Gå til innhold

Temperatur-metoden ved avbrutt søvn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

Har tidligere brukt BBT for å tracke syklus og finne tidspunkt for eggløsning. Vi skal nå starte prøvingen på barn #2, og jeg ønsker å optimere sjansene for å bli gravid ved hjelp av temp.målinger. Problemet er bare det at jeg vekkes som regel 1-2 ganger i løpet av natten og det er ofte til forskjellig tid fra gang til gang. Hvordan gjør man det da med måling av temperaturen? Jeg får jo ikke nødvendigvis 4 timer sammenhengende søvn hvis jeg skal tempe på samme tid hver dag. Kan jo prøve å tempe første gangen jeg blir vekket, men dette tidspunktet varierer. Da kan man jo ikke stole på målingene? Er temperaturmetoden helt utelukket å bruke hvis man ikke sover igjennom natten? Er det noen som har noen gode råd?

Anonymkode: 60072...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da ville jeg ikke tempet.

Jeg brukte en som het ovusense..men denne måtte jeg ok tempe samme dag og ok sove hele natten.

Mgm det er viktig at du temper til samme tid og iallfall hat god natt kjære 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville ikke ha stolt på dataene som du får og ergo ikke tempet. Slet du med å unnfange førstemann, siden du ønsker å tempe? Har du jevn syklus og ikke fertilitetsproblemer så vil en app for å tracke mensen ofte være mer enn nok, eventuelt eggløsningstester.

Anonymkode: 397e6...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen fertilitetsproblemer, bare alltid hatt uregelmessig mens. Derfor var temping så god en metode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, ingen pcos. Ingen stoffskifte plager. Vært hos gynekolog for fertilitetsjekk med fine verdier i forhold til alder. Slank og fysisk aktiv. Gravid tidligere i 1. prøveperiode, men sikkert fordi man traff på eggløsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...