Catzy Skrevet 6. mars 2006 #1 Skrevet 6. mars 2006 For et par uker siden, oppdaget jeg et ganske fancy opplegg fra Kirsh, deres H-system. 2 regulerbare stenger som står fra gulv til tak, og en tverrstang, hvor man kan henge opp gardiner. Bedre forklart her: http://www.newellscand.com/sw4203.asp Og i min enfoldighet trodde jeg at den tverrstanga kunne være hvor som helst på "ståstengene". I dag oppdaget jeg dessverre at det kan den ikke. Tverrstanga må være fra ca 1.70m og oppover, siden det er der ståstanga er smal nok til å få trædd på de greiene som skal holde tverrstanga er smal nok. Men hele grunnen til at vi kjøpte denne, var å få til et oppheng av gardin i ca brysthøyde, siden festemulighetene i vegge rundt vinduet er heller skrantne. Lurer på hva jeg skal gjøre nå. Prøve å bytte eller finne en annen løsning. Ganske skuffa. Catzy
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #2 Skrevet 6. mars 2006 Det går ikke an å snu den opp-ned da (evt kutte litt av den tykkeste delen siden lengden likevel kan trekkes til 3-4 meter)?
Catzy Skrevet 6. mars 2006 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2006 Hvis jeg snur dem opp ned, så kommer den biten som tverrstanga kan sitte på max 1 meter over bakken. Det å kutte dem av kan være et alternativ. De er i metall, så da må jeg ta dem med til noen som kan gjøre det for meg. Det skal være nok lengde på basestanga til at jeg kan kutte av ca 30 cm, som muligens vil være nok. Catzy
fletta Skrevet 6. mars 2006 #4 Skrevet 6. mars 2006 Med baufil vil du ganske sikkert klare å kappe stengene selv
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 6. mars 2006 #5 Skrevet 6. mars 2006 Med baufil vil du ganske sikkert klare å kappe stengene selv ← :enig_anim: Svigers gjorde ofte det da hun jobbet i gardinbutikk.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2006 #6 Skrevet 8. mars 2006 Kan jeg bare spørre hva det kosta for det systemet? For det så unektelig smart ut... Vi har et rom vi gjerne skulle delt av på en "lett" måte...
Catzy Skrevet 9. mars 2006 Forfatter #7 Skrevet 9. mars 2006 Vi kjøpte den største, med tverrstang på 2.40m. Kostet 1199,00. Du finner prisliste i denne pdf-fila. Hvis du synes det ser interessant ut, og bor i nærheten av Oslo-området, så kan vi kanskje løse mitt problem og din nysgjerrighet på PM. Catzy
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2006 #8 Skrevet 9. mars 2006 Takk for svar Jeg bor ikke i Oslo-området, dessverre. Men takk for infoen!
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2006 #9 Skrevet 9. mars 2006 Wow, det var skikkelig tøft. *prøver å finne bruksområde til en slik* Men hehe, vet ikke om jeg ville hengt bjørneskinn på den akkurat..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå