og hver kveld før pysj. Om sommeren er huden gjerne bedre, og det er mer sand/solkrem/kliss, så da hadde vi kanskje tre bad/dusj i uka. Vasker ansikt og underliv morgen og kveld samt ved behov, og synes nesten vi vasker for ofte enn for sjeldent. Anonymkode: 0a5b7...0f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #14 Del Skrevet 14 timer siden er unger mer skitne nå enn før? Vi dusjet aldri mer enn maks en gang i uka til vi kom i tenårene. Stor familie og stor pågang i dusjen var en faktor selvsagt, men vi vasket oss med klut og var da ikke skitne. Anonymkode: b36d0...e86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #15 Del Skrevet 14 timer siden Bader hver kveld, med olje i vannet. Hårvask ved behov, men minst en gang i uken. Smører inn kropp og ansikt etter bad. Klutvask av ansikt, hender og nedentil hver morgen. Anonymkode: d3c6c...2ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #16 Del Skrevet 14 timer siden Vår toåring bader mellom 2 og 5 ganger i uka, alt etter hva han selv vil. Hvis det har gått lenge mellom hvert bad, så får han selvfølgelig ikke velge, men vanligvis spør vi om han har lyst å bade ved kveldsstell. Han har ikke tørr hud. Vasker håret et par ganger i uka, kanskje. Ikke hver gang. Da han var baby badet han maks en gang i uka, han hatet det. Vi hadde nesten dårlig samvittighet for at vi badet han så lite, men det var hyling og skriking og ikke noe stas. Det har nok også gjort at når han endelig synes det ble fint å bade, så fikk han bade kanskje litt for mye (hver dag). Nå er vi nede i en frekvens jeg føler er ok, han trenger absolutt ikke daglig bad nå på vinteren. Anonymkode: d653b...03f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #17 Del Skrevet 13 timer siden Jeg badet mine stort sett hver dag. De fikk aldri tørr hud. Vaska håret med shampo 1-2 ganger i uka. Anonymkode: f8982...945 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #18 Del Skrevet 13 timer siden Min 2-åring bader hver 5-14 dag om vinteren. Også veldig tørr hud som lett får eksem. Bader/dusjer etter behov i sommerhalvåret, da blir det oftere enn om vinteren pga lek med mindre klær utendørs. Vasker ansikt og hender etter hvert måltid (og hender ellers etter behov) og underliv etter hvert bleieskift.. Anonymkode: 14a2b...343 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 13 timer siden #19 Del Skrevet 13 timer siden Vår 2-åring bader nesten hver dag, men det er egentlig mest fordi han eeeelsker å bade så blir en ting han gleder seg til i løpet av dagen. I fjor vinter var han mye tørrere i huden og litt plaget med eksem, så da badet han 1 gang i uken med olje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #20 Del Skrevet 12 timer siden En gang i uka. Innimellom to. Er så styrete med bading. Har hatt en periode nå i det siste hvor hun ikke vil bade. Vasker ansikt og underliv hver dag med klut. Anonymkode: f39bf...dba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå