AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Del Skrevet 19 timer siden Jeg har Revolut og kundeprogrammet "Ultra Plan". Ønsker sparing i USD for å eksponere meg mot dollaren. Revolut har en sparekonto som egentlig er et pengemarkedsfond (Flexible Cash Funds) men med den fordelen at jeg kan selge fondsandelene og overføre penger til "brukskonto" med det samme. Trenger ikke å vente i noen dager for oppgjør. Den annualiserte renten markedsføres til å være 4,41% på USD-fondet for det kundeprogrammet som jeg har. Hvis vi ser bort fra valuarisiko, er denne typen pengemarkedsfond egnet til kortsiktig sparing på oppmot 1-2 år? Det er bare snakk om en mindre del av den totale porteføljen. Tenker det blir et sted mellom 60k og 250k. Deler av dette vil da være midler parkert over lang tid og deler som kortsiktig sparing der det jevnlig går penger ut. Flere ulike konti med sine spesifikke mål. Anonymkode: bd902...863 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schmuhu Skrevet 9 timer siden #2 Del Skrevet 9 timer siden (endret) Nei. Kortsiktig sparing i rentefond bør ikke ha valutarisiko. Jeg anbefaler derfor et norsk rentefond med korte rentepapirer. For eksempel KLP Likviditet P, DNB Likviditet eller lignende. Valutarisiko kan bli betydelig på kort sikt og bør ikke ses bort fra når du ønsker en vellykket sparing. Lykke til med sparingen. Schmuhu Endret 9 timer siden av Schmuhu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Del Skrevet 1 time siden Det var da veldig lav avkastning. Anonymkode: 82778...00f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå