Gå til innhold

Låne bort bilen til ungdommen i huset

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

De fikk låne bil hvis det passet sånn at vi ikke skulle noe. Hvis ikke måtte jo vi kjørt de til ting som trening, kino, venner o.l.  Deilig å slippe det, og de syns jo det er stas å kjøre selv. 

Anonymkode: 2db9e...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 26.1.2025 den 14.57):

Sjåførlæreren min sa at når jeg fikk lappen så var jeg flink nok til å øvelseskjøre uten ledsager og at det var viktig å kjøre en del. Jeg fikk låne bilen hvis pappa ikke skulle bruke den selv (mamma hadde ikke lappen). Kom ut av tellingen på hvor mange ganger jeg fikk høre "kjør forsiktig, men husk at det er deg jeg er glad i, bilen kan erstattes". Dette var på 80-tallet og vi bodde på bygda der det gikk buss "en gang hvert skuddår".

Anonymkode: 03d9c...172

Takk! Dette skal jeg si til mine barn …. Fikk aldri høre dette selv, men heller at bilen var viktigst… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Utrolig mange kjipe foreldre her som ikke vil låne bort den dyrebare bilen sin...meget spesielt.

Anonymkode: 5f9bd...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.1.2025 den 14.57):

Sjåførlæreren min sa at når jeg fikk lappen så var jeg flink nok til å øvelseskjøre uten ledsager og at det var viktig å kjøre en del. Jeg fikk låne bilen hvis pappa ikke skulle bruke den selv (mamma hadde ikke lappen). Kom ut av tellingen på hvor mange ganger jeg fikk høre "kjør forsiktig, men husk at det er deg jeg er glad i, bilen kan erstattes". Dette var på 80-tallet og vi bodde på bygda der det gikk buss "en gang hvert skuddår".

Anonymkode: 03d9c...172

Husker her sønnen hadde kjørt av vegen pga elg som han og hadde truffet. Ringte meg var redd for å ringe far sin. For han var redd faren skulle bli sint over å ha krasjet bil. Sa rett ut bil kan erstattes men det kan ikke du. Han var nå like hel. Bilen hadde nå skadder men ble reparert. Forlangte å at gutten satte seg bak rattet samme kveld, fortere bak rattet mindre sjanse for å få vansker etterpå.

Ps: far hans ble ikke sunt og dreit i hele bilen 

Anonymkode: feda2...4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk låne bilen når mamma ikke skulle bruke den. Også kunne jeg også f.eks kjøre henne på jobben og så kjøre meg selv til skolen, også måtte jeg jo hente henne igjen da. Men det var ikke noe fri bruk, og det måtte spørres før hver gang. 

Anonymkode: acd64...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvsagt får ungdommen bruke bilen. Det går også busser her, så jeg kommer meg på jobb uansett. Og samfunnet har blitt slik at ungdommenes liv ikke lenger er tilpasset busstidene. 

Anonymkode: 6884b...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.1.2025 den 14.10):

Dere som har ungdommer med lappen, men uten egen bil - hvor mye får de bruke deres? Familien vår har bare bare én bil, og her har det gått litt over stokk og stein med bilbruken. Den blir lånt hver dag, og ofte flere ganger om dagen. Til deltidsjobben, trening, hente og kjøre hjem kjæresten, dra til kompiser, handle osv. Hvordan løser dere det, og hvilke krav stiller dere?

Anonymkode: 3a774...e7a

Vi har kjøpt to biler til ungdommene så får vi ha våre egne i fred

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...